A júniusi volt az első visszaesés április óta, és az unió négy legnagyobb piacán egyaránt csökkentek az értékesítések.

Látványos bővülés vár a villanyautók piacára az uniós piacokon, a tervek szerint ugyanis 2035-től várhatóan csak elektromos autókat lehet értékesíteni. Magyarországon 2020 májusa óta megháromszorozódott a tisztán elektromos személyautók száma, igaz, a teljes autóparkhoz képest még marginális az arányuk - derül ki a K&H összeállításából. A pénzintézet pedig kedvező kamatozású lízingkonstrukciót nyújt a magyar cégeknek ahhoz, hogy villanyautóval bővítsék a flottájukat, ezzel is segítve a vállalkozások kiadásainak csökkentését, lendületet adva az elektromobilizációnak.
Teljesen átalakulhat az uniós autópiac, miután a brüsszeli döntéshozók elfogadták azt a tervezetet, amely szerint 2035-tól csak elektromos autókat lehet értékesíteni az Európai Unió tagországaiban. Egyelőre javaslatról van szó, amely még változhat, de az irány egyértelmű, a lokális kibocsátás nélkül közlekedő villanyautók lesznek a fókuszban.
A tisztán elektromos autók piaca fokozatosan bővül évről évre Európa-szerte és Magyarországon is. Idén május végén több mint 27 ezer tisztán elektromos autót tartottak nyilván hivatalosan a magyar piacon, ami éves összevetésben 82 százalékos növekedésnek felel meg. 2020 májusához képest pedig 200 százalékos bővülést takar. Azaz két év leforgása alatt megháromszorozódott a tisztán elektromos autók száma Magyarországon - derül ki a K&H összeállításából.
lízingkonstrukció alacsony kamattal
A növekedés látványos, de hozzá kell tenni, hogy a 27 ezer villanyautó marginális részét képezi a teljes magyar autóparknak. Hiszen a múlt év végén közel 4 millió személyautó volt Magyarországon, tehát kevesebb mint 1 százalékos a részesedésük
- mondta Suba Levente, a bank fenntarthatóságért felelős vezetője.
Autót vennél, de szűkös a keret? Nézz körül a Pénzcentrum kalkulátorában!
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Hozzátette:
Fontos látni, ha az uniós javaslatból végleges szabály születik, az még kevés lesz ahhoz, hogy valódi forradalomról beszéljünk. Ugyanis ahhoz, hogy a villanyautók valóban elterjedjenek, megfelelő töltőinfrastruktúrára van szükség. Emellett a villanyautók árának is mérséklődnie kell ahhoz, hogy tényleg népautókká válhassanak.
Itt kulcsszerepet kap a finanszírozás, amelyben a bank megtette az első lépést. Idén júniusban bevezette a zöldautó finanszírozást. Ennek keretében a magyar vállalkozások - köztük akár az egyéni vállalkozók - legfeljebb egy darab használt vagy új, tisztán elektromos autót szerezhetnek be a piacon vállalkozók számára elérhető lízing konstrukciók kamatához képest több százalékponttal alacsonyabb kamatozású, forintalapú lízingkonstrukció segítségével.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


