A nagy európai biztosító társaságok újfent a bankok felé fordulnak, a hitelintézetektől remélik ugyanis az ügyfélkör megnövelését, az értékesítés javulását. Azonban míg egy évtizeddel ezelőtt inkább a felvásárlások voltak jellemzőek, addigra ma már inkább az együttműködési szerződésekre szelídült az ügyfél-akvirációs tevékenység - derül ki a The Wall Street Journal cikkéből.
A bankbiztosítás nevet viselő folyamat még az 1990-es években indult hódító útjára világszerte, ekkor zajlott le például a 70 milliárd dolláros Citicorp és Travelers Group akvizíció is, így alakult meg a Citigroup Inc. Majd ez folytatódott Amerikában és Európában is, 2001-ben például az Allianz SE vásárolta fel a Dresdner Bankot.
A nagy akvizícióktól azt remélték, hogy sikerül költségeket megtakarítani, s eleinte még a növekedési ráták is kielégítőnek bizonyultak, azonban a remények hamar szertefoszlottak, hiszen a felvásárlás költségei gyakorta meghaladták az abból származó hasznot. Így például a Citigroup 2005-ben volt kénytelen megválni biztosítási üzletágától, a Royal Bank of Scotland pedig jelenleg tervez megválni ettől a részlegtől.
Magyarországon 1992-ben vásárolta meg az OTP Bank a Garancia Biztosító részvényeit, idén pedig a Groupamának adta el ezt az üzletágat.
Megint négyen állnak sorba: Garancia helyett RBS (2008.06.05. 16:00)
Finisben a Garancia - Kérem tegyék meg tétjeiket (2008.01.24. 12:00)
Megvan a nyertes - A Groupama viheti a Garanciát (2008.02.11. 8:40)
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A kevésbé sikeres ügyletek ellenére tehát újra próbálkoznak a biztosítók, persze ma már kicsit más, kevésbé agresszív módon. Most inkább értékesítési megállapodásokat kötnek, illetve kevésbé merev partnerségi formákat. Persze ennek is megvan a maga hátránya, például a banki alkalmazottak betanításainak költségei, azonban az ezekkel járó kockázat általában alacsonyabb, s elemzők szerint "egészséges" a költségmegtakarítás, s az elérhető növekedés üteme is.
Az új trendben díjbevétel alapján brit piacon vezető pozíciót betöltő Aviva PLC jár elöl, 2007-ben írt alá megállapodásokat a HSBC-vel, a Banco Popolaréval, az UniCredittel és a Caja Espanaval, s így világszerte 50 millió potenciális ügyfél került a "lába elé". A tavalyi év során a társaság Európában az élet-és nyugdíjbiztosítási szerződések 51 százalékát bankokon keresztül értékesítette, szemben a 2006-os 48, és a 2005-ös 44 százalékkal. Az Aviva nyomába lépett több más társaság is, így múlt héten például a Swiss Life írt alá megállapodást a svájci Zweiplus bankkal.
Ki jár jól ezzel? Újabb törvény került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak ügyében
A társadalmi egyeztetés keretében beérkezett módosításokkal került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.