Az Opel bemutatta a Grandland Electric AWD-t, a széria első tisztán elektromos, összkerék-hajtású változatát.

Olcsó slágerautókkal tarolhat a Renault Magyarországon is: ez lehet a márka csodafegyvere az e-autók ellen
A Renault hibrid technológiája révén jelentős előnyre tett szert az európai piacon, miközben az elektromos járművek iránti kereslet lassan növekszik. Luca de Meo vezérigazgató szerint az új, alacsony költségű váltórendszer segít a vállalatnak növelni eladásait, és megerősíti pozícióját a hibrid autók szegmensében, amely áthidaló megoldás lehet a teljesen elektromos jövő előtt.
Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója kidejtte: egy alacsony költségű sebességváltó technológia bevezetése növelte a francia autógyártó részesedését Európa gyorsan növekvő hibrid autópiacán, ami némi mozgásteret ad a cégnek, miközben a versenytársak küzdenek az elektromobilitás kihívásaival. Az elektromos autók iránti kereslet Európában nem növekszik az Európai Unió 2035-re tervezett belső égésű motorral működő autók betiltása ellenére, ami óriási nyomást gyakorol Európa autóiparára - írja a Reuters.
A Renault 2020-ban rekordveszteségeket könyvelt el, most meglepően jól teljesít a hibrid autók piacán, amelyek hagyományos és elektromos motort is használnak. Az év első nyolc hónapjában a gyártó hibrid modelljei, köztük a Clio és a Captur, eladásai 55%-kal nőttek az előző évhez képest, a Renault előzetes adatai szerint. Ez jóval meghaladja az Európai Unióban mért 21,1%-os növekedést, amelyet az ACEA európai iparági szövetség közölt.
A cég eladásai az év első felében 60%-kal emelkedtek, ezzel a márka Európa második legnagyobb hibrid autógyártójává vált Japán Toyota mögött. Így nem csoda, az autógyártó október 8-án bejelentette, hogy tartja üzleti céljait, és egyike azon kevés hagyományos vállalatoknak, amelyek nem csökkentették előrejelzéseiket a nehéz piaci körülmények ellenére.
Az, hogy a hibrid autók piacán megőrzik erősségüket - amelyek olcsóbbak, mint az elektromos járművek, de kevésbé szennyezőek, mint a hagyományosak -, segíthet, hogy csökkentsék a csoport összesített kibocsátását, és növeljék az eladásokat a közeljövőben. A hibrid autók iránti kereslet várhatóan a 2020-as évek végéig tovább nő, mielőtt az elektromos autók átveszik a piacot, a Dataforce és az S&P Global tanácsadó cégek szerint.
A Renault piaci értéke 11,6 milliárd euró, ami csupán negyede az európai piacvezető Volkswagenének, ezáltal rugalmasabbá, de sebezhetőbbé teszi a versenytársakkal, különösen a kínai elektromos autókkal szembeni versenyben. A vállalat, amelynek 15%-a a francia állam tulajdonában van, új irányt keres, miután nagyrészt feladta két évtizedes szövetségét a Nissan és Mitsubishi cégekkel, és elvetette az Ampere nevű elektromos autós részlegének tőzsdei bevezetését is.
A hibrid piacon elért legutóbbi siker titka egy olyan technológia, amelyet a francia vállalat már jól ismer. A száz évvel ezelőtt a sebességváltók úttörőjének számító Renault mérnökei egy egyszerűsített "dog clutch" rendszert alkalmaztak, amely lehetővé teszi a sebességváltást anélkül, hogy egy egész sor szinkronizáló szerkezetre lenne szükség. Ezzel alacsony költségű hibrid váltórendszert hoztak létre, amelyet E-Tech néven emlegetnek. A
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ez minden modellben alkalmazható, kevesebb alkatrészt igényel, mint más kettős motorral rendelkező rendszerek, ezáltal könnyebb és olcsóbb is. A befektetők elégedettek: a Renault részvényei idén 6,4%-kal emelkedtek, miközben az európai autóipari részvényindex 12%-kal csökkent.
Az elemzők szerint a növekedés folytatódni fog, ahogy a vállalat újabb, megfizethető árú modelleket vezet be. A hibrid Clio például 400 euróval drágább, mint a Toyota Yaris és a Peugeot 208, de erősebb, és az E-Tech váltórendszere használható kisautókban, valamint az új, 300 lóerős Rafale kupé szedánban is. "A Renault több évig meg fogja tartani ezt az előnyt" - mondta Antoine Giraud, az S&P Global elemzője.
A hibridek segíteni fogják a márkát abban, hogy megfeleljen az EU CO2-kibocsátási előírásainak, még akkor is, ha kevesebb elektromos autót értékesít, mint a versenytársai - mondta Benjamin Kibies, a németországi Dataforce autóipari tanácsadó vezető elemzője. A hibrid autóik kilométerenként mindössze 95 gramm szén-dioxidot bocsátanak ki, ami segítette a vállalatot abban, hogy 2024 első hat hónapjában elérje a 114 grammos CO2-átlagot - közölte.
Ez jobb, mint a Ford és a Volkswagen átlaga, amelyek 123 gramm és 125 gramm szén-dioxidot bocsátanak ki kilométerenként. Viszont az európai autógyártóknak jövőre átlagosan 94 grammra kell csökkenteniük a CO2-kibocsátást kilométerenként. Ahhoz, hogy megfeleljenek ezeknek a határoknak, a Renault-nak eladásaik közel 20%-át elektromos autókból kellene elérnie - mondta egy a helyzetet ismerő forrás, aki névtelenséget kért, mivel az információk bizalmasak. Ez nehéz lesz, mivel a cég elektromos autóinak eladása stagnál, és az európai márkájú eladások körülbelül 12%-át teszi ki.

Egyre több magyar jön rá, ilyen használt kocsit érdemes venni 2025-ben: valósággal felrobbant a piac
Ismét jelentősen felülmúlja az elektromos és hibrid hajtáslánccal ellátott gépjárművek iránti érdeklődés a tavalyi szintet.

Gyengülnek az esztergomi Suzukik: közkedvelt motort vezet ki a gyártó, ennek sokan nem fognak örülni
Gyengébb új motort kapnak az esztergomi Suzukik: úgy tudni, az 1,5 literes változat kivezetésre kerül, az 1,4-es benzinmotor teljesítménye pedig 129 lóerőről 110-re csökken.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


