28 °C Budapest
Erősen befagyott és jeges autó tetőcsomagtartó egy vidéki utcán parkolva a tél közepén.

Itt az idei nagy autós tetőbox teszt: neves termékek buktak el, messze nem a legdrágább a legjobb

2025. január 5. 16:01

Különösen egy síelés során válhatnak nélkülözhetetlenné a tetőboxok. Az ADAC 13 kompakt tetőboxot tesztelt minőség és biztonság szempontjából, köztük autógyártók és neves tartozékgyártók modelljeit. Kiderült, melyiket éri meg a legjobban megvenni.

Különösen egy síelés során válhatnak nélkülözhetetlenné a tetőboxok, amelyekben azokat a csomagokat és tárgyakat szállíthatjuk, amelyek nem – vagy már nem – férnek el a csomagtartóban. A tetőboxok 300 és 600 liter közötti térfogattal érhetők el, és méretüknek illeszkednie kell az autó méretéhez.

Az ADAC aktuális tesztjében 13 kompakt tetőboxot vizsgált meg, például VW Golf típusú autóhoz illeszkedő modelleket. Az árak 300 és 900 euró (124 ezer és 373 ezer forint) között mozognak, míg a gyártók által megadott térfogat 340 és 430 liter között van.

A teszthez kiválasztott tetőboxoknak két alapfeltételt kellett teljesíteniük: alkalmasak legyenek sílécek (175 cm hosszú) és nyári utazáshoz szükséges tárgyak szállítására. A biztonsági tesztekhez négy pár sílécet és sícipőt használtak.

Hogyan tesztelték a tetőboxokat?

A teszt szempontjai között szerepeltek a balesetbiztonsági jellemzők, a stabilitás hirtelen kormánymozdulatoknál, valamint a kezelés, a konstrukció és az időjárásállóság.

Egy jó tetőboxnak számos elvárásnak kell megfelelnie: könnyen rögzíthető, ütésálló, vízálló, jól szerelhető, és nagy térfogatot kínál alacsony saját tömeg mellett. Emellett fagyállónak, aerodinamikailag kedvezőnek és univerzálisan használhatónak kell lennie.

Győztesek és vesztesek

Egy jó tetőbox nem feltétlenül drága. Az ATU által kínált Norauto Bermude 300 tetőbox 350 eurós (kb. 145 ezer forintos) árával a teszt ár-érték győztese lett, bár kényelmi szempontból elmarad a legjobbak mögött.

A teszt győztese az Audi tetőboxa (830 euró, azaz kb. 344 ezer forint), amely a Thule gyártótól származik. Kiemelkedő eredményeket ért el a töréstesztben és a dinamikus vezetési jellemzők kategóriájában, például kormánymozdulatok és fékezési tesztek során. Ugyanakkor a 23 kg-os súly és a "Power-Click System" rögzítési mechanizmus javításra szorul.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A Northline (549 euró, azaz 227 ezer forint) és a VDP (390 euró, kb. 160 ezer forint) tetőboxok viszont megbuktak az ADAC városi töréstesztjén, mert terhelés alatt leváltak a tetőcsomagtartóról, ami baleset esetén veszélyes lehet. A VDP modell a hidegtűrési teszten is gyengén teljesített: -20 Cesius fokon a fedele eltört, miután egy 2,5 kg-os tárgy esett rá 1 méter magasságból.

Nehézségek

Néhány tetőbox, például a Škoda modellje, szerelése türelmet igényelhet, akár 30 percig is eltarthat. Az egyszerűbb rendszerek közé tartozik az Atera, Audi, Mercedes, Hapro és Thule tetőboxoké.

A BMW tetőboxa kizárólag speciális BMW tetőcsomagtartóval kompatibilis, ezért csak egy adott járműmodellre illeszkedik. Más autókhoz új csomagtartó szükséges, idegen márkákra pedig egyáltalán nem illeszthető.

Az Audi, Northline és Thule tetőboxok térfogata körülbelül 10%-kal kisebb a gyártói adatoknál, míg a VDP modellnél ez az eltérés 20% volt (80 literrel kevesebb).

A tetőbox terhelhetősége az autó engedélyezett tetőterhelésétől függ, amelyet az autó kézikönyve tartalmaz. Például egy VW Golf esetében a tetőterhelés 75 kg, amelyből le kell vonni a tetőbox (pl. Mercedes: 23,9 kg) és a tetőcsomagtartó (5,1 kg) súlyát. Ez 46 kg maximális terhelést eredményez.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. június 19. csütörtök
Gyárfás
25. hét
EZT OLVASTAD MÁR?