A dél-koreai Hyundai és Kia célja, hogy 2025-ben 7,39 millió járművet értékesítsenek, 2%-os növekedést elérve, miután 2024-ben csökkentek az eladásaik.
Váratlan nevek a toplistán: ezek most Magyarország kedvenc autói, tolonganak értük a szalonokban
A magyar autópiac 2024-ben jelentős növekedést mutatott: decemberben 48%-kal több új autó kapott rendszámot, mint egy évvel korábban. Éves szinten több mint 121 ezer új autó állt forgalomba, a Suzuki pedig toronymagasan vezette az eladási listát. A modellek között a Suzuki Vitara és az S-Cross dominált, a Skoda Octavia pedig harmadik lett. Az év legnagyobb nyertese a Nissan volt, míg az Audi és az Opel csökkenő számokat produkált.
11 879 személyautó kapott magyar rendszámot decemberben, ami több mint 48 százalékkal haladta meg a 2023 decemberi és a 2022 azonos hónapjában mért adatokat - derült ki a Datahouse friss összesítéséből. Éves szinten 121 611 új autó állt forgalomba tavaly, ami majdnem 13 százalékkal több, mint 2023-ban volt, a 2022-es adathoz képest pedig 9 százalékos a javulás.
A negyedik negyedévben jól muzsikált a piac, az év utolsó három hónapjában 32 560 darab új autó kapott magyar rendszámot, majdnem 32 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Összességében a márkák versenyét a Suzuki nyerte 2024-ben 15 732 forgalomba helyezéssel, második lett a Toyota 14 623 darabbal, harmadik pedig a Skoda végzett 11 310-zel. Negyedik jócskán lemaradva (8580 db) a Volkswagen, ötödik pedig a Ford lett (6794 db), kicsivel megelőzve a Kiát (6673 db).
Ami a márkák volumenváltozásait illeti, a top 20 között első helyen végzett a Nissan, amely több mint 126 százalékkal növelni tudta forgalomba helyezéseit 2023-hoz képest. Nagyot ment a Renault (+75,2%), a Tesla (+52,5%) és a Hyundai is (+47,8%). A darabszám szerinti top 3 márka közül a Suzuki 29,3 százalékot tudott bővülni, a Toyota 2,8-cat, míg a Skoda 3,6-ot.
A vizsgált márkák közül leginkápp az Audi forgalomba helyezései csökkentek (-11,8%), de az Opel is majdnem 10 százalékos mínuszban zárt, ezek mellett még a Ssangyong, a Dacia és a Volkswagen mutatott csökkenő forgalomba helyezéseket.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ezek Magyarország kedvenc autói
A modellek között 2024-et a Sutuki Vitara nyerte, amiből 6883 darab állt forgalomba. Második a Suzuki S-Cross 6607 darabbal, a harmadik helyen pedig a Skoda Octavia végzett 6097 forgalomba helyezéssel.
A negyedik helyért zajló verseny is szoros volt, a Nissan Quashqai húzta be végül 3423 forgalomba helyezéssel, ezt követi a Kia Ceed 3130 darabbal, a Toyota Corolla csak pár darabbal maradt el (3126 db) tőle. Alább a 25-ös toplista:
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
-
Béren felüli juttatások 2025: így változhat a cafeteria
A Multi-Pay szakértői szerint a vállalatok jelentős része nem tudja hatékonyan működtetni a béren felüli juttatások rendszerét.
-
Folytatódhat a "magyar invázió" Lengyelországban?
2025-ben is folytatja magyarországi kampányát a Lengyel Idegenforgalmi Szervezet.
-
Dél-Koreában is jól cseng a tokaji brand – Ezekkel a magyar borokkal érdemes külpiacra menni
Bíztatóak a kilátások a Magyar Bormarketing Ügynökség szerint.