Bővült a jogosultak köre és módosultak a határidők az e-bike-beszerzési programban - közölte az Aktív Magyarországért Felelős Államtitkárság.

Hatalmasat ment az idei évben a közösségi autózás, de még így is példa nélküli volt a tegnapi nap Budapest elektromos autómegosztó szolgáltatójánál: 24 óra leforgása alatt a szokásoshoz képest mintegy 23%-kal növekedett meg a bérlések száma.
Az elmúlt évek töretlen fejlődése után (indulás óta megtízszereződött az autópark és megnégyszereződött a szolgáltatási terület) a tegnapi nap bebizonyosodott, hogy nagyon is számolnak a benzinárral a fővárosi gépjárműtulajdonosok és nagyon úgy tűnik, hogy már nem csak a környezettudatos sofőrök körében lesz népszerű a közösségi autózás, de minden olyan egyedülálló felnőtt vagy család számára is racionális választássá válik, ahol jelentősen megterheli a háztartások költségvetését a hirtelen megugró benzinár – írja
"Számításaink alapján nagyjából évi 9000 megtett kilométer alatt sokaknak szinte biztosan jobban megéri greengózni, mint saját autót fenntartani, és ez még inkább így lesz a jövőben a hatósági benzinár eltörlésével"– nyilatkozta Ádám Boglárka, a cég vezérigazgatója. "Azt gondolom, hogy a jelenlegi helyzetben az emberek még tudatosabb döntéseket fognak hozni közlekedési szokásaikkal kapcsolatban."
Az elmúlt időszak történései nem csak azt mutatták meg, hogy a magánfelhasználók körében népszerű a közösségi autózás, de azt is, hogy egyre több flottájától szabaduló (vagy annak használatát racionalizáló) vállalat is a közösségi közlekedés megoldása felé fordul. Ennek megfelelően tehát nem csak magánszemélyek, de olyan feszes és tervezett pénzügyi tervezéssel rendelkező cégek is nagy számban az elektromos autómegosztás mellett tették le a voksukat, amelyek nem akarják vagy nem tudják az elszállt költségeket beilleszteni a jövő éves tervezésükbe.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A jövő oktatásának legfontosabb kérdése: kiválthatja az AI a hagyományos tananyagot?
A Tudományos Diákköri Mozgalom már évtizedek óta szerves része a magyar felsőoktatásnak.
-
Megtakarításból befektetés: avagy hogyan válhatunk befektetővé akár havi 50 ezer forinttal is?
Nyitrai Győzőt, az MBH Befektetési Bank üzlet- és termékfejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettesét kérdeztük.


