Ki ad ekkora kocsit 10,5 millióért?! Teszten a kínai MG legújabb dobása, boríthatja a magyar piacot

Ki ad ekkora kocsit 10,5 millióért?! Teszten a kínai MG legújabb dobása, boríthatja a magyar piacot

2024. június 8. 13:02

Teljesen megújult a kínai MG csúcs SUV-ja, a HS, amely ár-érték arányban első blikkre elég jó ajánlatnak tűnt - tesztünkből kiderült, másodikra is az-e. A külseje gyökeresen megváltozott, belül már inkább visszaköszönnek az előző széria megoldásai. Viszont a minőségre nem lehet panasz. Ki ad ekkora autót ennyi pénzért? Mekkora társadalmi hasznossága van a zongoralakk-díszbetéteknek? Hány megapixel van egy 10 éves gyereknél? Tesztünkben minden kérdésre választ adunk.

Mint ahogyan korábbi villanyautó-árösszehasonlításunkban is utaltunk rá, valóságos hadjáratot indított itthon az MG, amelynek gyakorlatilag minden elektromos modellje bekerült a legolcsóbb e-autókat összesítő gyűjtésünkbe legutóbb. De a brit eredetű, immáron kínai tulajdonú márka Európában a hagyományos meghajtással szerelt autók piacán a legerősebb, a kontinensen értékesített autóik kétharmada ilyen volt - viszont az is beszédes, hogy az MG4-es (tesztje itt!) volt a második legnagyobb darabszámban eladott elektromos autó Európában tavaly.

Magyarországon is egyre nagyobb szeletet követelnek maguknak a tortából: a Datahouse adatai szerint idén január és május között már 789 autót helyeztek forgalomba (amivel a 17. helyen állnak az összes itthoni márka között), 39 százalékkal többet, mint egy évvel korábban ugyanebben az időszakban. Legerősebb versenyzőjük a ZS, amely a Suzuki Vitara, S-Cross és a Dacia Duster ligájában játszik, ez adja a hazai értékesítés legjavát, május végéig 585 darab állt belőle forgalomba, amivel a 6. helyen áll a B-SUV kategóriában, megelőzve olyan itthon erősen beágyazott autókat, mint a Hyundai Kona, vagy a Peugeot 2008. Hagyományos motorral szerelt, illetve az elektromos verzióját is kipróbáltuk már.

Most pedig benzines-kínálat csúcsa, az új HS járt nálunk - amelynek előző generációját plug-in hibridként teszteltük -, amely már első blikkre is komolyabb autónak néz ki, mint az elődmodell. Mielőtt azonban belemennénk a részletekbe, kifejtem, miért is olyan nagy szám ez az autó a magyar piacon. Nos, 4574 mm hosszú, 2078 mm széles, 1685 mm magas, 2722 mm tengelytávval - pont akkora, mint az előző változat.

Magyarul: nagy. És ennek ellenére 10 549 000 forintért meg lehet venni alapáron!

Ezért a pénzért fehérben, manuális váltóval - de bőrkárpittal! - kapjuk meg, szériafelszereltség a fűthető első ülés, a parkolóradar, a telefontükrüzésre is alkalmas fedélzeti egység, az elektromosan állítható vezetőülés, és még egy csomó minden. Tesztautónk a drágábbik, Luxury csomaggal volt felszerelve (ebben már pl. napfénytető, 360 fokos kamerarendszer is van), és a feláras tengerészkék-fehér bőrkárpitot is beletették, na meg a nem-fehér fényezést - ami elég jól néz ki -, valamint az automataváltót. Így kerül cakkumpakk 11 749 000 forintba, és ez a legteteje. Hogy egy kicsit képbe kerüljünk, milyen ez az ajánlat: az ennél kisebb VW Tiguan például kicsivel 15 millió forint alatt indul, de ha például az Opel Grandlandből szeretne egy hasonlóan magasan extrázottat az ember, az is jóval többe kerül, ahogyan a Toyota Corolla Cross is.

Az összkép alapján egy elegáns megjelnésű kocsiról beszélhetünk, nagy változás az előzőhöz képest az új, hatalmas hűtőmaszk, amit ezüstbetétekkel bolondítottak meg - a morcosabb lámpákban LED-ek világítanak (alapáron!). A hátulja is megkapta a faceliftkor szokásos frissítéseket: új lökhárítót és más dizájnú lámpatesteket.

Itt a friss autóhitel kalkulátor: vesd össze a banki ajánlatokat!

Az előző verziónál is megjegyeztem, hogy egy Európában is emészhető autót szerettek volna csinálni, a SAIC Motor (leánykori nevén Shanghai Automotive Industry Corporation) tervezői most is ezen az úton jártak, biztosra menve igyekeztek összemixelni azokat a formákat, amelyek a kontinensen már bejöttek - az új HS is hozza, amit kell, egy klasszikus SUV, se nem több, se nem kevesebb. Egyébként ez a "magic grey" nevű fényezés egészen tetszetős, és különféle színekben játszin a szürkétől a barnáig, ahogy esik rá a fény, ha venném, akkor ezzel.

