Nem az elektromos autózás az egyetlen megoldás: így is lehetsz zöld, csak legyél bio
A bioetanol széndioxid-kibocsátása kevesebb mint egynegyede a fosszilis üzemanyagokénak.
A bioetanol széndioxid-kibocsátása kevesebb mint egynegyede a fosszilis üzemanyagokénak.
Magyarország az Európai Unióhoz, valamint a világ számos fejlett gazdasági térségéhez hasonlóan évtizedek óta sikeresen alkalmazza a közlekedésben a biokomponenseket.
E10 benzin lista: íme a legegyszerűbb E10 benzin autó lista, hogy megtudhasd, E10 benzin és E5 benzin hol kapható. Mi a különbség az E5 benzin és az E10 benzin között?
Ez az igazi rezsicsökkentés.
Nagyot kaszálhat a magyar vidék a klímasemleges gazdasági átalakításból.
Brutális a növekedés.
Tavaly tovább nőtt a hazai megújuló alapú áramtermelés.
Az adóemelések miatt történelmi csúcsra emelkedtek a szlovákiai üzemanyagárak is, így az ottani autósok - legalábbis a határmenti régiókban - a lengyel, sőt, a magyar kutak felé kacsintgathatnak.
Egy most megjelent tanulmány szerint, a biodízel használata és előállítása a következő tíz évben éghajlatváltozáshoz vezethet, valamint az élelmiszer-ellátás biztonságára is negatív hatással lehet. A tanulmány szerint egyértelmű, hogy a bioüzemanyagokat semmilyen állami támogatásban, adókedvezményben nem szabad részesíteni.
Ma vagy holnap tartják a parlamentben a "bioüzemanyag-törvény" zárószavazását. Hazánkban 2020-ra minimum 10 százalékot kell elérnie a megújuló energiaforrások részarányának a közlekedési célra felhasznált energiafogyasztáson belül.
Egy friss tanulmány szerint nem az a kérdés, hogy drágulnak-e világszerte az élelmiszerek, hanem az, hogy mikor, és hogy milyen gyorsasággal.
2015-re már 17 millió gázhajtású gépjármű róhatja az utakat a világon a 2008-ban regisztrált 9.7 millióhoz képest, legalábbis ez áll amerikai Pike Research által tegnap publikált tanulmányban. A technológia leggyorsabb terjedését Amerikában, Kanadában és Indiában várják.
Felmérések szerint egy évvel azután, hogy Nagy-Britanniában kötelezővé tették a megújuló üzemanyagok bizonyos százalékban történő adagolását, a káros-anyag kibocsátás nem csökkent, hanem még 1,3 millió tonnával emelkedett is. A környezetvédők is egyetértettek abban, hogy a bioüzemanyagok bevezetését nem előzték meg megfelelő hatástanulmányok.
Az Európai Unióban átlagosan 10%-kal drágultak az élelmiszerek, vannak azonban olyan európai országok is, ahol 40% feletti az áremelkedés mértéke idén.
Túlzóak a német autógyártók által megfogalmazott követelések a szén-dioxid kibocsátási határértékekről és az új uniós környezetvédelmi szabályokról folyó vitában, állapította meg Jean-Louis Borloo francia környezetvédelmi miniszter.
A hitelpiaci válság szerte Nagy-Britanniában arra sarkallta az embereket, hogy húzzák össze a nadrágszíjat, amiben annak az előrejelzésnek is nagy szerepe volt, miszerint a munkanélküliség akár a 2 milliót is elérheti a következő 3 évben. De az, amivel a briteknek kellett vagy kell szembenéznie, semmi ahhoz képest, amit a világ legszegényebb országaiban fognak kiállni az emberek a dél-afrikai vallási vezető, Archbishop Desmond Tutu szerint.
Maradnak a magas élelmiszerárak, az agrárkutatók szerint ezen csak az változtatna, ha az Európai Unió beengedné az olcsó importot, vagy csökkentenék az élelmiszerek adóterhét.
Régen is úgy tartották, hogy a föld örök érték, de napjainkban reneszánszát éli a földvásárlás. Hiába csökkennek a lakásárak, vagy veszítenek az értékükből az irodák és az üzletek, a földárak igazi szárnyalása sokak szerint még csak most következik.
Az Európai Központi Bank irányadó kamatlábai az elmúlt időszakban emelkedésnek indultak, amely hatást gyakorolt a háztartások megtakarítása. Legújabb havi jelentésében ezt, valamint az élelmiszerárak-emelkedését tárgyalja az EKB.
A világ a megemelkedett élelmiszerárakkal folytat küzdelmet, miközben akad, akik hasznot is húzhat a magas árakból. Legalábbis Uganda elnöke örömét fejezte ki az élelmiszerkrízis kialakulása kapcsán.