Az érintett rakpartszakaszra a péntekről szombatra virradó éjszakától kedd hajnalig nem hajthatnak be a gépjárművel és taxival közlekedők.

Kiderült, ennyi pénzért épülhet meg a szegedi BYD-gyár: a kormány nem ide tette volna az üzemet?
Egyelőre nem látni, pontosan kik dolgozhatnak majd a BYD új, Szegedre tervezett autógyárában. Lehet, hogy a szomszédos vármegyéből is érkeznek majd melósok?
Annak ellenére, mekkora volt Szeged öröme attól, hogy a kínai autógyártó, a BYD a dél-magyarországi városban építi fel legújabb gyárát, most máris sötét fellegek gyülekeznek a beruházs felett - erről számol be az RTL Híradó. Mint kiderítették, Szegedről vélhetően nem valami sokan fognak majd az új gyárban dolgozni, már ha a térség munkanélküliségi számait vesszük alapul.
Pénteken, amikor Szijjártó Péter Szegeden bejelentette a gyár érkezését, még Botka László, a város polgármestere is nagy örömről beszélt annak kapcsán, hogy a kínai autógyártó éppen a déli városba érkezik.
Van is minek örülni, a térségben ugyanis - Békés vármegyét is beleértve - komoly a munkanélküliség, így biztosan lesz munkás bőven. Az azonban elkerülhetetlen, hogy legalábbis az első időszakban kínai munkavállalük is érkezzenek, leginkább betanítani azokat a magyarokat, akik majd végül dolgozni fognak az összeszerelő üzemben. Szegeden azonban alacsonynak számít a munkanélkülési index, így várhatóan éppen a vármegyében élők mennek majd kevesebb számban munkát vállalni, ha a gyár egyszer majd felépül.
Mindeközben a Népszava arról ír, a szegedi beruházás értéke eléri az 5 milliárd eurót (kb. 1900 milliárd forint), amely valóban nagyobb az eddigi legmagasabb összegű debreceni CATL-beruházásnál. Állítólag a magyar kormány nem Szegedet preferálta a versenyben, de a kínaiak letették a voksukat Szeged mellett. Vélhetően azért, amit a beruházási döntést Szijjártó Péterrel együtt bejelentő Botka László mondott: Szeged felsőoktatási, tudományos és képzési központ, ami megfelelő hátteret ad a BYD itteni beruházásához. Így a szakember utánpótlási, valamint a lehetséges kutatási és innovációs igényekhez.

Gyengülnek az esztergomi Suzukik: közkedvelt motort vezet ki a gyártó, ennek sokan nem fognak örülni
Gyengébb új motort kapnak az esztergomi Suzukik: úgy tudni, az 1,5 literes változat kivezetésre kerül, az 1,4-es benzinmotor teljesítménye pedig 129 lóerőről 110-re csökken.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


