A mai napig vannak a világnak olyan részei, ahol az ősinek számító cserekereskedelem a mindennapok része.
Kína és az Európai Unió megállapodása szerint tárgyalások kezdődnek a kínai gyártmányú elektromos járművek európai piacra történő importjára tervezett vámok ügyében, ami új fejezetet nyit a két fél közötti gazdasági kapcsolatokban - jelentette a CNBC.
Kína és az Európai Unió megkezdi a tárgyalásokat az európai piacra szánt kínai elektromos járművek importvámjainak kérdésében. A német gazdasági miniszter, Robert Habeck szerint Valdis Dombrovskis, az Európai Bizottság ügyvezető alelnöke tájékoztatta őt a Kínával való konkrét tárgyalások kezdeményezéséről. Ezután a kínai kereskedelmi minisztérium is megerősítette, hogy Wang Wentao miniszter és Dombrovskis megállapodtak a szubvencióellenes vizsgálatról szóló konzultációk megkezdésében.
Habeck hangsúlyozta, hogy ez egy új fejlemény, mivel korábban nem sikerült konkrét tárgyalási menetrendet kidolgozni. Úgy véli, ez csak az első lépés egy hosszabb folyamatban. Az EU nyitott a vámokkal kapcsolatos tárgyalásokra, amelyek célja az egyenlő versenyfeltételek biztosítása a piacon. Habeck kiemelte, hogy az EU és Kína között még van idő a párbeszédre a vámok novemberi életbe lépése előtt.
A kínai támogatásokkal kapcsolatos aggályok mellett Habeck felvetette Kína Oroszországgal fenntartott kereskedelmi kapcsolatait is, amelyek tavaly több mint 40%-kal növekedtek. Hangsúlyozta, hogy az Oroszországgal szembeni szankciók megkerülése elfogadhatatlan.
Az EU július 4-től alkalmazza az ideiglenes vámokat, amelyek akár 38,1%-os mértékűek lehetnek, és november 2-ig tartó vizsgálat után dönthetnek a végleges vámok bevezetéséről. Habeck szerint ez lehetőséget teremt a tárgyalásokra és párbeszédre. Habeck hangsúlyozta, hogy az EU által tervezett vámok nem büntető jellegűek, hanem a tisztességtelen támogatások kompenzációját célozzák. Zheng Shanjie válaszában kiemelte Kína elkötelezettségét vállalatainak védelme mellett és azt állította, hogy iparuk fejlődése versenyen alapuló előnyöknek köszönhető.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Pénzcentrum az elmúlt hetekben több alkalommal írt arról, hogy az EU a kontinens autópiacának, valamint az ebben dolgozók védelme érdekében ki akarja szorítami Európából a kínai autókat. Ezeket a cikkeket itt gyűjtöttük össze:
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.