14 °C Budapest
Családi sportkombi meglepő áron: teszten a Kia utolsó mohikánja, ilyen autó már alig van a piacon

Családi sportkombi meglepő áron: teszten a Kia utolsó mohikánja, ilyen autó már alig van a piacon

2024. június 26. 10:03

Könnyebb átugrani, mint megkerülni és gombnyomásra érkezik a vigyor: ez a Kia ProCedd GT, amely egy kihalóban lévő faj egyik utolsó egyede. Volt, már nem lehet újonnan megvenni - viszont a használtpiacon már 13 millió környékén ki lehet fogni egy példányt, ha fel-fel bukkannak. A családi sportautó ár-érték arányban nagyon erős versenyző, leginkább őszinteségével veszi le a lábáról az embert. Nincs agyonhúzva a motor, nem ültették le a porig, de mégis igazi játszóautó lett, amivel bátran el lehet indulni egy hosszabb nyaralásra is a családdal, akár több gyerekkel is.

Hangos, van benne hely - hiszen kombi, azaz bocsánat, shooting brake -, jól néz ki és jól is megy - mi kell még? Ez a Kia ProCeed GT, egy kihalásban lévő faj utolsók közötti példánya. Mindig is tetszetős volt ez a shooting brake-forma, lényegében egy sportosított kombiról beszélünk, amelynek kupésított vonalai vannak. A ProCeed is hozza ezt a vonalat, az "átlag" Ceedhez képest az eleje morcosabb, a hátulja pedig csapott, áramvonalas. A sportos díszelemek sem hiányozhatnak róla, mint a piros műanyagbetétek (+6 lóerő), vagy a kómkaréj a dupla kipufogó körül (+3 lóerő) - ugyanakkor kicsit sután néz ki, hogy maga a cső jóval kisebb, mint a

Mivel - ellentétben a fősodorral - nem hibrid, nincs benne akkupakk sem, így pedig, ha nem is a porig, de azért eléggé le tudták ültetni. Elsőre meg is rettentem, hogy mi lesz itt a fekvőrendőröknél, de szerencsére a tervezők csak pont addig csökkentették a hasmagasságot, ameddig az nem okoz kényelmetlenséget a mindennapi használatban. Sportkocsihoz méltóan maga a karosszéria sem magas, jobb jelzőt nem találtam rá, így egy megcsodálót idézek az egyik parkolóból: "akkora, mint a kutya ülve", illetve könnyebb átugrani, mint megkerülni. Ugyanakkor ez a praktikusságnál visszaüt: én 175 centi vagyok, nekem nem jelentett gondot a ki-be szállás, de ha valaki pár centivel magasabb, neki már bajos, fejbeverős lehet - főleg, mert az ültetett kaszni miatt alapból alacsonyabbra kell ülni. Viszont, ha már bent vagyunk, akkor a fejtér elégséges.

A kupésított karosszéria miatt a csomagtérből is el kell engednünk valamennyit a "normál" Ceedhez képest, de a kis zugokkal, rekeszekkel együtt tudja a 600 litert, bátran el lehet indulni vele nyaralni, akár két gyerekkel is. A családi sportautóban hátul is van bőven hely, ha a 180+ centi magas utas be tudja küzdeni magát, onnantól rendben van. A bőr-velúr sportülések tartása nagyon jó, és még hátul is fel lehet őket fűteni. A hátsó traktusba is jutott egy légbefúvó, valamint két USB-C gyorstöltő, maga a kánaán.

Viszont azt meg kell említeni, hogy mint sok más mai autónál, itt is úgy gondolták, jó ötlet teljesen feketébe öltöztetni a belteret. De elég klausztrofób lenne, ha nem lenne az óriási panorámatető. Na, az sosem volt elsötétítve a tesztidőszak alatt, így el lehet nézni. Amúgy a sofőr sportülése sem holmi puritán fotel, elektromosan állítható minden irányba, könnyen meg lehet találni az ideális pózt. És amúgy nagyon jól néz ki az egész GT-sített beltér, a piros varratos ülésekkel, ajtóbetétekkel, és a speciális kormánnyal. Az anyaghasználatra nem lehet panasz, kopogós műanyaggal nem találkozni. Viszont, sajnos csillogó, fekete zongoralakk is lakozik a beltérben, nem tudják elengedni. És megint olyan helyen - a könyöklő előtti középkonzolon - ahol rengeteget matat az ember, és tuti, hogy összezsírozza a kezével. A többit már ismerjük: a zongoralakkot takarítani borzalmas, cserébe a legtöbb kendő összekarcolja. Csúnyán öregszik.

Ráadásul hála az égnek rengeteg funkciónál meghagyták a rendes, fizikai gombokat, így például a klímát is így lehet vezérelni. Könnyű, kézre esik, egyszer megtanulja az ember, mi hol van, és onnantól már vakon is megy, nem kell a nyavalyás, érintésérzékeny felületekkel babrálni, vagy keresgélni a menüben vezetés közben. A képernyő nem óriási, de nem is hiányzik ebből a beltérből egy hatalmas tablet, ez így jó, ahogy van. Maga a szoftver gyors, nem akad, viszi az iPhone-t és az Androidot, viszont idegesítő apróság, hogy nem teszi ki teljes képernyőre a telefonmegosztást a rendszer, a jobb oldalon jókora sávban egy másik ablak fut, ahol időjárást és más információkat jelenít meg. Lehet, hogy valahogyan ki lehet kapcsolni, de én nem találtam meg.

