Ezrével bilincselik a szabálytalan kocsikat Budapesten: súlyos pénzt fizet, akit elkapnak
Több volt tavaly a kerékbilincs, mint 2022-ben, de mozdulatlan autók elszállításából kevesebb van.
Több volt tavaly a kerékbilincs, mint 2022-ben, de mozdulatlan autók elszállításából kevesebb van.
Ezekre érdemes most fokozottan figyelni.
Kedvezmények is vannak.
Szakértők szerint alkotmányellenes rendelet hatalmazza fel az autópálya-ellenőrt, hogy autókat állítson meg.
Mától új, mobilfizetési lehetőség bevezetésével bővíti NetBank szolgáltatását az Erste Bank. Az új szolgáltatás lényege, hogy a bank ügyfelei az Első Mobilfizetés Elszámoló Szolgáltató Zrt. (EME Zrt., www.fizessenmobillal.hu) által nyújtott, mobiltelefonról elérhető szolgáltatásokat közvetlenül bankszámlájuk terhére tudják igénybe venni. Így lehetőségük nyílik mobiltelefonról parkolást indítani, kerékbilincset leszereltetni, autópálya matricát illetve újság előfizetést vásárolni, továbbá az EME Zrt. által a jövőben bevezetésre kerülő új szolgálatásokat igénybe venni úgy, hogy azért a vásárlás pillanatában azonnal fizetnek is bankszámlájukról.
Már több mint egy éve hatályos az a rendelet, miszerint a közterület-felügyelőnek egyszer meg kell kísérelnie felhívni a központi nyilvántartóban megadott elérhetőségen a tilosban parkoló gépjármű tulajdonosát és ha az autós negyed órán belül a helyszínre ér, megússza a kerékbilincset, illetve az elszállítást.
Egymást érik a méregdrága sportkocsik London utcáin, megbecsülni is nehéz a leginkább az Egyesült Arab Emirátusokból érkező Ferrarik, Lamborghinik és Bugattik számát. A mérhetetlenül gazdag arab családok sarjai közül szép számmal menekültek az angol fővárosban található rezidenciájukba a dubaji hőség elől, akik a négykerekű játékszereiket sem hagyhatták otthon.
Elkészült a fizetős parkolásról szóló törvénymódosítás, amely előírná többek között, hogy a parkolási díjat a mindenkori benzinárhoz kell igazítani. A módosításra azért volt szükség, mert az Alkotmánybíróság 2009. november 18-i határozatával megsemmisített több, a parkolást szabályozó helyi és országos jogszabályt. A tervezetről a főpolgármesteri kabinet is tárgyalt hétfői ülésén.
A Józsefvárosi Önkormányzat képviselő-testülete a mai ülésén úgy döntött, hogy felmondja a kerékbilincselés ellátására a Centrummal kötött szerződést és a továbbiakban a saját intézményével, a Józsefvárosi Közterület-felügyelettel látja el ezt a feladatot.
Felfüggesztette a kerékbilincselést a Fővárosi Közterület-felügyelet. A döntést azzal indokolták, hogy jelenleg rendezetlen a törvényi háttér és megvárják az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium erre vonatkozó rendeletét.
A Fővárosi Közterület-felügyelet a lehető legtöbb kerékbilincs feltételére és az ezzel járó pluszbírság behajtására utasította munkatársait.
A Budapesti Nyomozó Ügyészség gyanúsítottként hallgatta ki a Centrum Parkoló Kft. vezérigazgató-helyettesét a terézvárosi kerékbilincs ügyben. Vele együtt már három gyanúsítottja van a vesztegetésnek.
Kenőpénz elfogadásán érték tetten a rendőrök a Terézvárosi Közterület-felügyelet vezetőjét, akik rögvest házkutatást is tartottak nála. A Magyar Hírlap információi szerint a vezetőt a Peterdy utcában kapcsolták le a nyomozók.
Becslések szerint a belvárosi autóforgalom több mint negyedét azok az autósok adják, akik parkolóhelyet keresve bolyongnak az utcákban. 2006-ban a KSH adatai szerint hazánkban 293 autó jutott ezer lakosra, ami Budapesten - ez alapján - közel 600 ezer személygépkocsit jelent, persze ennél szinte biztos, hogy több autóval számolhatunk, hiszen a fővárosiak az országos átlagnál biztosan több autóval rendelkeznek, ráadásul az agglomerációban élők többsége is napi rendszerességgel jár a fővárosba dolgozni.
Az elmúlt három évben 267 esetben szereltek le, vagy loptak el kerékbilincset az autósok, ami hatósági eszközzel való visszaélésnek számít. Szeptemberben várhatóan változtatnak a közterület-felügyeleti törvényen, hogy szélesítsék a felügyelők jogkörét.
Az igazságügyi tárca újra bevezetné az autólopó trélerek alkalmazását. De hogy a "piros csomagot" osztogatók se érezzék magukat veszélyben, gumibotot kapnának a közterület-fenntartók.
A napokban közzétett kimutatás szerint 1,2 milliárd font (400 milliárd forint) vándorolt a brit államkasszába közlekedéssel kapcsolatos adókból és büntetésekből. Az autósok méltán remélték, hogy nem lesz újabb emelés, hétfőtől azonban új parkolási szabályokat vezettek be, ami tovább sarcolja az autósokat, továbbá szigorúbban büntetik a kisebb közlekedési vétségeket is. A bizonyítási eljárás során kamerás felvételeket is felhasználnak, ez ellen nehéz lesz védekezni.
Megesküdnél arról, hogy hol parkoltál a kocsiddal, mégsem találod a helyén? Ez bizony nem csupán feledékenység esetén fordulhat elő, hanem akkor is, ha "meglovasították" az autónkat. Ilyenkor aztán megfogadjuk, hogy minden létező biztonsági felszereléssel ellátjuk kocsinkat. Lássuk, mit vehetünk (a teljesség igénye nélkül), mennyiért!
A Fővárosi Közgyűlés (19/2005. (IV. 22.) 60. §) rendelete szerint a várakozási övezetek területén december 24-én üzemkezdettől január 1-én üzemzárásig nem kell a parkolásért díjat fizetni.
Egy hibás jogértelmezés miatt évek óta törvényellenesen szállíttatja el a helyi önkormányzat közterület-felügyelete a tilosban parkoló autókat Szegeden - írja az MNO