Pénzcentrum • 2010. október 29. 09:58
Az autósok többsége az eddigi híradásokból és a már megjelent sajtóanyagokból értesülhetett arról, hogy melyek a legfontosabb változások a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) piacon. A tarifák meghatározása során az köbcenti-alapú számítás helyett a járművek teljesítményét veszik alapul, ami - bár lesznek hangsúlyos eltolódások a tarifálásban - a becslések szerint körülbelül annyi ügyfelet érint hátrányosan, mint ahányan jól járnak vele. Nézzük, hogy miről szólt az eddigi kampány, összefoglaljuk, hogy miről számoltak be a már megszólaló biztosítók, alkuszok, portálok és a szövetségek.
Az eddig megszólaló biztosítótársaságok általános véleménye, hogy - mivel az átlagos biztosítási díjak tekintetében már minimális a mozgástér lefelé - az előttünk álló hetekben felerősödhet a biztosítás mellé kínált szolgáltatások versenye. Bár az ügyfél-elégedettségre vonatkozó felmérések szerint az autósok négyötöde elégedett a biztosítójával, az alacsony díjak mellett a többletszolgáltatások is befolyásolhatják a választást.
A várakozások szerint a tavalyi évhez hasonlóan ebben az évben is körülbelül másfél millióan fogják lecserélni a biztosításukat, bár jelentek már meg olyan felmérések, melyek szerint a biztosítást váltók száma meghaladhatja a kétmilliót. Idén nem mindenki élhet ezzel a lehetőséggel. Az évfordulóra történő szerződés miatt, aki év közben vásárolt új vagy használt autót, az kimarad az év végi kampányból, de a némileg beszűkült piacon is legalább akkora versenyre számíthatunk, mint tavaly.
ASTRA Biztosító néven nyitotta meg első magyarországi fiókját Románia lakossági nem-életbiztosítási piacának vezető biztosítója, az ASTRA Asigurari. A társaság a kötelező gépjármű felelősségbiztosítással indítja hazai kampányát, ezen felül vagyonbiztosítással és cascóval is foglalkoznak majd. Az ASTRA csütörtöki bemutatkozó sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a fizetőképességet, a felelősségvállalást, a logisztikai környezetet, a kötvényesítési - és díjmegállapítási program hátterét az anyavállalat biztosítja.
A területi terjeszkedés tervezetét a biztosítási-és viszontbiztosítási tevékenységeket felügyelő szervek (PSZÁF, CSA) már jóváhagyták. A romániai vállalkozás két évtizede működik sikeresen a szomszéd országban. 2010-re piacvezetővé vált a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb), a légiközlekedési és a vagyonbiztosítások terén. A vállalat hazánkban elsősorban a lakossági szegmensre kíván koncentrálni.
Kedden a Groupama Garancia Biztosítómutatta be ingyenes többletszolgáltatásait. A társaság a nyugat-európai tapasztalatai mellett azokra a magyarországi felmérésekre is épít, melyek szerint az ár mellett egyre hangsúlyosabb a szolgáltatások szerepe a biztosítóválasztás során. A társaság szerint - mivel a gépjárművek nagy részénél a teljesítmény és a hengerűrtartalom szoros korrelációt mutat - a köbcentiről kilowatt-alapú tarifálásra váltás a díjak tekintetében nem hoz akkora változást a gépjármű tulajdonosok számára, mint azt néhány versenytárs prognosztizálja.
Az ingyenes garantált asszisztencia szolgáltatás elindítása mellett szólt az az üzleti döntés is, mely szerint a díjak irreális szintű csökkentése helyett a stabilan alacsony árak mellé kínált kiegészítő szolgáltatásokra fókuszálnak. Egy partneri együttműködésnek köszönhetően a szerződő saját autójának meghibásodása esetén is egy órán belül szerelőt küldenek a helyszínre, a további lehetőségekről ITT olvashatsz.
Egy nappal korábban a Generali-Providenciaarról számolt be, hogy kalkulációik szerint az új kilowatt alapú díjszámítás következtében az autósok harmada számíthat 10%-os díjemelkedésre, és szintén egyharmada fog majd 10%-kal kevesebbet fizetni a kötelezőért. A tarifaváltozás azoknak kedvezhet, akik nagy hengerűrtartalmú motorral rendelkező, de kisebb teljesítményű autót vezetnek.
A társaság az új rendszer zökkenőmentes bevezetése érdekében közel százmilliós IT fejlesztést hajtott végre. A társaság nem számít a kgfb-díjak korábbi években tapasztalt mértékű csökkenésére, a biztosítók közötti árverseny vélhetően inkább egy-egy adott célcsoportra fog irányulni, nem pedig a teljes piacra.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A piaci várakozások szerint egy új és egy régi-új szereplő kavarhatja fel az állóvizet. A KGFB-tóba most ugrik fejest az Astra Biztosító, amely - mint új szereplő - várhatóan beszáll az árversenybe és ezzel az eszközzel próbál majd megfelelő ügyfélbázist kiépíteni Magyarországon. A másik ilyen biztosító a tavalyi kampányból kizárt és idén visszatérőWabard, amely kötési lehetőség híján az elmúlt évben korábbi személyautós ügyfeleinek jelentős részét elveszítette.
A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) saját kgfb-tarifáló rendszert indít, melynek tesztelése során már az utolsó simításokat végzik. A szövetség adatai szerint 2009-ben 31 330 forintos átlagdíj mellett 4,15 millió szerződést kötöttek a kgfb-piacon, összesen 1,47 millió autós váltott biztosítót szemben az egy évvel korábbi 695 ezerrel.
A szövetség több fontos jótanácsot is megfogalmazott a fogyasztók számára, ezekről ITT olvashatsz, ugyanakkor arra is figyelmeztetnek, hogy idén egymástól jelentősen eltérő konstrukciókkal találkozhatnak a fogyasztók, továbbá az árverseny fokozódása a szolgáltatás színvonalának csökkenését eredményezheti.
A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) szerint érdekes, ám nem feltétlenül kellemes meglepetéseket tartogat a hamarosan startoló kampány az autósok számára. A szervezet várakozásai szerint a változások miatt minden korábbinál nagyobb díjszámítási láz várható, ám a váltók száma nem nő, a díjak pedig nem csökkennek tovább jelentősen.
A PSZÁF október 20-tól megtiltotta az AIM Általános Biztosító Zrt. számára újabb kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) kötését. A tiltás a biztosító kgfb-alágazatra vonatkozó tevékenységi engedélyének visszavonásáig hatályos. Az AIM egyéb biztosítási tevékenységét a határozat nem érinti, a biztosító így továbbra is működhet a magyar biztosítási piacon. A biztosító köteles az általa már korábban megkötött kgfb-szerződésekből eredő valamennyi kötelezettségének teljesítésére.