Egy gomb, amit sokat fogsz nyomkodni

A Kia nem bonyolította túl a dolgokat a menetmódok tekintetében, van egy normál, meg egy sport (eco nincs, ilyen autóba nem is kell!), amelyek között a váltó melletti gombbal lehet váltani, és ezt gyakran fogja használni, bárki is vesz ilyen kocsit.

Az is szimpatikus a ProCeed GT-ben, hogy ellentétben sok hasonló sportmodellel, nincs agyonhúzva, a végletekig kifeszítve, még őszinte. A motor ugyanaz az 1,6 literes, négyhengeres, turbóbenzines, amit a Kia mindig használt, ebben még van anyag. 204 lóerős, 265 Nm nyomatékkal és 7 fokozatú automataváltóval. Pont elég, több nem kell egy ilyen kaliberű autóba. Nem szórakoztak azzal, hogy vérbeli sportkocsi legyen, a végletekig kikönnyítve, de amúgy így is 1500 kiló alatt tudták tartani, szóval nem nehéz, mint a kő.

JÓL JÖNNE 2,6 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 584 927 forintot igényelnél 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 57 984 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 13,10 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 58 104 forintos törlesztőt (THM 13,20%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Visszatérve egy kicsit a váltóra: ez az egyetlen dolog, ami egy kicsit csípheti a szemet, ugyanis normál módban olykor elég lassan ragál, ki kell ismerni - ezért is ajánlott a konstans sportmód, abban lényegesen javul. És egyébként a gatyádat sem eszi le: vegyes használattal (M0, országút, város) még sportban gyötörve sem ment 9 liter fölé a fogyasztás, tudatos, óvatos vezetéssel még 7 liter környéke is kihozható. Rendben, a különféle hibridek jóval kedvezőbben fogyasztják az üzemanyagot, de a ProCeed GT nem erre való...

Összességében ennek az autónak nem a versenypálya az igazi terepe, ezt ki kell vinni a hegyi utakra örömautózni. Kiszámíthatóan mozog, de például egy körforgalomból kikanyarodva el tud kaparni, jókat lehet vele játszani. A visszaváltáskor durrogó kipufogó, és úgy amúgy az egész összkép mosolyt csal az utasok és a külső szemlélők arcára is.

Mibe kerül?

A cikk elején kihalóban lévő fajt emlegettünk, és ez elérhette a ProCeed GT-t is, ugyanis azt most hivatalosan nem is lehet megrendelni. Az alap ProCeed 10 499 000 forintért kapható, csak az Ultimate edition nevű csomagban lehet most megvenni. A konfigurátor szerint a legteteje is megáll 14 millió forint alatt. Egy a tesztautónkhoz hasonló darabot 13 millió forint körül ki lehet fogni a használtpiacon. Ár-érték arányban mindenképpen megfontolandó, ha valaki ProCeed-ben gondolkodik.

Ugyanazzal a gondolattal tudom csak zárni, mint a Hyundai Ioniq 6 esetében is: egy átlagos felhasználónak ennél

  • nagyobb,
  • gyorsabb,
  • drágább,
  • "jobb"

autó nem kell, teljesen fölösleges. Ezzel el lehet intézni a nagybevásárlást, reggel kihordani a gyerekeket óvodába, iskolába, majd pedig apa benyomja a sport-módot és indulhat a móka.

NEKED AJÁNLJUK
Ősi magyar hagyományokhoz nyúlhatnak vissza vidéken: ezzel felvehetik a kesztyűt a klímakrízissel

A legeltetés szó hallatán mindenkinek többnyire az alföldi legeltetés, a puszta, a Hortobágy jut eszébe, nem pedig a Balaton, vagy az erdős-fás-dombos vidékek.

Jártál már homoktövis szüreten? Most megteheted! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Moziest: új társasjáték filmrajongóknak (x)

A filmvilág szerelmeseinek nyújt különleges szórakozást egy új társasjáték, amely egyszerre teszteli a filmismereteket és teremt gyorsan oldott légkört baráti összejöveteleken.

Vállalkozást indítanál? Saját tőke nélkül is elindulhatsz, így vidd sikerre az ötleted

Az idén októberben harmadszorra elinduló Launchpad programról Kövesdi Gáborral, a Brancsközösség alapítójával beszélgettünk.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. szeptember 29. vasárnap
Mihály
39. hét
Szeptember 29.
A siketek világnapja
Szeptember 29.
Tengerészeti világnap
Szeptember 29.
A fehér kendő napja
Szeptember 29.
A szív világnapja
Szeptember 29.
A Szentírás vasárnapja
Szeptember 29.
Nemzetközi kávé nap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. szeptember 28. 19:20