Az érintett rakpartszakaszra a péntekről szombatra virradó éjszakától kedd hajnalig nem hajthatnak be a gépjárművel és taxival közlekedők.

Engedélyezték a 100 százalékban növényi olaj alapú dízel-üzemanyagot Németországban, így a jövő évtől már ezt is lehet tankolni az azt kezelni képes járművekbe. Ugyanakkor házilag barkácsolni, és étolajat tölteni a dízel autónkba még mindig nem jó ötlet: nem csak azért mert meghibásodhat a kocsi, hanem azért is, mert ha elkapják az illetőt, akkor komoly pénzbüntetést fizethet.
Eddigis lehetett hidrogénezett növényi olajat keverni a gázolajhoz, most viszont Németországban olyan dízelt is engedélyeztek, amely 100 százalékban paraffinos üzemanyag. Ezt többek között hulladékanyagokból és növényi olajokból állítják elő, és hidrogénezéssel teszik a járművekben is használhatóvá. Ugyanakkor az ADAC arra hívja fel a figyelmet, hogy ezt nem szabad összekeverni a tiszta növényi étolajjal, amit a régebbi dízelekben előszeretettel használnak az autósok.
Karsten Schulze, az Német Autóklub technológiai elnöke üdvözli a döntést, mint kifejtette, a meglévő járművek üzemanyagainak klímabarát továbbfejlesztése fontos lépés a klímavédelmi célok elérése felé.
A gyártóknak mostantól új járműveket kell tervezniük növényi olajos dízelolaj használatához, és ellenőrizniük kell a régebbi modellek kompatibilitását. A BMW itt pozitív említést érdemel. A gyártó minden dízelmodellt, még a régebbi járműveket is jóváhagyta paraffinos üzemanyaggal történő üzemeltetésre az EN 15940 szabványnak megfelelően
- mondta az elnök. A szervezet azt reméli, hogy más gyártók is követik a példát, és gyorsan kiadják a megfelelő járműengedélyeket a fogyasztók bizonytalanságának megszüntetése és az üzemanyag szélesebb körű elterjedése érdekében. Ugyanis az újfajta üzemanyagot nem minden autóba lehet majd tankolni. Az erre alkalmas járműveknél vagy a tanksapkánál található egy XTL-felirat, vagy a kézikönyvben tesznek említést erről. A németországi kutakon is ezzel a három betűvel jelölik az újfajta üzemanyagot, hogy az arra nem alkalmas autókba véletlenül se tankoljanak ilyet a vásárlók.
Nem jó ötlet sima étolajat vagy fűtőolajat tankolni
Korábban már a szervezet is felhívta a figyelmet arra, hogy hiába drágultak meg borzasztóan az üzemanyagok, nem jó ötlet sima, használt étolajat tankolni. Mint a szakértők kifejtették, a legnagyobb probléma a viszkozitás jelentős különbsége a hagyományos dízelhez képest. A növényi olajok indítási nehézségekhez vezetnek, és negatívan befolyásolják a motor teljesítményét és élettartamát.
Ráadásul a modern dízeljárművek befecskendező szivattyúját és befecskendező fúvókáit nem a növényi olajokhoz tervezték, ami azt jelenti, hogy az égés nem optimális. Nemcsak a motorteljesítmény csökkenése várható, hanem középtávon a motor és az üzemanyagrendszer is tönkremehet. Ezen kívül lerakódások és dugulások képződhetnek az üzemanyagszűrőkben és -vezetékekben. Az el nem égett növényi olaj is bekerülhet a motorolajba, ami motorkárosodást okozhat. Sőt, a növényi olajok savas összetevői megtámadhatják a tömítéseket és gyakorlatilag elporlasztják őket.
A módszer esetleg a régebbi autókban működhet, mert azok sokkal alacsonyabb befecskendezési nyomással működnek. Ráadásul gyakran nem rendelkeznek precíz érzékelőkkel, amelyek azonnal észlelnék a futási viselkedés különbségeit, ha nem megfelelő üzemanyagot használnak. Ez az oka annak, hogy a régebbi dízelmotorok, legalábbis bizonyos esetekben növényi olajjal is elműködnek. Ezeknek a motoroknak az élettartama azonban hosszú távon is korlátozott - tették hozzá.

Gyengülnek az esztergomi Suzukik: közkedvelt motort vezet ki a gyártó, ennek sokan nem fognak örülni
Gyengébb új motort kapnak az esztergomi Suzukik: úgy tudni, az 1,5 literes változat kivezetésre kerül, az 1,4-es benzinmotor teljesítménye pedig 129 lóerőről 110-re csökken.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


