A régiós országok közül Lengyelország 3,7, Bulgária és Horvátország egyaránt 3,1 százalékos éves növekedést ért el.

Rekordévet zárhat a magyar használtautó-piac, és jövőre méginkább felélénkülhet az import, hiszen még mindig komoly fennakadások vannak az autógyárakban. A Pénzcentrum által megkérdezett szakértő szerint az árak is tovább emelkedhetnek. Aki új autót akart venni, de nem jutott neki, az a fiatalabb használt kocsik között nézelődik, és nem ritka, hogy az újkori árnál is magasabb összeget fizet érte. A várakozások szerint 2022-ben már kb. 2 millió forintba is kerülhet egy épkézláb használt autó.
Rekordon záthatja az évet a magyar használtautó-piac: Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója a Pénzcentrum megkeresésére kifejtette, november végéig már mintegy 755 belföldi használt autó cserélt gazdát, és teljes évre ez a szám várhatón 820 ezer körül alakulhat - jóval a 2019-es eddigi rekordérték felett.
Mint a szakember az idei évet értékelve emondta, a használtautó-import mennyisége az év eddigi tizenegy hónapjában összesen 121 976 darab volt, ami 1,3 százalékkal meghaladja a tavaly ilyenkor regisztrált értéket.
Az időszak érdekessége, hogy az első negyedévben az importált használt autók mennyisége még 18 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi értékektől. A megnövekedett kereslet miatt mára bizonyossá vált, hogy 2021-ben a tavalyi 130 430-nál több használt autó áramlik majd az országba
- vázolta. Mind a belföldi, mind az importált használt autók piacát az mozgatta az év második felében, autóipart is sújtó félvezetőhiány miatt az újautó-kereskedők képtelenek kielégíteni a koronavírus első hullámai után ismét megerősödő keresletet.
A visszaeső termelés miatt jelentős várólisták alakultak ki, miközben a listaárak is megugrottak. Ennek hatására az eredetileg új autó vásárlását tervezők komoly hányada a használtautó-piacon próbálja megtalálni új járművét.
- mutatott rá Halász Bertalan, majd arról beszélt, életkori összetételben nem történt jelentős változás a behozott autók körében:
az importált autók közel kétharmadának életkora meghaladja a 10 évet, és legalább 15 éves az állomány mintegy 40 százaléka.
A 2022-es kilátások kapcsán a szakértő arról beszélt, tekintettel arra, hogy az év első felében mindenképpen fennmarad a félvezetőhiány miatt kialakult pótlólagos kereslet ebben a szegmensben, arra számíthatunk, hogy a jövő évi használtautó-import az idénre várható 132 ezer darab/év szintet is meghaladhatja majd.
Ezt persze befolyásolhatják esetleges szabályozói beavatkozások (az öreg, szennyező autók behozatalának visszafogása érdekében), de nem tartjuk valószínűnek, hogy ilyen lépésre éppen most, az újautó-szegmens beszűkülése idején kerítenének sort.
Az újautó-piacon bekövetkezett visszaesés és a használtimport újbóli felpörgése logikus módon negatív hatást fog gyakorolni a hazai autópark átlagéletkorára is.
Ez a tavaly év végi 14,7 évről idén év végére akár átlépheti a kerek 15 éves értéket is.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Újkori árnál is drágábbak a fiatal autók
A szakértő arról beszélt, 2020-ban a használtautó-vásárlók egy jelentős része számára fontos szempont volt, hogy a fertőzés kockázatának csökkentése érdekében a család rendelkezzen egy második autóval is. Ekkor a még járóképes, öregebb autók iránt is jelentős kereslet-emelkedés indult.
Idén ezzel szemben azt láthatjuk, hogy az új autókat keresők közül jelentek meg újonnan jelentős számban a használtautó-piacon, ők pedig a minél fiatalabb, minél kevesebbet futott, lehetőleg még garanciás autókat keresik, amivel jelentősen, akár az újkori áraik fölé is fel tudják pörgetni ezeknek az autóknak az árait
- mondta a vezérigazgató, aki szerint immár szinte biztos, hogy a félvezetőhiány legalább a jövő év második feléig kitart majd, így a következő fél évben - erőteljes szabályozói változások híján - a használtautó-import aktivitása tartósan magas szintre áll be.
A használtautó-éhséget az sem csillapítja majd számottevően, hogy a megnövekedett kereslet ebben a szegmensben is alaposan megemelte az árakat:
nem ritka, hogy ugyanolyan paraméterekkel rendelkező autó ma 20-25 százalékkal drágább, mint egy évvel korábban, és ezeket az árszinteket a magas szinten maradó kereslet továbbra is fenntartja, esetleg még kismértékben tovább is növelheti - húzta alá Halász Bertalan.
Korábbi cikkünkben a piaci szakértők arra mutattak rám, hogy ma Magyarországon 1,5 millió forintos ár alatt elég nagy kihívás épkézláb használt autót találni. És a vezérigazgató szerint várhatóan jövőre is mélyebbre kell majd a zsebbe nyúlni, ha megfelelő állapotú használt autót szeretnénk vásárolni.
Ha további 5-10 százalékos drágulással számolunk, akkor az alsó érték várhatóan egyre inkább a 2 milliós érték felé mozdul majd el 2022-ben
- vetítette előre a szakértő.

Egyre több magyar jön rá, ilyen használt kocsit érdemes venni 2025-ben: valósággal felrobbant a piac
Ismét jelentősen felülmúlja az elektromos és hibrid hajtáslánccal ellátott gépjárművek iránti érdeklődés a tavalyi szintet.

Gyengülnek az esztergomi Suzukik: közkedvelt motort vezet ki a gyártó, ennek sokan nem fognak örülni
Gyengébb új motort kapnak az esztergomi Suzukik: úgy tudni, az 1,5 literes változat kivezetésre kerül, az 1,4-es benzinmotor teljesítménye pedig 129 lóerőről 110-re csökken.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