Belül meglepően nagy

A csomagtérajtó (természetesen) mortoros, a csomagtartó 448 literes, az üléseket lehajtva pedig 1454 litert kapunk, méretre teljesen megfelelő családi használatra. A beltérben is rengeteg hely áll rendelkezésre, még a hátsó sorba is nyugodtan beülhet egy 190 centis ember. A már említett fehér-kék beltér pedig csak növeli a térérzetet. A minőségre pedig nem lehet sok panasz, kopogós műanyaggal csak elvétve találkozni mindenhol puha borítást kapott a beltér. A beltér formavilágában felsejlik a BMW-k (az automata váltó fokozatválasztója), Mercedesek (a kerek légbeömlők, ablakemelő kapcsolók) formavilága is. Véletlen? Aligha. De megadjuk a HS-nek, mert a végeredmény nem lett gagyi.

Viszont, valamiről beszélnünk kell: a nyavalyás zongoralakkról. Emberek! Lázadjatok fel! Nem, nem kérünk belőle!

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Bár a HS-be dícséretesen kevés jutott ebből a nem túl hálás díszítőelemből, de mint sok más autó esetében, a tervezők úgy gondolták ideálisnak, ha ez a fényes fekete lakkfelület csak ott található meg, ahova az ember gyakorta nyúlkál. A középkonzolon a váltó környékén, és a légbeömlőknél. A zongoralakk társadalmi haszna kapcsán sok vitának nincs helye: nagyjából 30 másodpercig szép, aztán valaki hozzányúl és kezdődik a téboly... Takarítani nem lehet, mert egy idő után úgyis karcos lesz, de a legkisebb kosz is meglátszik rajta. Kinek jó ez?!

A HS-ben meg kell említeni még, hogy szimpatikus volt az állítható könyöklő, amibe pakolni is lehet bőven, az első üléseken utazók két USB-A-n keresztül tudják tölteni a telefont - az egyik aljzaton a kocsihoz is hozzákapcsolódik a készülék. Emellett van még egy szivargyújtó is. A hátsó sornak pedig két USB-A jutott.

Azért javítani még van mit

A kocsiban van egy 12,3 colos műszerfali kijelző és egy 10,1 colos központi monitor. A kép oké, a szoftver pedig kapott egy frissítést, amitől fényévekkel jobb lett, mint az elődmodellben, nem lassú, nem döcög. Viszont van pár idegesítő apróság, amire még gondolni kellene: például a klímát nem lehet gombról vezérelni, azaz a gombbal csak annyit érsz el, hogy bejön a klímamenü, amelyben nagyon kicsi, virtuális gombokkal kell operálni - menet közben? Hajrá. Aztán, ha vissza akarsz lépni mondjuk a CarPlay-be, akkor az sem megy egy gombnyomásra, vissza kell lépni a főoldalra, majd pedig ott rányomni az ikonra. Ez azért is fura, mert a kijelző alatt 7 gomb is van, ebből viszolt kettő a hangerőszabályzó. Igen, kettő, egyik gomb hangosít, a másíkkal halkítani lehet.

A vezetéstámogatók közül a távolságtartó tempomat, a holttérfigyelő és a sávtartó is szépen teszi a dolgát. Viszont abban a világban, ahol már a 10 éves gyerekek is 40-50 megapixeles kamerával a zsebükben járnak, a HS 360 fokos kamerarendszerének képminősége bántóan nem jó. Félreértés ne essék, így is el lehet vele lenni, nagy segítség a parkolásnál, de azért ennél lehetne jobb is.

A motor tekintetében nincs változás az előző szériához képest, ugyanaz az 1.5T-GDI nevű benzinmotort rakták bele,162 lóerős, 250 Nm nyomatékkal - plug-in hibridet most nem lehet rendelni belőle. Soknak nem sok, kevésnek nem kevés, épp elég. A fogyasztása viszont meglepően magas volt, 8-9 liter között jártam vele, 7 liter környékén csak a nem dugós városi-főutas poroszkáláskor fogyasztott.

Összességében, akinek egy tágas és élhető autóra van szüksége - amivel azért dinamikusan lehet közlekedni -, már csak azért se vegye le a listájáról a HS-t, mert alapáron is egy rakat olyan extra jár hozzá, ami máshol feláras. Az már egyéni döntés, hogy ki nyeli le a fent említett kompromisszumokat a vonzó árcédula miatt.

Fotók: Gosztola Judit

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 21. csütörtök
Olivér
47. hét
November 21.
"Helló!" Világnap
November 21.
Halászati világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?