A Halms kínai autóalkatrész-gyártó 80 milliárd forint értékben üzemet épít Miskolcon, amely beruházás a vállalati tervek szerint több mint ezer új munkahelyet hozhat majd létre.

Régen látott visszaesés az autópiacon: ez a kocsi most a magyarok kedvence, lenyomta a Suzukit is
10 százalékkal kevesebb autót helyeztek forgalomba augusztusban, mint 2022 azonos hónapjában. A friss adatok szerint a magyarok kedvenc autója még mindig a Skoda Octavia. Közben a Tesla eladásai az egekbe szálltak.
8951 személyautó állt forgalomba Magyarországon augusztusban, ami több mint 10 százalékkal kevesebb, mint 2022 azonos hónapjában - derült ki a Datahouse adataiból. Az összesítés szerint augusztusban 1035-el kevesebb személyautó kapott magyar rendszámot, mint egy évvel korábban.
Az első nyolc hónapban 73 879 autó állt forgalomba itthon, 3,2 százalékkal kevesebb, mint 2022 azonos időszakában. Viszont 2021-hez képest már elég jelentős, 13,1 százalékos a lemaradás ebben a tekintetben. Ahogy a lenti grafikonon is látható, 2018 óta ez a mostani volt a legrosszabb augusztus a forgalomba helyezések számainak tekintetében Magyarországon - a fekete vonal jelöli 2023-at. Ez a tendencia gyakorlatilag április óta elmondható, de előtte sem voltak túl acélosak a számok.
A márkák versenyét augusztusban a Toyota nyerte 1344 darabbal, egyedüliként tudtak négyszámjegyű eredményt felmutatni. Második a Suzuki (952 db), harmadik pedig a Skoda 896 darab forgalomba helyezéssel. Negyedik a Volkswagen 733-al, a havi összesítés ötödik helyén pedig a Kia foglal helyet 495 darab forgalomba helyezéssel.
Éves szinten szintén a Toyota vezet, 8 hónap alatt 9917 darab autójuk kapott magyar rendszámot, második jócskán lemaradva a Skoda 7548 darabbal, 6233 darabbal pedig a Volkswagen a harmadik helyet kaparintotta meg a listán. A magyarok egykori kedvence, a Suzuki 6190 forgalomba helyezéssel csak a negyedik helyen áll ebben a tekintetben, mialatt a Kia 4773-al az ötödik.
Összevetve 2022 első 8 hónapjával, a legnagyobb növekedést a hazai autómárkák közül a Tesla tudhatta magáénak, amely tavalyhot képest majdnem 240 százalékkal növelni tudta a forgalomba helyezéseit. Második ebben a tekintetben a Mazda, amely 70 százalékkal több autót helyezett forgalomba idén, mint egy évvel korábban, harmadik szinte fej-fej mellett a Lexus és a Skoda - előbbi 65,25, utóbbi pedig 65,02 százalékot növekedett.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A legnagyobb mínuszt a Fiat hozta össze a tevalyi év első nyolc hónapjához képest: 38,19 százalékkal maradnak el a forgalomba helyezések a 2022-es számoktól. De a Dacia sem sokkal kevesebb visszaeséssel zárta az első 8 hónapot, náluk 37,9 százalékkal kevesebb modell kapott magyar rendszámot, mint egy évvel korábban. A negatív dobogó harmadik fokán a Citroen áll több mint 27 százalékos visszaeséssel.
Autót vennél, de szűkös a keret? Nézz körül a Pénzcentrum hitelkalkulátorában!
Ezek most a magyarok kedvenc autói
A modellek forgalomba helyezési ranksorában sok változás nincs az előző hónapokhoz képest. A Skoda Octavia vezet 3987 darabbal, mögötte a Suzuki S-Cross 3067-el, harmadik pedig a Kia Ceed 2365 darabbal.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


