A magyar piacon a legtöbb új autó alapára ma már meghaladja az 5 millió forintot.

A hétvége során a Pénzcentrum is beszámolt róla, hogy súlyos baleset történt az Esztergom-Nyerges Rallyn, melyben több ember meghalt, illetve megsérültek. Az eset azonban nem számít egyedinek - az elmúlt évek során többször is előfordultak halálos kimenetelű balesetek a magyar raliversenyeken. Az alábbiakban ezekből gyűjtöttünk össze néhány emlékezetes esetet.
A 2023-as országos ralibajnokság negyedik fordulójának veszprémi és környékbeli murvás talajon zajló versenyén már az első gyorsasági szakaszon súlyos tragédia történt. Kislőd térségében Nemes Csaba és navigátor testvére, Nemes Richárd a 50-es rajtszámmal induló Lada VFTS-sel lesodródott az útról és egy fának ütközött. Richárd könnyebb sérüléseket szenvedett, míg Csaba belső sérülései miatt életét vesztette. Az esemény hatására a Felügyelő Testület félbeszakította a futamot.
2022-ben három magyar is raliversenyek során vesztette életét, jóllehet közülük csak egy ember halt meg balesetben. Az Ózd Rally októberi versenyén egy segítő néző vesztette életét egy baleset következtében. A Budapest-Bamako-ralin Pétery Szabolcs váratlan halálát gyászolta a mezőny, míg a 24. Fenstherm Kontakt Szilveszter Rallye-n Kaposi László szíve állt meg a verseny után.
A "Latyak" néven ismert Kelő Gere László 2021 decemberében autóbalesetben hunyt el Kecskemét közelében. Hangsúlyozandó azonban, hogy ő nem verseny során, hanem a hétköznapi életben, a saját személyautójával szenvedett balesetet.
Nemes Csabát megelőzően Tóth Zsolt volt az utolsó versenyző, aki magyarországi raliverseny közben halt meg még 2020-ban A navigátor Tóth Zsolt Dudás Gergő pilótával a Miskolc Rally második szakaszában csapódott fának autójával. Dudás túlélte a balesetet, ám Tóth Zsolt nem volt ilyen szerencsés.
A 2010-es évek során több súlyos baleset is történt, mint például a Tótkomlósi Rallyn vagy a Veszprém Rallyn, ahol Neukirchner András és Párdi Kata súlyosan megsérült. A legutolsó halálos kimenetelű baleset ebben az időszakban 2013-ban történt Városlődön és Kiskunlacházán.
2004-ben a Duna-Alba-rali első gyorsasági szakaszán történt halálos kimenetelű baleset - Tóth Tibor nem sokkal a rajtvonal után a nézők közé sodródott, elgázolva a versenyt aznap kihagyó riválisát, Schleider Ferencet. Tóth Tibor, illetve navigátora, Szabó József csak könnyebb sérüléseket szenvedtek.
Még korábban, 1991 nyarán az Express Rallyn a Lipták Sándor - Ajtai Sándor páros 200 km/órát meghaladó sebességgel csapódott neki egy fának. A 29 éves Ajtai a helyszínen meghalt, míg Lipták Sándort életveszélyes sérülésekkel szállították kórházba.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A rali mindenhol veszélyes
A rali természetesen nem csak Magyarországon számít veszélyes sportnak, így a halálos kimenetelű balesetek a külföldi versenyek során sem számítanak ritkaságnak.
Emlékezetes például Henri Toivonen finn pilóta és navigátora, Sergio Cresto 1986-os halála - a versenyzők egy korzikai versenyen csúsztak meg autójukkal és csapódtak a fák közé. Az autó azonnal kigyulladt, így a két versenyzőt már nem tudták kimenteni a roncsok közül. Ugyancsak egy fával való találkozás oltotta ki Michael Park brit navigátor életét a 2005-ös Wales Rallyn. A vele versenyző pilóta, Markko Märtin azonban túlélte a balesetet.
Ugyancsak emlékezetes a skót Colin McRae 2007-es halála. Az egyik legismertebb raliversenyző azonban nem verseny közben, hanem egy helikopterbalesetben vesztette életét. A férfi 2007 szeptemberében a saját helikopterével tartott hazafelé, amikor otthonától nem messze lezuhant. A gépen rajta kívül még négyen tartózkodtak - a balesetet senki sem élte túl.
Címlapkép: MTI/Bodnár Boglárka
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


