A német autóipari lobbi továbbra is küzd a belső égésű motorok 2035-ös uniós tilalma ellen.

Új filléres kínai népautó tarolhat Magyarországon: áprilisban jelenik meg, mindent boríthat a piacon
Az MG Motor kínai autógyártó cég nagy sikereket aratott Angliában a kisautó MG3-mal. A friss generáció elérhető lesz Európa többi részén is – első körben hibrid meghajtással. A MG3 Hybrid+ piaci bevezetése 2024 áprilisában várható. Árakat még nem tudni, az előző generáció az Egyesült Királyságban kb. 6,7 millió forintba került.
A kínai autógyártó cég, az MG Motor az Angliában sikeres MG3-asát új generációban hozza el a kontinentális Európába is. A Genfi Autószalonon bemutatott kisautó a német kereskedésekben 2024 áprilisától lesz elérhető, és teljes hibrid meghajtásával a Toyota Yaris, a Renault Clio, valamint a VW Polo és az Opel Corsa ellen fog versenyezni - számolt be a Német Autóklub.
Németország és Európa számára az MG legkisebb modellje teljesen új termék lesz, míg Kínában és más ázsiai országokban már két generációja is volt 2008 óta. Egyes jelentések szerint az Egyesült Királyságban a második generáció volt a minden idők legkelendőbb kínai autója. A harmadik generációnak hasonló sikereket remélnek a kontinensen. Ebben az átszabott formaterve is segíthet: a dinamikusan megvágott homlokzat és a merész hátsó design a márka jelenlegi megjelenéséhez igazodik, számos elemet kölcsönöz a nagyobb MG4 modelltől.
Belül az MG3 klasszikus kapcsolókat és gombokat kombinál egy viszonylag kis érintőképernyővel a középkonzolon. A hátsó üléseken két kényelmes külső hely és egy kicsit szűkebb középső ülés található. Az alapállapotú csomagtartó 293 literes, ami versenytársai között inkább a felső kategóriába esik. Ugyanez igaz az MG3 hosszára is, ami 4,11 méter.
A hajtás tekintetében az MG3 Hybrid+ nem használja a nagyobb modellekből ismert, tiszta elektromos meghajtást. Ehelyett először egy teljes hibridet kínál, amely egy 1,5 literes benzinmotort kombinál egy elektromos motorral, amely rövid távokon képes önállóan is hajtani a kocsit. Az 1,83 kWh-s akkumulátor valószínűleg csak néhány kilométert tesz lehetővé tiszta elektromos üzemmódban, így az elektromotor fő feladata a benzinmotor takarékosságának támogatása - egy kisautóhoz képest bőséges teljesítmény, 194 lóerő áll rendelkezésre a két motort összeadva. Álló helyzetből körülbelül 8 másodperc szükséges a 100 km/h sebességhez. A hajtást egy háromfokozatú automatikus sebességváltó szabályozza. A hibrid mellett később elérhető lesz egy benzinmotoros változat is.
Az árakra vonatkozó információkat az MG Motor egyelőre nem tette közzé. Az Egyesült Királyságban az előző modellt átszámolva körülbelül 6,7 millió forintért lehetett megvásárolni, és így olcsóbb volt, mint a versenytársak. A hibrid meghajtású, új változat valószínűleg nem lesz elérhető ennyiért, valamelyest kompenzálhatja a vásárlókat, hogy a gyártó gazdag alapfelszereltséggel szállítja le a kocsit.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az új modellben többek között elérhető lesz egy 10,25 hüvelykes infotainment rendszer navigációval, tolatókamera és az Apple Carplay vagy az Android Auto integráció. Három felszereltségi szintet terveznek, amelyek a "Standard", "Comfort" és "Luxury" nevet viselik majd.
A németek szerint az MG a tömegpiacot célozza meg a 3-assal. A kínaiak kínálatában az új modell a kompakt MG4 és MG5 modellek alatt lesz egyfajta alapmodell. A termékportfólió másik végén a Cyberster áll majd, egy látványos elektromos roadster, szárnyas ajtókkal, amely szintén 2024-ben kerül piacra. Így a márka európai kínálata hét modellt foglal majd magába.
Címlapkép: MG
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


