Nagy hal szeretne lenni a biztosítási piacon is a Tesco, az élelmiszerkereskedelmi lánc ennek érdekében egy pénzintézettel szövetkezik. Mindeközben már működnek az első Tesco bankfiókok Nagy-Britanniában.
Biztosítási ágazatot indít a Tesco a Benelux Fortis bankkal közösen. A 2015-ig szóló megállapodás értelmében mindkét cég 100-100 millió angol fontot fektet egy új társaság, a Tesco Insurance Limited létrehozásába az Egyesült Királyságban. A vállalatból az élelmiszer kiskereskedelmi cég pénzügyi ügyletekre szakosodott leánya, a Tesco Personal Finance 49.9%-os részesedéssel, a Fortis 50.1%-kal rendelkezik - számol be a Financial Times.
A társaság tevékenységeit is felosztották egymás között a szereplők. A Tesco felelőssége a marketing, a termékfejlesztés és az ügyfelek kiszolgálása, a bank pedig biztosításszakmai területeken tevékenykedik. Bár a Tesco 500 millió fontos árbevételével már jelenleg is 4.5%-os részesedéssel rendelkezik a brit személyautó-biztosítási piacon, a jobb termékeknek és olcsóbb díjaknak köszönhetően másfélmillió új kocsi- és lakásbiztosítást remélnek az ügylettől.
A brit élelmiszermamut a szigetország területén jelenleg is mintegy 6 millió embernek nyújt pénzügyi szolgáltatásokat. 7.5%-os részesedéssel bír a brit hitelkártya-piacon, és a tervek közt szerepel a megjelenés a lakossági jelzálogpiacon is. Emellett az első májusban nyílt áruházi fiókkal a banki szolgáltatások területére is betört az áruház. A bankfiókok számát kezdetben összesen harmincra kívánják bővíteni a nagy-britanniai hipermarketekben.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Az OTP Bank elkötelezett a digitális fejlesztések támogatása mellett (x)
Új, online gyorsan és kényelmesen igényelhető hitelterméket vezetett be az OTP Bank kisvállalkozói ügyfelei számára
-
Jön a nyári kupondömping a SPAR-nál! (x)
Több száz termék akár féláron – indul a SPAR nyári kuponakciója! Júliusban visszatérnek a SPAR kuponnapok, ahol nemcsak a strandtáskád, hanem a bevásárlókosarad is tele lehet kedvezményekkel!
-
Digitális vállalkozói számla a BinX-től (x)
Gyors, modern és ügyfélbarát vállalati számlaszolgáltatást kínál a hazai neobank, a BinX, sőt a tranzakciós illetéket sem hárítja át ügyfeleire.


