Pénzcentrum • 2011. március 11. 10:17
Januárban tovább csökkent a casco biztosítások átlagdíja a Netrisk.hu biztosítási portálon. A szerződéses évfordulón cascót váltók átlagosan kevesebb mint évi 70 ezer forintért kötötték újra szerződésüket, ami mintegy fele az öt-hat éve még 130 ezer forintos átlagos tarifának. Az idei áresés a tavalyi kötelező biztosítási szezonban felélénkült árverseny következménye.
Folytatódik a casco biztosítások átlagdíjának csökkenése a hazai piacon - derül ki a Netrisk.hu biztosítási portál legfrissebb adataiból. A cég adatai szerint januárban a szerződéses évfordulón cascót váltók átlagosan már kevesebb mint évi 70 ezer forintért kötötték újra szerződésüket, holott 2005-ben még 130 ezer, de még 2009-ben is 90 ezer forint fölött mozgott az átlagos éves díj. Mindez azt jelenti, hogy a casco átlagdíj hat év alatt hozzávetőlegesen a felére esett vissza.
A díjak további csökkenése - mutat rá Ertl Pál, a társaság vezérigazgatója - nagyrészt a kötelező biztosítási piacon tavaly novemberben felerősödött árharc "mellékterméke". Egyrészt a tavalyi kötelező gépjármű-felelősség biztosítási szezonban kevésbé jól szereplő biztosítók a casco-üzletágban próbálják javítani a mérleget, ennek megfelelően csökkentették a casco-ajánlatokban szereplő áraikat. Erre példa a Wabard és a Groupama Biztosító - utóbbi 15%-kal faragta le árait a most futó akciójában. De a kötelezőszezon nyertesei között is akadnak, akik éppen a kgfb-vel nyert új ügyfeleket célozzák olcsóbb - esetleg kifejezetten egy adott szegmensnek nyújtandó - casco ajánlataikkal, ahogy teszi ezt a K&H vagy az MKB Biztosító, hogy minél jobban ki tudják használni a kötelezőben szerzett piaci előnyüket.
A kötelező és a casco biztosítások együttkötésének terjedése jelentős szerepet játszik a évek óta tartó áresésben. Ha az autósok mindkét szerződést egy időben, egy helyen kötötték, a biztosítók 10-30%-os kedvezményeket nyújtottak már a múlt év végén is. A csökkenő újautó-eladások ellenére mára 804 685 autóst (PSZÁF, 2010.12.31. - szerk.) érintő cascót a korábbinál jóval egyszerűbb adminisztráció is vonzóbbá teszi: 2010-től ugyanis a díjak kalkulációjához a legtöbb biztosító esetében elegendőek ugyanazok az adatok, amelyek a kötelező biztosítás megkötéséhez is szükségesek.. Így a casco megkötése a korábbinál jóval egyszerűbben, automatikusan megoldható a kötelezővel együtt.
Mindezek mellett a casco-piacon is megjelentek a kifejezetten egy szűkebb ügyfélkört megcélzó, az alapárnál jóval olcsóbb ajánlatok. Ezek kedvezményezettjei többnyire a Budapesten és megyeszékhelyen élő, gyerekes autósok, akiknek valamilyen szélesebb körben elterjedt gépjármű van a birtokukban.
Az Allianz és az Uniqa emellett fokozott figyelmet fordít a fiatal használt autók piacára. Sok autótulajdonos a finanszírozás lejáratát követően megszűnteti casco biztosítását is, jelentős kockázatot vállalva ezzel. Hiszen egy 3-4 éves személygépkocsi átlagos töréskára is több százezer forint, amit így a családi költségvetésből kell finanszírozni. Ezt, illetve a lopás kockázatát fedezik a használt autókra kifejlesztett casco-biztosítások.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A cég számításai szerint még mindig van tere a további árcsökkenésnek, az autósok többsége ugyanis jóval kisebb figyelmet szentel a casco biztosítás árának, mint a kötelező-tarifáknak, illetve a most elérhető, korábbinál jóval alacsonyabb árak mellett is túl sok casco nélküli jármű fut még az utakon.
Emellett - a társaság biztosításközvetítő tapasztalatai szerint - sok finanszírozott jármű tulajdonos véli úgy, hogy a futamidő lejártáig egyáltalán nem módosíthat a vételkor megkötött casco-szerződésen, és fizeti tovább a ma már meglehetősen kedvezőtlennek számító tarifát, ahelyett, hogy egy ma már esetenként jóval olcsóbb cascoval cserélné fel azt.