Pénzcentrum • 2010. május 5. 19:02
Miközben egy átlagos európai háztartás által termelt papírszemét évente hat fa életébe kerül, mi magyarok fejenként több mint ötven kilogramm papírt fogyasztunk el, az egy főre jutó hulladéktermelésünk pedig eléri a fél tonnát, a környezetvédelem jegyében már nem csak a zöld szervezetek lépnek fel egyre aktívabban, hanem az üzleti szféra szereplői is. A Genertel biztosító kampányt indított, hogy a papír alapú tájékoztatást a jövőben az elektronikus ügyfél kommunikáció válthassa fel.
A papírfelhasználás világszerte éves szinten eléri a 310 millió tonnát, amelynek előállításához a papíripar csaknem kétezer fajta vegyi anyagot használ fel. Egy tonna papír előállításához három tonna fa kell, és annyi energia, amennyit egy átlagos háztartás egy év alatt használ el. Jelenleg a világ éves fakitermelésének ötödét használják fel papír előállításához, és bár a gyártók technológiai újításaikkal igyekeznek mérsékelni az általuk okozott környezeti károkat, a papírfelhasználás mértéke még mindig folyamatosan nő, így a szennyezés mértéke gyakorlatilag nem csökken. Az elmúlt három évtizedben a világ papírfogyasztása megháromszorozódott, és az előrejelzések szerint az idei év végéig ismét megduplázódik. Ennek a fogyasztásnak számottevő részét képezik a havonta a világ összes háztartásának kipostázott bankszámlakivonatok, számlák, hivatalos értesítők, és különféle dokumentumok, amelyek döntő többsége ráadásul rövid időn belül a szemétkosárba kerül.
Csikós Dániel
A közigazgatás és az üzleti szféra adatainak legnagyobb részét ugyanis - bár ez egyre inkább meglepő -, még ma is papíron tárolják, és továbbítják, miközben a számítógép-használati lefedettség, és az internet penetráció is évről-évre növekszik, mára például az aktív korú magyar lakosság szinte teljes egésze bár eltérő gyakorisággal, de valamilyen módon használja, és egyre tudatosabban használja az internetet. Igaz, legtöbben még mindig "csak" böngésznek, illetve leveleznek a világhálón, ám éppen ez utóbbi tendencia az, amelyet felhasználva a pénzügyi szolgáltatók is gyorsabban, hatékonyabban, és abszolút környezetbarát módon tudnak kommunikálni ügyfeleikkel.
"Az elektronikus kommunikáció, az e-mail, az SMS, illetve a telefonbeszélgetés lényegesen kisebb mértékben terheli környezetünket, ezért mi készen állunk arra, hogy ügyfeleink hozzájárulása mellett leváltsuk a papíralapú tájékoztatást." - mondja Csikós Dániel, a Genertel biztosító vezérigazgatója. "Direktbiztosítási működési modellünk alapja egyébként is az, hogy mi tanácsadók közbeiktatása helyett ezeken a direkt csatornákon értékesítünk minél gyorsabban, és egyszerűbben, így ezeket a csatornákat hatékonyan tudjuk használni az ügyfél-tájékoztatás során is." - teszi hozzá.
A továbblépéshez, azaz a még inkább környezettudatos működéshez a Genertel biztosító most indított kampánya keretében ügyfelei együttműködését kéri, hiszen egy nyilatkozat, illetve hozzájárulás kitöltésével a biztosító ügyfelei a jövőben e-mailben, vagy telefonon kaphatnak tájékoztatást a társaságtól, ezzel közösen csökkentve a papírgyártásból adódó környezetszennyezést, és hulladéktermelést.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
"A Genertel határozott törekvése, hogy folyamatosan lépést tartson a technológiai fejlődéssel, modern és kényelmes megoldásokat kínáljon ügyfelei számára. E célból a szerződéskötés teljes egészét elektronikus alapokra helyezte, amellyel egyrészt jelentős költséget takarít meg, másrészt a környezetszennyezés ellen is jelentős lépéseket tesz." - fejti ki biztosító vezérigazgatója. "Úgy gondoljuk az pedig egy további hozzáadott érték, ha az ügyfél-tájékoztatás bizonyos részeit is elektronikus, vagy telefonos csatornákra tereljük, ezzel járulva hozzá a Föld megóvásához." - mondja Csikós Dániel.