Késnek és-vagy visszafogottabb kapacitással indulhatnak el a legnagyobb kínai beruházások Magyarországon, a CATL és a BYD körül is bizonytalanságra okot adó hírek jelentek meg.

A Mercedes Benz ukrajnai beszállítói, a Magyar Suzuki Zrt. pedig orosz és ukrán felvevőpiaca miatt kénytelen alkalmazkodni a szomszédunkban zajló konfliktus által teremtett megváltozott helyzethez. A Pénzcentrum megkeresésére az autógyártók elárulták, hogyan próbálják elejét venni a hosszútávú ellátási és gyártási problémáknak.
A Pénzcentrum kérdéseire a Mercedes-Benz AG pénteken elárulta, hogy ukrajnai beszállítóktól is érkeztek be európai gyáraikba - köztük a kecskemétibe is - különböző, a személyautó gyártáshoz szükséges alkatrészek. Emiatt a beszállítókkal szorosan együttműködve, folyamatosan figyelik és elemzik a kialakult helyzetet, és intenzíven dolgoznak közös, az ellátási láncaik biztonságát szolgáló megoldásokon. Ez mostanra többek között magában foglalja egyes megrendelések áttelepítését a beszállítóik más telephelyeire, mindemellett igyekszenek a lehető legjobban biztosítani a folyamatos termelést.
Jövő héttől néhány gyárunkban átmenetileg az aktuális helyzethez igazítjuk a műszakterveket. Jelenleg minden gyárunkban folyik a termelés világszerte. A friss információk tükrében naponta újraértékeljük a helyzetet
- zárják a helyzetértékelést. De nem csak a Mercedest érintette a háborús helyzet, hanem a másik két magyarországi gyárral is rendelkező autógyártót is.
Megkeresésünkre a Magyar Suzuki Zrt. ismertette, az orosz-ukrán háborús helyzetre tekintettel szállításai márciustól szünetelnek Oroszországba és Ukrajnába. Mindazonáltal terveik szerint ebben az időszakban is két műszakban zajlik majd a termelés Esztergomban.
Jelenleg is dolgozunk azon, hogy az érintett megrendeléseket átforgassuk más piacokra az adott időszakra tervezett gyártási volumen tartása érdekében.
- árulták el, hozzátéve, hogy a vállalatnak nincsen az érintett területről közvetlen, Tier 1-es beszállítója, ettől függetlenül folyamatosan vizsgálják a teljes beszállítói láncot. Hangsúlyozták viszont, hogy továbbra is a tavaly óta a szektorra jellemző félvezetőhiány okozza a legnagyobb kihívást. Az érintett alkatrész beszállítóikkal közösen azon dolgoznak, hogy gyártásuk ellátása folyamatos legyen.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A héten az Audi is arról számolt be, hogy az alkatrészellátási gondokhoz kellett igazítaniuk a termelést. Mint a Pénzcentrum tegnapi szemléjében megírta, a győri Audi gyár a Volkswagen Konszern központi motorszállítója, így ha a motorgyár termelését korlátozni kell, az nemcsak az Audira, hanem valamennyi VW-márkára kihat.
Az Audi akkor hangsúlyozta, hogy már most is jóval kevesebb érkezik ezekből az alkatrészekből, de a tartalékok felhasználásával eddig ki tudták egyenlíteni a hiányt. Ez hosszú távon biztosan nem lesz tartható. Nemzetközi szinten pedig még komolyabb a gond. A VW konszern ugyanis már két napja bejelentette, hogy zwickaui gyárában keddtől, a drezdaiban pedig szerdától leállítják a termelést.
Hét elején a Skoda is hasonló lépésre kényszerült. A nagymértékű alkatrészhiány miatt korlátozni kényszerült ugyanis hétfőtől az új személygépkocsik gyártását a cseh, központi autógyáruk. A hiányzó alkatrészeket néhány ukrajnai üzemben gyártották, amelyek az orosz hadművelet következtében most leálltak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


