8 °C Budapest

Na ezért híznak el olyan gyorsan a mai gyerekek

2016. december 24. 13:31

Az elhízásra genetikailag hajlamos gyerekek agya erősebben reagál a gyorséttermi ételek reklámjára.

Az elhízásra hajlamosító génnel (FTO) bíró gyerekek jutalmazásért felelős agyi területe erőteljesebben reagál a gyorséttermi ételeket népszerűsítő televíziós reklámokra - állapították meg brit kutatók.

Ez az első olyan tanulmány, amely azt vizsgálta, hogyan befolyásolja az agy ételreklámokra és egyéb, az evésre vonatkozó célzásra adott reakcióját az FTO gén - hangsúlyozták az amerikai Darthmouth College kutatói, akik eredményeiket a Proceedings című tudományos lapban mutatták be. A szakértők szerint kutatásuk segít megérteni, hogy a többiekhez képest miért hajlamosabbak egyes gyerekek túl sok egészségtelen ételt enni.

A tanulmányba 72 gyermeket vontak be, a 9-12 évesek televíziós műsort néztek, miközben mágneses-rezonancia szkennerrel vizsgálták őket. A televíziós műsort több, összesen tizenkét perces reklámszünettel szakították meg, ezek fele gyorséttermi ételeket, másik fele nem ételeket reklámozott.

A gyerekeknél felmérték az elhízás kialakulásának genetikai kockázatát az FTO gén alapján.

A motivált viselkedés szabályozásáért felelős nucleus accumbens nevű agyterület nemcsak nagyobb volt az elhízás kockázatát növelő FTO génnel bíró gyerekeknél, hanem erőteljesebb választ is mutatott az ételreklámokra.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A gyerekek által a televízióban látott reklámok egyharmada ételt népszerűsít és mindegyikük evésre szólít fel

- mondta Diane Gilbert-Diamond, a Darthmouth College epidemiológusa.

Korábbi munkáinkból tudjuk, hogy a genetikai okokból túlsúlyra hajlamosabb gyerekek sokkal inkább túleszik magukat, miután ételreklámokat láttak a televízióban, még akkor is, ha nem éhesek. Az agyi vizsgálatokból arra lehet következtetni, hogy ezek a gyerekek sokkal fogékonyabbak ezekre a felhívásokra és az ételreklámok limitálása hatékony módszer lehet a gyermekelhízás elleni küzdelemben

- fejtette ki a szakértő.

NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. október 9. csütörtök
Dénes
41. hét
Október 9.
A tojás világnapja
Október 9.
Postai világnap
Október 9.
A látás világnapja
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. október 8. 20:57