Pénzcentrum • 2011. július 25. 12:02
Az ügyfelek tudatosságát a lakásbiztosítási penetráció is mutatja, ennek erősítésében pedig nagy szerepet játszik az internetes szerződéskötés térnyerése. Míg évekkel ezelőtt ötven százalék alatt volt a biztosított lakások száma, addig mára ez az arány elérte a hetven százalékot. A környező országokban nagyjából hasonló tendenciákat figyelhetünk meg; kivételt képez Románia, ahol az ingatlanok alig tíz százaléka biztosított, a másik végletet Csehország és Németország jelenti, 80 százalék feletti penetrációval. Az interneten elérhető biztosítások nem csak olcsóbb tarifákat és egyszerűbb, gyorsabb ügymenetet eredményeznek, de az innovatív, extra szolgáltatások iránt is felkeltik az ügyfelek igényét.
A Genertel direktbiztosító nemzetközi hálózatában végzett felmérésből kiderül, hogy a magyarországi lakásbiztosítási penetráció az európai országokhoz képest a középmezőnyben helyezkedik el. A MABISZ adatai szerint 71 százalék a lakásbiztosítással rendelkező háztartások aránya, ami több mint 3 millió szerződést jelent. Az európai uniós országok vegyes képet mutatnak; Németország és Csehország a felső mezőnyben helyezkedik el; a biztosítottsági arány megközelíti, illetve meghaladja a nyolcvan százalékot, Lengyelországban ötven, Olaszországban huszonöt, míg Romániában alig tíz százalékos a penetráció.
A Cseh piac rendkívül telített, számos alap- és kiegészítő szolgáltatás, valamint magasabb díj jellemzi, a lengyel piac ezzel szemben mindkét szempontból mérsékeltebb képet mutat. Romániában kettőség figyelhető meg: az ügyfelek döntő többsége alacsony fedezeti körrel és díjjal, a meglévő hiteléhez kapcsolva köti a biztosítását, a többiek önkéntes indíttatásból viszont inkább az összetettebb, drágább biztosítások iránt érdeklődnek.
"A penetráció mértéke jellemzi a piac fejlettségét, úgy a szolgáltatás színvonalában, a termék fejlettségében, mint az átlagdíjak nagyságában. Szerepet játszik az értékesítési csatornák száma és minősége, valamint a kötési lehetőségek, mindezek együttes hatása alapvetően befolyásolja a biztosított lakások számát is egy adott országban." - mondta Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója.
"Az uniós statisztika szerint a magyar lakásbiztosítási tarifák az alsó szegmenshez tartoznak, de Olaszországban és Spanyolországban is hasonlóan alacsony árak figyelhetők meg. Mindez összefüggésben van azzal, hogy ezeken a piacokon egyre jelentősebb a direktértékesítési modell elterjedése" - tette hozzá Sebestyén László, a biztosító értékesítési igazgatója.
Annak ellenére, hogy az ügyfelek a lakásbiztosítást is elsősorban az ár alapján választják, ma már egyre többeknek fontos a szolgáltatás minősége, és a kiegészítő módozatok köre is. A klasszikus vagyonbiztosítás-és kiegészítő fedezeteken kívül napról-napra népszerűbbek itthon is a baleset-és felelősségbiztosítási többletszolgáltatások.
A biztosítótársaság adatai szerint a legnépszerűbb fizetős kiegészítők itthon a készpénzlopás, rablás és tolvajlás elleni biztosítások, emellett a különböző vészelhárító-és asszisztencia-szolgáltatások, amelyekkel az ügyfelek az előre nem látható kiadások ellen próbálják védeni magukat. Olaszországban hasonló tendencia figyelhető meg, míg például a német piacon sajátosan erős a kerékpárlopásra kiterjedő extra szolgáltatás iránti igény.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az egyik legérdekesebbnek tűnő, itthon és külföldön is egyre népszerűbb extra szolgáltatás, a családi jogvédelem, amely kártérítési-, büntetőjogi és szabálysértési, munkaügyi- valamint általános szerződéses viták esetén a jogi szakmai segítséget és anyagi támogatást nyújt, akár többszázezer forint erejéig. Ez a szolgáltatás az európai biztosítók többségénél nem képezi részét az alap biztosítási csomagnak, jellemzően külön termékként értékesítik.
"Az online értékesítés gyors piaci innovációt, új termékeket és szofisztikált, kiegészítő szolgáltatásokat tesz lehetővé. Bár ma még ezek nagy része pótlólagos díj mellett vehető igénybe, a tendencia mindenképpen az, hogy egyre több elem beépül az alapszolgáltatásokba" - mondta Sebestyén László.