Mozgalmas napokon vagyunk túl, a héten volt szó a változásokról, amelyek 2025-től élesedtek, de írtunk fontos levelekről is, amelyek a napokban érkeznek. Heti összefoglaló.
A Stellantis olaszországi járműgyártása 37%-kal esett vissza 2024-ben, különösen a személyautók termelése zuhant drámaian, 1956 óta a legalacsonyabb szintre. Az autóipari óriás 2025-re jelentős beruházást ígért, de a termelés fellendülése csak 2026-tól várható az új modellek bevezetésével.
Az autógyártó Stellantis olaszországi termelése 37%-kal esett vissza tavaly, különösen a személygépkocsik gyártásának drámai csökkenése miatt – közölte a FIM-CISL szakszervezet a Reuters szerint. Az olaszországi túlkapacitás kezelése érdekében a cég jelentős mértékben támaszkodott államilag támogatott ideiglenes leállási programokra. Bár a Stellantis decemberben egy termelésnövelési tervet mutatott be, növekedés csak 2026-tól várható az új modellek piacra dobásával.
A szakszervezet szerint a Stellantis – amely 2021-ben jött létre a Fiat Chrysler és a francia PSA-Peugeot egyesüléséből – tavaly 475 090 járművet gyártott Olaszországban, szemben a 2023-as 751 384 darabbal.
Különösen a személyautók gyártása zuhant 46%-kal, az 1956 óta legkisebb szintre, míg a haszongépjárművek termelése 17%-kal csökkent. A Stellantis nem kívánt reagálni a hírekre.
Az európai autógyártókhoz hasonlóan a világ negyedik legnagyobb autógyártója is küzd a gyenge kereslettel – különösen a teljesen elektromos járművek iránt –, a szabályozási bizonytalansággal és a kínai versennyel.
A FIM-CISL bejelentette, hogy részt vesz az IndustriALL Europe munkavállalói szervezet által február 5-re Brüsszelbe tervezett tüntetésen, két héttel azelőtt, hogy az Európai Bizottság bemutatja „tiszta ipari megállapodását”. A szakszervezet vezetője, Ferdinando Uliano szerint fontos lenne felülvizsgálni az EU 2025-től életbe lépő szén-dioxid-kibocsátási csökkentési célkitűzéseit. „Ez Európa küzdelme” – mondta Uliano, utalva az európai autóipart érintő válságra. „Egyes országok önmagukban csak veszíthetnek.”
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Stellantis öt autógyárat működtet Olaszországban, valamint egy haszongépjármű-gyártó üzemet. A torinói Mirafiori üzemben a termelés 70%-kal csökkent tavaly, de még ennél is rosszabbul teljesített a modenai Maserati-gyár, Olaszország „motorvölgyének” központja, ahol 79%-os visszaesést regisztráltak. „Nagyon aggódunk a Maserati miatt” – mondta Uliano. „Gyorsan egyértelmű és részletes tervet várunk a Maserati számára.”
A Stellantis decemberben ígéretet tett arra, hogy 2025-ben 2 milliárd eurót (2,1 milliárd dollárt) fektet be Olaszországba, hogy új modellek gyártását indítsa el néhány helyi üzemében.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
-
Béren felüli juttatások 2025: így változhat a cafeteria
A Multi-Pay szakértői szerint a vállalatok jelentős része nem tudja hatékonyan működtetni a béren felüli juttatások rendszerét.
-
Folytatódhat a "magyar invázió" Lengyelországban?
2025-ben is folytatja magyarországi kampányát a Lengyel Idegenforgalmi Szervezet.