A GKA ügyvédi iroda közleménye szerint 'a Tesla járművek erőteljes politikai szimbólumokká váltak.

7 százalékkal kevesebb autó állt forgalomba Magyarországon júliusban, mint 2022 azonos hónapjában. Az éves összesítésben is egyre nő a lemaradás a tavalyi évhez képest. A márkák versenyét egyelőre a Toyota vezeti, a Suzuki pedig még a dobogóról is lecsúszott. Nagyot ment a Tesla és az új kínai autómárka is a friss adatok szerint, viszont Magyarország kedvenc autója még mindig a Skoda Octavia 2023-ban.
8340 személyautó állt forgalomba Magyarországon júliusban, ami majdnem 7 százalékkal elmarad a tavaly júliusi számoktól. A Datahouse friss adatai szerint 2021 azonos hónapjához képest már 21,1 százalékos a lemaradás.
Az éves összesítést nézve sem túl rózsás a kép: idén január és július vége között kevesebb mint 65 ezer autó állt forgalomba itthon, ami 2,2 százalékkal kevesebb a tavalyi év első hét hónapjánál, 2021-hez képest már 5586 darabos az elmaradás ami több mint 17 százalék.
Ugyanakkor, mint korábbi interjúnkban Nagy Norbert, a Kia Magyarország elnöke kifejtette, ezeket az adatokat érdemes fenntartásokkal kezelni, mert nem tükrözik a valós visszaesést a tavalyi év azonos időszakához képest, hiszen a most átadott autók korábbi megrendelésekből származnak.
A másik értékelési mód pedig az első féléves időszakban történt értékesítés, effektíve az ügyfélszerződések megkötése. Na, ebben a tekintetben látunk elég jelentős visszaesést az autópiacon. És ez nem specifikus, nagyjából minden márkánál nagyon hasonló mértékű, 40-50 százalékos mínusz ahhoz képest, ami az előzetes, 2023-as tervekben szerepelt
- fogalmazott az elnök, aki szerint ez hamarosan megjelenik a forgalomba helyezési számokban is, ugyanis immár folyamatosak a készletkialakulások márkáknál, mert a gyártási helyzet javult, egyre több autót kapnak meg a márkaképviseletek.
Közben pedig többen is visszamondják a korábbi rendelésüket mert nem tudják vagy akarják kifizetni a megnövekedett vételárat. A szakember szerint a finanszírozási költségek csökkenése mellett az általános gazdasági bizonytalanságnak is enyhülnie kellene Magyarországon, hogy újra meglóduljon az autóvásárlási kedv Magyarországon, de ez szerinte még jövőre sem várható
Inkább a 2025-ös évtől kezdhet majd normalizálódni a piac. Ehhez szükség van az infláció leszorítására, ami most erős kormányzati szándék, de az év végére várt egyszámjegyű infláció is azt jelenti még, hogy a korábban borzalmasan megnövekedett árszintek még tovább emelkednek. Csak már nem húsz százalékkal éves alapon, hanem mondjuk héttel. Ha ezt a bérek lekövetik, és megint lesz értelmezhető reálkeresete az embereknek, akkor újra indulhat megfelelő kereslet az autók iránt is
- fogalmazott. Hozzátette, ők is érzékelik, hogy a magánszemélyek már kezdenek eltünedezni az autóvásárlók köréből.
Vége a Suzuki uralmának?
Ami a márkákat illeti, a júliust a Skoda vitte 1225 forgalomba helyezéssel, második a Toyota 1065-el, a dobogó harmadik fokán a Volkswagen áll 715 darabbal, a korábbi közönségkedvenc Suzuki mögötte csak a negyedik 615 forgalomba helyezéssel.
Éves összegzésben már a Toyota vezet, hét hónap alatt 8571 autójuk kapott magyar rendszámot, második a Skoda (6653 db), harmadik pedig a Volkswagen 5495 forgalomba helyezéssel. A Suzuki ebben a tekintetben sem fért oda a dobogóra, 5238 darabbal csak a negyedik, viszont az ötödik Ford (4281 db) előtt viszonylag tetemes az előnye.
