Ez már a hatodik SUV a kínálatban. Egyféle, öntöltő hibrid hajtáslánccal kínálják, a gyártó szerint akár 1000 kilométeres hatótávval.

Itt a súlyos igazság a magyar autók állapotáról: rengeteg van, amelyik évek óta nem látott szerelőt
Nehéz éven vannak túl a magyarországi autószerelők, vállalkozásaikat a koronavírus-járvány különösen megviselte. Az elöregedő szakmából sokan kiestek, átmentek más területre dolgozni, több munkatársukat pedig épp a Covid miatt veszítették el - írta meg a Világgazdaság kedden.
„A miénk volt a kevés olyan szakma egyike, amelynek a járvány alatt is folyamatosan működnie kellett. Hiszen bár sokan letették a karantén alatt a kocsijukat, és kevesebb jármű volt az utakon, mások épp ekkor vették elő az autójukat, például a nyugdíjasok” – mondta a lapnak Spindler Tibor, az Autószerelők Országos Egyesületének (AOE) elnöke. Szerinte nehéz megmondani, hogy hány autószerelő működik az országban.
A hivatásosak száma 10 ezer körül van, de nagyon sokan feketén, bejelentés és engedélyek nélkül dolgoznak. Sok műhely egyébként magánból társas vállalkozássá alakult át, hogy át tudja vészelni a járványt.
Igen magas az autószerelők átlagos életkora. Egy meghalt iparostársam műhelyét például a család nem tudta továbbvinni, ezért bezárták. Nagyjából háromezer olyan autószerelő hiányzik ma az országból, aki tud és akar is dolgozni. A szakképzési törvény viszont nem segíti az utánpótlást, a fiatalok is inkább a gyárakba mennek el összeszerelőnek, nem pedig a szervizekbe, műhelyekbe
– árulta el Spindler Tibor. Elmondása szerint a műhelyek igen leterheltek, ezért egyes, nem sürgősségi munkákat már csak két-három hetes határidővel tudnak vállalni. Az olyan problémát persze soron kívül előreveszik, amely miatt nem közlekedhet az autó.
Az okmányok érvényességének a veszélyhelyzeti meghosszabbítása miatt sok olyan autó van az utakon, amelyet évek óta nem látott szerelő.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Most is jönnek olyan kocsik, amelyeknél rettenetes dolgokat látunk, és nem merjük őket kiengedni újra forgalomba, mert életveszélyesek” – mondta az elnök. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint egy év alatt 9,1 százalékkal emelkedtek a járműszerelési költségek Magyarországon. Az AOE elnöke ezt azzal indokolta, hogy az infláció őket sem kímélte, ezért kellett beépíteniük a drágulást az áraikba.
Míg néhány éve még három-négy gyártó más-más árain lehetett válogatni az alkatrészek között, most már annak is örülünk, ha valamelyik üzlet egyféle lengéscsillapítót le tud szállítani a korábbiaknál jóval drágábban. Uniós összevetésben egyébként még mindig a sor végén kullogunk az autószerelési díjak alapján” – húzta alá.
Az AOE elnöke nem számít arra, hogy 2022-ben nagy változás lenne a szakmában, bár most, az év végén és a jövő év elején jóval nagyobb lehet a terhelés. Egyrészt az ünnepek alatt sokan elővették az autójukat, azokat át kellett vizsgálni, az év első hónapjaiban pedig várhatóan pótolják az eddig halogatott műszaki vizsgáztatást is.

Egyre több magyar jön rá, ilyen használt kocsit érdemes venni 2025-ben: valósággal felrobbant a piac
Ismét jelentősen felülmúlja az elektromos és hibrid hajtáslánccal ellátott gépjárművek iránti érdeklődés a tavalyi szintet.

Gyengülnek az esztergomi Suzukik: közkedvelt motort vezet ki a gyártó, ennek sokan nem fognak örülni
Gyengébb új motort kapnak az esztergomi Suzukik: úgy tudni, az 1,5 literes változat kivezetésre kerül, az 1,4-es benzinmotor teljesítménye pedig 129 lóerőről 110-re csökken.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


