Mivel a válság hatására jelentősen visszaesett az autópiac, valamint ezzel együtt az új kgfb-, és casco-kötések száma, így a biztosítók már nem az ügyfélszám bővítésében, hanem a díjbevételek növelésében érdekeltek - írja a Népszabadság.
Sebestyén László, a Genertel értékesítési igazgatója szerint az idei kgfb-kampányban az átlagdíjak mintegy 10 százalékkal fognak emelkedni, miután ez az egyetlen biztos bevételi forrásuk a válságban kivérzett biztosítóknak.
A díjak emelkedését a kártalanítási alap létrehozása is indokolja. Jogszabály írja ugyanis elő, hogy kgfb-vel foglalkozó biztosítók garanciaalapot hoznak létre, amelyből a károsultak akkor is pénzükhöz jutnak, ha a felszámolás sorsára jutott társaság vagyonából nem futná a kifizetésekre. Ennek költségeit fogják a biztosítók természetszerűen az ügyfelekre hárítani.
A Genertel arra számít, hogy az idei kampány során - a tavalyihoz hasonlóan - közel egymillió autós köti újra biztosítását.
Az alkuszok adatai szerint a 2009-es átkötési időszakban a kötelezők átlagdíja 25 ezer forint volt (egy évvel korábban 31 ezer), míg az idén januárban kötött szerződések tarifája 41 ezer volt. A látszólagos drágulást egyrészt az magyarázza, hogy bizonyos kedvezmények csak az átkötési szezon alatt élnek, másrészt a kampányidőszakban viszonylag sok, magasabb bónusz fokozatú ügyfél vált biztosítót, s az ő kedvező tarifáik miatt lesz alacsonyabb az új szerződések átlagos díja.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