A 2023-as toplista első 25 helyén akad néhány érdekesség: például a magyar piacon tavaly debütált MG máris a 20. 791 forgalomba helyezéssel, ezzel a Honda, a Seat és a Citroen előtt áll az első hét hónap alapján. Nagyot megy a Tesla is, amely 783 átadással a 21. helyet foglalja el, és a tavalyi első hét hónaphoz képest 202 százalékkal tudta növelni a forgalomba helyezett autóinak volumenét. Ebben a tekintetben 50 százalék feletti értékkel növekedett még a Lexus, a Skoda, a Mazda és a Mini is.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A lista másik végén a Dacia és a Fiat áll, mindkettőnek több mint 30 százalékkal csökkentek a forgalomba helyezései az idei első hét hónapban 2022 hasonló időszakához képest. A Suzuki számai több mint negyedével csökkentek, és a Hyundai is hasonlóan áll.
Ez most a magyarok kedvenc autója
A modellek listáján az első helyezett továbbra is a Skoda Octavia, amelyből idén eddig 3505 darab állt forgalomba. A modell hónapok óta vezeti ezt az összesítést, erről nemrégiben Németh János márkaigazgatóval is beszélgettünk, aki elmondta: az Octavia esetében több mint 90 százalék céges vásárlás, jogi személyek vásárolják a típust. A szakember kifejtette, több tényező is hátráltatta az utóbbi bő másfél évben az átadásokat, épp igyekeznek utólérni magukat a rendelések tekintetében:
A most júniusi kiszállításban még voltak 2021-es, jellemzően év végi rendeléseink, és sok volt az átadások között a 2022-es rendelés is
- tette hozzá.
Visszatérve a márkalistára, a második helyen a Suzuki S-Cross áll, amelyből július végéig 2598 darab állt forgalomba, harmadik pedig a Kia Ceed, amelyből 2131 kapott magyar rendszámot. Negyedik a Toyota Corolla, hatodik pedig a Suzuki Vitara a listán.
Egyébként Nagy Norberthez hasonlóan Németh János is visszaesést lát a magyar autópiacon: a kisvállalkozók és a magánszemélyek távol maradnak a szalonoktól, egyedül a nagy flottáknál látják úgy, hogy lehet velük számolni.
A magánügyfelek keresleti oldala szerintem az idei évben nem fog visszatérni. A vállalkozásokat pedig több tényező is hátráltatja, egyes kiemelten fontos iparágak, mint például az építőipar, most inkább lefelé tendál, nagy projektek futnak ki. Nem segítenek a világgazdaságban lévő bizonytalanságok sem, nagy kérdés, hogyan alakul a háborús helyzet, megérkeznek-e és mikor a várt uniós támogatások, mikor csökken az infláció, mikor lesznek alacsonyabb kamatok. Utóbbiak nagyon komolyan befolyásolják a magyar gazdaságot és a vásárlási kedvet, de ezekre a kérdésekre egyelőre még várjuk a válaszokat
- magyarázta a Skoda márkaigazgatója.

Egyre több magyar jön rá, ilyen használt kocsit érdemes venni 2025-ben: valósággal felrobbant a piac
Ismét jelentősen felülmúlja az elektromos és hibrid hajtáslánccal ellátott gépjárművek iránti érdeklődés a tavalyi szintet.

Gyengülnek az esztergomi Suzukik: közkedvelt motort vezet ki a gyártó, ennek sokan nem fognak örülni
Gyengébb új motort kapnak az esztergomi Suzukik: úgy tudni, az 1,5 literes változat kivezetésre kerül, az 1,4-es benzinmotor teljesítménye pedig 129 lóerőről 110-re csökken.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


