Az Allianz Biztosító vezeti a mezőnyt a 2009-es kötelező biztosításokért folyó versenyben a Netrisk.hu biztosítási portálon kötött első hatezer kötés alapján. Az Allianz az új szerződések mintegy harmadát vitte el eddig, nyomában a piacon most debütált Wabard biztosítóval, mely 17 százalékos részesedéssel áll jelenleg a 2. helyen.
Az autósok érdeklődésére jellemző, hogy a kampány első két napján csaknem százezren voltak kíváncsiak jövő évi gfb díjaikra a piacvezető biztosítási portálon. Az első két nap statisztikája alapján az átlagdíj mintegy 30 ezer forint, vagyis gyakorlatilag megegyezik az előző évivel. A MÁV Biztosító kiesése tehát nem járt a tarifák érdemi emelkedésével. Az első két helyezett biztosítótársaság közül az Allianznál kötött szerződések átlagdíja magasabb, 37 ezer forint, míg a Wabard biztosítóé a legalacsonyabb, 22 ezer forint jelenleg.
Bár az Allianz jelentős előnnyel vezet riválisai előtt, lakhelytől, életkortól, az igénybe vehető kedvezményektől függően változik, mely biztosító ajánlata a legkedvezőbb egy-egy ügyfél számára. Az első statisztikai adatok szerint tíz biztosítótársaság van versenyben: az Allianz és a Wabard mellett az Aegon, az OTP Garancia, a Köbe, a Groupama, az Union, a Genertel, a Posta Biztosító és a Generali nagyjából azonos arányban osztozik az új szerződéskötések mintegy felén.
Eközben öt biztosítótársaság gyakorlatilag labdába sem tud rúgni az erős versenyben. A legnagyobb vesztesek között van a tavaly jól szereplő K&H, melynek piaci részesedése az új kötésekből most mindössze egy százalék, és a TIR Biztosító Egyesület, mely az első hatezer szerződésből mindössze nyolcat tudott kötni. Hasonlóan minimális részesedést ért el eddig a Signal, és az Uniqa, nem beszélve a szintén most piacra lépett MKB Biztosítóról, mely mindössze hat új ügyfelet szerzett az első két napon.


"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


