14 °C Budapest
Robotic arm welding the car in assembly automobile manufacturing plant.

Orosz-ukrán háború: Amerika felé kacsintgat a legnagyobb európai autógyártó

2022. március 16. 19:31

Az amerikai piac felé fordul a Volkswagen (VW) a jó növekedési kilátások miatt, és azért is, hogy enyhítse a tevékenységét fenyegető geopolitikai kockázatokat - mondta a legnagyobb európai járműgyártó csoport vezetője egy szerdai lapinterjúban.

Herbert Diess vezérigazgató a Handelsblatt című német üzleti lapban közölt interjúban kiemelte, hogy a VW egyre inkább az amerikai piacra összpontosítja beruházásait. Az Egyesült Államokban "a növekedési kilátások sokkal jobbak, mint Európában" - mondta a német vállalatcsoport vezetője. Az ukrajnai háború valószínűleg sokáig terheli majd az európai üzleti életet, és a drámai áremelkedés az energiaellátási és beszállítási problémákkal együtt csak a jövendő gondok "előszelét" jelentik. Sok a nehézség az egykor robbanásszerűen fejlődő kínai piacon is, ahol a VW a gyártmányai mintegy 40 százalékát értékesíti. Ezért az erősítés az amerikai piacon a geopolitikai kockázatok enyhítéséhez is hozzájárul - fejtette ki Herbert Diess, hozzátéve, hogy a VW-nek "világszerte szélesebb körben kell pozícionálna magát".

Szavai szerint a konkrét amerikai célok között szerepel a piaci részesedés növelése a jelenleg 4 százalékról 10 százalékra. "Túl kicsik vagyunk még Amerikában, sokkal nagyobb piaci részesedés kell, hogy komoly szerepünk legyen" - mondta. A 2015-ös dízelbotrányban megtépázott tekintélyű cég az elektromobilitástól várja az áttörést, nagy reményeket fűznek az első teljesen elektromos termékcsalád, az ID modellszéria mikrobusz tagjához (ID.Buzz), és egy új akkumulátorgyár építése mellett azt is mérlegelik, hogy a járműtípus kiemelkedő amerikai népszerűségére építve kifejlesztenek egy elektromos meghajtású platós kisteherautót (pick-up truck).

A Handelsblatt abból az alkalomból készített interjút a 660 ezer embert foglalkoztató társaság vezetőjével, hogy a VW közzétette 2021-es gazdálkodási adatait, amelyek szerint ugyan kevesebb gyártmányt adott el, de bevételét jelentősen növelte. A csoporthoz tartozó márkákat együttvéve tavaly 8,576 millió járművet értékesített a cég, csaknem 600 ezerrel kevesebbet az egy évvel korábbi 9,157 milliónál. A bevétel 250,2 milliárd euró volt, 12 százalékkal nőtt az előző évi 222,8 milliárdhoz képest. Az üzemi eredmény 9,68 milliárd euróról 19,28 milliárd euróra emelkedett.

Az autómárkák közül továbbra is a Porsche a csoport legfontosabb bevételi forrása, 297 ezer kocsi értékesítésével 30,2 milliárd eurós bevételt és ötmilliárd eurós üzemi eredményt ért el tavaly. A legnagyobb márkánál, a névadó Volkswagennél is egyre inkább a magas árkategóriájú kocsik a meghatározók. Ezt emelték ki a tagvállalat eredményeit bemutató szerdai online tájékoztatón is, rámutatva, hogy az értékesítés 40 százalékát a városi terepjárók (SUV) teszik ki.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Volkswagen márkájú kocsiból tavaly világszerte 2,719 milliót adtak el, a bevétel 76,1 milliárd euró, az üzemi eredmény 2,5 milliárd euró volt. A második helyen az Audi áll 1,009 eladott gyártmánnyal, a harmadik a Skoda 784 ezer darabos értékesítéssel. A csoport a névadó Volkswagen és a Porsche mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Cupra, a Lamborghini, a Skoda és a Seat autómárkákat fogja össze, és gyárt motorkerékpárokat (Ducati) és teherautókat (MAN) is.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. május 22. csütörtök
Júlia, Rita
21. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. május 21. 21:00