A német autóipari lobbi továbbra is küzd a belső égésű motorok 2035-ös uniós tilalma ellen.

Komoly változás jön a magyar utakon: ezzel kell számolni a gyorshajtási szabályok módosítása után
A gyorshajtást érintő jogszabályok nem változtak, a rendőrségi gyakorlat változott meg május 1-jével – árulta el az Infostartnak Óberling József rendőr ezredes, az Országos Rendőr-Főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője.
Május elsejétől szigorítottak a gyorshajtás szabályain, a rendőrség már 1 km/h-s gyorshajtásért is bírságot szabhat ki. Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) megerősítette, hogy május 1-től megszűnt a korábbi ráhagyás, mostantól minden esetben a traffipaxok által megállapított sebesség lesz a mérvadó. Mostanáig a traffipaxoknál a türelmi hibahatár 100 km/órás sebességig 3 km/óra volt, míg felette 3 százalékos eltérés megengedett volt. A gyakorlatban például egy 50-es táblánál nem 50km/óra, hanem 53 volt a megengedett sebesség.
A lapnak nyilatkozó Óberling József rendőr ezredes, az Országos Rendőr-Főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője elárulta, hogy a gyorshajtást érintő jogszabályok nem változtak, a rendőrségi gyakorlat változott meg május 1-jével.
Óberling közölte: minden marad úgy, ahogyan május 1-je előtt: lakott területen általában 50, lakott területen kívül jellemzően 90, autópályán pedig 130 kilométer/óra a megengedett sebesség, amit ha valaki túllép, szabályt szeg, „akkor is, ha csak egy kilométer/órával”.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


