Késnek és-vagy visszafogottabb kapacitással indulhatnak el a legnagyobb kínai beruházások Magyarországon, a CATL és a BYD körül is bizonytalanságra okot adó hírek jelentek meg.

Ugyan az idei első negyedévben is növekedni tudott a magyarországi lízingpiac, a bővülés jelentős részben az állami támogatással nyújtott konstrukcióknak köszönhető. Figyelemre méltó azonban, hogy az év első hónapjaiban az autófinanszírozási területen hirtelen megugrott a kereslet.
Ellentétes mozgásokat mutatott az idei első negyedévben a magyar lízingpiac: az ellátási láncok helyreállásával a szállítási nehézségek a legtöbb szegmensben megszűntek, ezzel szemben újra előtérbe kerültek a nehéz gazdasági helyzetből és a pesszimista jövőképből adódó keresleti problémák, ezért szinte valamennyi eszközfinanszírozási területen – így a nagyhaszonjárműveknél, a mezőgazdasági gépeknél, az ipari gépeknél – csökkentek az eszközeladások – hívták fel a figyelmet a CIB Lízing szakértői a napokban megjelent friss lízingpiaci statisztikák alapján.
Szintén figyelemre méltó, hogy az első negyedévben már az egyes eszközök eladási ára, így finanszírozott értéke sem tudott tovább emelkedni, sőt a forgalmazási piacokra már mérsékelt árcsökkenés volt jellemző 2023-hoz képest: mindez magával húzta a lízingfinanszírozási volumenek csökkenését is.
A csökkenést ugyanakkor – egyelőre – hatékonyan ellensúlyozni tudják az állami támogatással kínált termékek: a forintban nyújtott finanszírozás esetén a KAVOSZ-nál elérhető Széchenyi Lízing konstrukciók (ezek főként a mezőgazdasági gépek, kishaszonjárművek beszerzésénél keresettek), míg az euróalapú finanszírozás esetén a Baross Gábor program EXIM által nyújtott termékei.
A piaci racionalitással némiképp ellentétesen mozgott a retail személyautófinanszírozási piac: miközben itt most nincs elérhető államilag támogatott finanszírozási termék, és a releváns forgalomba helyezési statisztikák is inkább stagnálásnak beillő, egyszázalékos emelkedést mutattak, az első negyedévben bő 50%-kal ugrott a finanszírozott összeg a lízingpiacon.
A CIB Lízing a kissé ellentmondásosan alakuló piaci környezetben is javította pozícióit: az ügyfélportfólió közel 7,5 százalékkal növekedett 2023 első negyedévéhez képest. Ezen belül az autófinanszírozás területén közel 14, a flottafinanszírozásnál több mint 40 százalékkal nőtt az ügyfélszám. Az eszközportfólió több mint 4,5 százalékkal nőtt a vállalatnál éves összevetésben, amihez jelentősen hozzájárult a nagyhaszonjárműveknél mért közel 15 százalékos és a gépek/berendezések területén mutatkozó több mint 33 százalékos növekedés. A portfólió minősége eközben továbbra is stabil a CIB Lízingnél, az NPL-ráta az autófinanszírozásnál 2,5, az eszközfinanszírozásnál pedig 3,5 százalék környékén alakult.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A CIB Lízing első negyedéves teljesítményét illetően mindenképpen biztató, hogy a három stratégiai szegmensben – a flottafinanszírozásban, a mezőgazdasági gépeknél és a nagyhaszonjárműveknél – 8,4-ről 8,5 százalékra emelkedett a piaci részesedése, ezen belül pedig a flottánál 10 százalék fölé nőtt.* A CIB Lízing piaci súlya jelentősen nőtt a gép/berendezés szegmensben is, ami azért különösen fontos, mert ez a terület új stratégiai fókuszt kapott 2024-ben
– nyilatkozta az eredmények kapcsán Fekete Csaba, a CIB Lízing vezérigazgatója.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


