Jó hír az utazni vágyóknak: egyelőre nem drágulnak a repülőjegyek
De a gomolyfelhők, azért sokasodnak.
De a gomolyfelhők, azért sokasodnak.
A tavalyi évhez képest kissé emelkedett az utazási irodák által lekötött charterjáratok száma idén.
Itthon is egyre több utazási iroda vet ki kerozinpótdíjat az utasaira: ennek összege három- és hétezer forint között mozog fejenként.
Érdemes időben lefoglalni nyaralásunkat, mert az arab világ lázadásai miatt kevesebb helyszínre sokkal több ember jut, mint tavaly. Emiatt akár el is tűnhetnek a last minute lehetőségek - figyelmeztetett az Online Utazásszervezők Szövetsége.
Racionalizálásra hivatkozva vonta ki január végével öt darab Fokker 70-es repülégépét a magyar nemzeti légitársaság, a Malév. A cég a költségcsökkentés miatt kényszerült megválni a gépektől, flottája az eddigi 27 repülőről 22-re csökkent, amely 18 darab sugárhajtású Boeing 737-esből és 4 darab turbólégcsavaros Bombardier Q400-asból áll.
A nyersolaj árának csökkenése miatt egyre olcsóbban lehet repülőjegyet vásárolni, miután a légitársaságok enyhítenek a kerozinpótdíjak mértékén.
A nyersolaj árának folyamatos csökkenése következtében a Germanwings útvonalanként 3 euróval mérsékelte üzemanyag-pótdíját. A csökkentett üzemanyag-pótdíj a 2008. december 16. után megvásárolt repülőjegyekre vonatkozik. A Germanwings folyamatosan figyelemmel kíséri az olajár mozgását; a kerozin-pótdíj további módosítása az üzemanyagárak jövőbeni alakulásától függ.
A diszkont légitársaságok megjelenésével az elmúlt években jelentősen megnőtt a légiutas forgalom hazánkban, és már azok is megengedhetik maguknak a repülés kényelmét, akik korábban álmodni sem mertek róla. Ugyanakkor ahhoz, hogy valóban kedvező áron jussunk repülőjegyhez, időben meg kell venni azt, ráadásul nem árt, ha a bőrönd összepakolásánál is racionalizálunk, ugyanis egy-egy koffer jelentősen megdobhatja az utazás árát. Manapság ugyanis a szigorú értelemben vett utazáson kívül minden egyéb szolgáltatásért fizetni kell. Szerencsére egyes szolgáltatások csak opcionálisak, így amire nincs szükségünk, azért nem is kell fizetnünk. Lássuk, hol, mennyibe kerülnek az extra szolgáltatások!
Az utóbbi hetekben számos szalagcím jelent meg arról, hogy a légitársaságok különböző címeken pótdíjfizetést kérnek az utasoktól. Itthon sem ismeretlen a külföldön már évek óta alkalmazott rendszer, nekünk is fizetni kell ha nem annyi csomagunk van, mint az a légitársaság szeretné! De vajon mi áll ezek hátterében?