A Honda Motor rengeteg járművet hív vissza az Egyesült Államokban hibás fékpedál miatt.

A kínai autógyártók egyre több hibrid járművet exportálnak Európába, kihasználva az EU elektromos autókra vonatkozó vámintézkedéseinek korlátait, amelyek nem érintik a hibrideket. Az olyan márkák, mint a BYD, olcsóbb és hatékonyabb modellekkel célozzák meg a költségérzékeny európai fogyasztókat, miközben egyes gyártók az európai termelés bővítését is tervezik. Az elemzők szerint a hibrid export növekedése tovább gyorsulhat, mivel Kína igyekszik megoldani hazai túlkapacitási problémáit.
A kínai autógyártók fokozzák a hibrid járművek exportját Európába, és újabb modelleket terveznek a kulcsfontosságú piacra, ami rávilágít az Európai Unió elektromos járművekre vonatkozó vámtarifáinak korlátaira. Az EU legújabb, az olcsó kínai import ellen védelmet nyújtó EV-vámjai nem vonatkoznak a hibrid autókra, ami lehetővé teheti, hogy olyan nagy márkák, mint Kína vezető EV-gyártója, a BYD, tovább terjeszkedjenek a régióban – vélik elemzők a Reuters szerint.
Egyes gyártók emellett áthelyezik a gyártást és az összeszerelést Európába, hogy csökkentsék a vámokkal kapcsolatos költségeket.
A növekedést a kínai autógyártók részéről az a tendencia hajtja, hogy a plug-in hibridekre (PHEV) váltanak, hogy elkerüljék az új EU-s vámokat a Kínából érkező akkumulátoros EV-kre (BEV)
– mondta Murtuza Ali, a Counterpoint Research elemzője. A szakértő szerint Kína hibrid exportja Európába idén 20%-kal nőhet, és jövőre még gyorsabb ütem várható.
Az EU október végén életbe léptetett, akár 45,3%-os kínai EV-behozatali vámjai az Európai Bizottság szerint az igazságtalan állami támogatások ellensúlyozására szolgálnak, amelyek évente 3 millió darabos többletgyártási kapacitást eredményeztek Kínában, ami kétszerese az EU piacának. Az EV-importokkal kapcsolatos szubvencióellenes vizsgálatok, valamint a kínai gazdasági lassulás miatti csökkenő autóeladások arra késztettek néhány autógyártót, hogy európai stratégiájukat a hibrid exportokra helyezzék át.
A benzint és villamos energiát kombináló hibrid autók egyre népszerűbbek, mivel a vásárlók költséghatékony kompromisszumnak tartják őket a hagyományos és tisztán elektromos autók között. Július és október között a hibrid export Európába több mint megháromszorozódott az előző év azonos időszakához képest, elérve a 65 800 darabot – derül ki a China Passenger Car Association adataiból.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ez az exportbővülés hozzájárult ahhoz, hogy a plug-in és hagyományos hibridek a harmadik negyedévben Kína összes európai autóeladásának 18%-át tették ki, szemben az első negyedévi 9%-kal. Ezzel szemben az EV-k szállításának aránya ugyanebben az időszakban 62%-ról 58%-ra csökkent.
Ez a tendencia várhatóan tovább erősödik. Kína, amely tavaly megelőzte Japánt a világ legnagyobb autóexportőreként, tovább növeli exportját, hogy megoldja a hazai túlkapacitás problémáját – vélik az elemzők. Az Egyesült Államok és Kanada által a kínai gyártású EV-kre kivetett 100%-os vámok miatt Európa az egyik legkézenfekvőbb piac a kínai autógyártók számára.
A kínai autógyártók az európai és japán cégek által dominált plug-in hibrid piacot is felforgathatják, mivel olcsóbb, jobb üzemanyag-hatékonyságú modelleket kínálnak a költségérzékeny fogyasztóknak. Például a BYD Seal U DM-i modellje 35 900 eurós árával olcsóbb a Volkswagen Tiguanjánál, és 10%-kal kedvezőbb árú, mint a Toyota C-HR PHEV-je. A BYD emellett fontolgatja, hogy magyarországi üzemében EV-ket és hibrideket is gyártson.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


