Míg 2021-ben csupán 42 márka képviseltette magát a magyar piacon, tavaly ez már 54-re nőtt.
A BYD fontolóra vette, hogy költséghatékonysági okokból Hollandiából Magyarországra helyezi át európai központját, írja a Reuters forrásai alapján a Szegeder. Azt még nem lehet tudni, hogy Budapesttel vagy más várossal terveznek, mindenesetre az épülő gyár miatt logikus választás lehet Szeged is.
A lap megkereste a BYD-t, de a vállalat nem kívánta kommentálni az értesülést. A hírügynökség szerint az áthelyezést költségcsökkentési okok motiválják, és az, hogy Magyarország azon országok közé tartozik, amelyek nem támogatták az EU új, kínai elektromos járművekre vonatkozó vámját. Tíz EU-tagállam, köztük Franciaország, Lengyelország és Olaszország támogatta a vámokat, míg öt ország, köztük Németország is ellenállt, tizenkettő pedig tartózkodott, amikor erről szavaztak - írták.
„A BYD nem kommentál sajtóértesüléseket, így a konkrét ügyben nem tudunk jelenleg tájékoztatást adni. A magyar szaktudást, innovatív szemléletet, a jól képzett munkaerőt természetesen nagyra becsüljük, ezért is építjük autógyárunkat Magyarországon, Szegeden” – válaszolta a BYD a lapnak. Véletlen egybeesés is lehet, hogy csütörtökön járt Szegeden egy kínai delegáció, először zártkörű tárgyalásokat folytattak a városvezetéssel, majd az építkezés helyszínére mentek.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
A legeltetés szó hallatán mindenkinek többnyire az alföldi legeltetés, a puszta, a Hortobágy jut eszébe, nem pedig a Balaton, vagy az erdős-fás-dombos vidékek.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
A régi konvektor új élete - a gázkonvektor korszerűsítése fillérekből (x)
Magyarországon százezres nagyságrendben üzemel gázkonvektor az otthonokban. Ezek többsége több mint 30 éves, mechanikus szerkezet, amely korlátozottan szabályozható, így gyakran alul- vagy túlfűt. A jó hír, hogy van egy kifejezetten olcsó megoldás a régi konvektor korszerűsítésére, amellyel a szerkezet szabályozhatóbb, így energia- és költséghatékonyabb lesz.