Összegyűjtöttük a legfontosabb, legérdekesebb, legolvasottabb híreket, cikkeket 2025. 26. hetéből.

A dél-koreai Hyundai és Kia célja, hogy 2025-ben 7,39 millió járművet értékesítsenek, 2%-os növekedést elérve, miután 2024-ben csökkentek az eladásaik. A gyártók a lassuló gazdaság és a politikai bizonytalanságok közepette próbálnak új stratégiákat kidolgozni a kereslet élénkítésére.
A dél-koreai Hyundai Motor Co és a Kia célja, hogy 2025-ben 2%-os növekedést érjen el globális eladásaikban, így összesen 7,39 millió járművet értékesítenek, miután 2024-ben csökkentek az eladások és nem teljesítették céljaikat. A két autógyártó, amelyek együtt a harmadik helyen állnak a globális autóeladások rangsorában, 7,23 millió járművet adtak el 2024-ben, ami 1%-os csökkenést jelent 2023-hoz képest, mivel az erős amerikai eladások nem tudták ellensúlyozni az Európában és hazai piacon tapasztalt gyenge keresletet - írja a Reuters.
A két autógyártó a lassuló gazdaságra és az Egyesült Államokban és Dél-Koreában fennálló politikai bizonytalanságokra készül, amelyek csökkenthetik a keresletet. Dél-Koreában a fogyasztói hangulat decemberben a legnagyobb mértékben csökkent 2020 óta, miután Yoon Su Yeol elnök kijelentette a hadiállapotot és megkezdődött a leváltása. Az Egyesült Államokban az elnök-öngyilkos Donald Trump 10%-os vámot helyezett kilátásba a behozott árukra.
A Hyundai Motor tavaly elkezdte egy új gyárának működtetését az amerikai Georgia államban, hogy járműveit jogosulttá tegye Biden adminisztrációja adókedvezményeire, amelyeket Trump megfenyegetett, hogy eltöröl. Az autógyártók nem részletezték, hogyan tervezik elérni eladási céljaikat, és a Hanwha Investment & Securities elemzője, Kim Sung-rae szerint a cél elérése kihívásos lehet, figyelembe véve az európai és a feltörekvő piacok makrogazdasági bizonytalanságait. A Hyundai és a Kia egyre erősebb versenytársaikkal, a japán Honda és Nissan cégekkel is szembesülnek, amelyek tárgyalásokat folytatnak a világ harmadik legnagyobb autóipari csoportjának létrehozásáról 2026-ra.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel ma: ezek a tényezők számítanak igazán
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Elég volt a zsúfolt tengerpartokból? Ez a város lehet a magyarok új kedvenc üdülőhelye
A forróság elől menekülve egyre többen választják a lengyel “coolcation” úticélokat.
-
Ezt nézik meg most a magyarok a hitelfelvételkor
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink mi alapján választanak hitelt.
-
Mobilról igényelhető hitelkártyát kínál a Gránit Bank (x)
Rendkívül kedvező értékajánlatot nyújtó hitelkártyával bővítette kártyakínálatát – első körben - meglévő ügyfelei számára a Gránit Bank.
-
Hazai érték, valódi lehetőség: ezt kínálja a Régiók Kincsei program. Csatlakozz beszállítóként! (x)
Kistermelő vagy, aki különleges, jó minőségű termékeket készít? Szeretnéd elérni a SPAR vásárlóit, és egy aktív, fejlődő közösséghez tartozni? Most itt a lehetőség, hogy csatlakozz a Régiók Kincsei programhoz!


