Váratlan veszély leselkedhet az autóban a nyári hónapokban: ha gyanús zümmögést hallasz a csomagtartó vagy az ajtó nyitásakor, lehet, hogy darazsak fészkeltek a járműbe.

Leleplezték az autógyártók nagy csúsztatását: erről mindenki tudjon, aki mostanánban kocsit venne
Megnézték, hogy az autógyártók mennyire reálisan adják meg az egyes modellek csomadtereinek térfogatát. A német autóklub a mérései során sok esetben talált eltéréseket, pedig a legtöbb vásárló esetében az egyik legfontosabb szempont az, hogy mekkora a csomagtér. Mutatjuk, hogy melyik autók lettek a tesztek győztesei!
Az autóvásárlók számára gyakran a csomagtartó térfogata a legfontosabb szempont a választásnál. De valóban helyesek a prospektusokban szereplő értékek, amelyeket általában térfogatliterben adnak meg? A német autóklub (ADAC) most utánajárt a dolognak.
A vizsgálatok alapján általánosságban elmondható, hogy kicsi különbségek vannak az ADAC által mért értékek és a gyártói információk között az alacsonyabb árkategóriájú autómodellek esetében. Így például a Dacia a németek szerint elég reális értékeket közöl a csomagtér méretéről: a Jogger esetében 607 litert adtak meg, a szakemberek pedig összesen 635-öt mértek.
A nagyobb, magasabb árkategóriás szegmensben egészen más a helyzet: például a Skoda Kodiaq esetében ADAC mért értéke (460 liter) és a gyártó specifikációja (835 liter) között több mint 370 liter a különbség. Ez a szakemberek szerint az eltérő mérési módszerek miatt lehet, így ennek egységesítését is sürgetik.
Autót vennél? Nézz körül a Pénzcentrum autóhitel kalkulátorában!
De a mérések szerint ez összességében igaz a legtöbb SUV-re, ugyanakkor a szedánok esetében pedig a nem is egy olyan modell van, amely még a prospektusban megadott értékeknél is nagyobb csomagtérrel rendelkezik. Összességében a németek szerint a törzstérfogat mérés módszerei nem egységesen szabályozottak és nem kötelező érvényűek a gyártókra nézve.
A gyártó információik ezért csak hozzávetőleges iránymutatásként használhatók, korlátozott segítséget jelentenek autóvásárláskor - összegzi a német autóklub.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Egyes gyártók például a csomagtartó padlója alatti pótkerék-mélyedést is hozzászámolják a csomagtér térfogatához.
Az ADAC csomagtartópróbáján az öt legjobb SUV modell:
- Hyundai Santa Fe (575 liter),
- Peugeot 5008 (570 liter),
- Toyota Highlander (560 liter),
- Honda CR-V (510 liter)
- és Kia Sorrento (495 liter).
Ezek mellett szépen teljesített a Volvo CX90, amelynek a csomagtere a hátsó ülések lehajtásával 135 literre bővíthető.
A családi egyterűek között ezeknek volt a legnagyobb csomagtartója:
- Dacia Jogger (635 liter),
- Ford Galaxy (555 liter),
- Ford S-Max (550 liter),
- Renault Espace (500 liter),
- VW Touran (485 liter).
Tetőig megpakolva a Dacia Jogger hátuljába 1050 liter, vagyis 20 zsugor víz fér be, a Ford Galaxyba csak 860 liter, de 21 rekesz víz, mert jobb a kiakítása.
A kombik között így alakult a verseny:
- Skoda Octavia Combi (505 liter),
- Seat Leon Sportstourer (495 liter),
- Suzuki Swace (475 liter),
- VW Passat (475 liter),
- Opel Insignia , Toyota Corolla és VW Golf Variant (mindegyik 460 liter).
Ha az üléseket lehajtjuk, akkor viszont a Mercedes E-osztály kombija viszi a prímet 1585 literre, második a Skoda Superb kombi 1575 literrel. Az Octavia csomagtere 11 zsugor vizet nyel el, a Superb 12-t, az E-osztály viszont akár 14-et is.
A szedánok toplistája pedig:
- Mazda 3 (460 liter)
- 5-ös BMW (440 liter)
- Mercedes E-osztály, Mercedes S-osztály ( mindkettő 430 liter)
- Audi A3 (395 liter)
- Mercedes C-osztály (390 liter).
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Megtakarításból befektetés: avagy hogyan válhatunk befektetővé akár havi 50 ezer forinttal is?
Nyitrai Győzőt, az MBH Befektetési Bank üzlet- és termékfejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettesét kérdeztük.


