Ismét jelentősen felülmúlja az elektromos és hibrid hajtáslánccal ellátott gépjárművek iránti érdeklődés a tavalyi szintet.

A Toyota új generációs, különböző üzemanyagokkal kompatibilis kompakt motorokat mutatott be, amelyek hozzájárulnak a szigorúbb kibocsátási normák teljesítéséhez és a vállalat értékesítési stratégiájának diverzifikálásához - írja a Reuters.
A Toyota Motor bejelentette új generációs motorjainak fejlesztését, amelyek hibrid és bioüzemanyaggal működő járművekben is alkalmazhatók lesznek. Ez a lépés a vállalat szigorúbb kibocsátási normák elérésére irányuló törekvésének, valamint az elektromos járműveken túlmutató értékesítési stratégia erősítésének a része. A tokiói médiaszemlén a Toyota mellett a Subaru és a Mazda is részt vett, bemutatva a 1,5 literes és a 2,0 literes új motorokat, amelyek kisebb térfogattal és magassággal rendelkeznek az elődeikhez képest.
A három autógyártó közös célja az volt, hogy optimalizálják ezeket a motorokat az elektromos meghajtású egységekkel való integráció érdekében. Az új motorok kompatibilitása alternatív üzemanyagforrásokkal - mint például az e-üzemanyagok és bioüzemanyagok - segíthet csökkenteni a belsőégésű motorok szén-dioxid-kibocsátását.
A Toyota különösen nagy hangsúlyt fektet arra, hogy ezekkel a kompaktabb motorokkal új lehetőségeket nyisson meg a járművek formatervében. Példaként említették az új 1,5 literes motort, amely 10%-kal kisebb térfogatú és könnyebb az előző generációs 1,5 literes motoroknál. Az új 2,0 literes turbómotor hasonló mértékű javulást ígér a jelenlegi 2,4 literes turbómotorokhoz képest.
Az Európai Unióban tervezett "Euro 7" kibocsátási szabályozás és az új CO2-kibocsátó autók értékesítésének 2035-től történő betiltása miatt az autógyáraknak alkalmazkodniuk kell a szigorodó előírásokhoz. A Toyota ebben az összefüggésben egy "többutas" megközelítést alkalmazva törekszik a szén-dioxid-semlegesség felé vezető úton haladni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A vállalat értékesítésieinek jelentős része továbbra is benzin-elektromos hibridekből áll, míg a plug-in hibridek, üzemanyagcellás és teljesen akkumulátoros elektromos járművek együttesen csak kis részt képviselnek. Akio Toyoda elnök szerint az elektromos meghajtású járművek piaci részesedése nem fogja meghaladni a globális autópiac 30%-át; a fennmaradó részt más típusú hajtáslánccal rendelkező járművek fogják kitölteni.
Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!

Gyengülnek az esztergomi Suzukik: közkedvelt motort vezet ki a gyártó, ennek sokan nem fognak örülni
Gyengébb új motort kapnak az esztergomi Suzukik: úgy tudni, az 1,5 literes változat kivezetésre kerül, az 1,4-es benzinmotor teljesítménye pedig 129 lóerőről 110-re csökken.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


