28 °C Budapest
Szent Istvan Korut, part of the Grand Boulevard, is one of the most central and busiest parts of Budapest. The Grand Boulevard is a major thoroughfare, and was built in 1896. It forms a semi-circle connecting the two bridges of the Danube, Margaret Bridge on the north and Petofi Bridge on the south.

Ettől olyan idegtépő Budapesten közlekedni: évről évre rosszabb a helyzet! Mi lesz ennek a vége?

2021. szeptember 13. 09:58

Egyre több jármű koptatja a budapesti utakat és ez elsősorban az agglomerációs települések folyamatos növekedésének köszönhető. A főváros körüli falvak és városok mágnesként vonzzák a lakosokat. Budapesten és Pest megyében húsz éve még együttvéve 2,83 millió ember élt, ám tavaly ez a szám már felment 3,04 millióra.

Ha a válság vagy a pandémia miatt a stressz-szintünk még nem szökött az égbe, akkor a dugók rendre tesznek róla, hogy a napunk ne teljen el minden feszültség nélkül. A fővárosban reggel és késő délután kész művészet nyugodtan közlekedni - írja a Növekedés.hu. Ez a helyzet pedig egyre súlyosbodik, hiszen egyre több ember él a fővárosban, és egyre több az autó is.

Ugyan, amikor a koronavírus beindult tavaly év elején, volt pár hét, amikor hosszú idő után először nyugodtan és könnyedén lehetett közlekedni a városban, de ezek az ideális közlekedési viszonyok hamar a múlté lettek. Az autós közlekedés most népszerűbb, mint valaha. A kontraszt főleg akkor óriási, ha a mai állapotokat a 2000-es helyzethez viszonyítjuk, azóta ugyanis Pest megyében és Budapesten több mint 400 ezerrel nőtt a forgalomban lévő személyautók száma.

Személygépkocsik száma Közép-Magyarországon (2000-2020)

  2000 2005 2010 2015 2020
Budapest 559 100 596 280 573 315 597 337 690 560
Pest megye 268 279 383 518 418 010 464 435 585 684
Közép-Magyarország 827 379 979 798 991 325 1 061 772 1 276 244

A külső kerületek úthálózata persze nem erre az óriási autó mennyiségre lett kitalálva. Amikor a II. kerület és a XII. kerület útjait kialakították, még nem számítottak rá hogy a budai ingatlanok tele lesznek olyan családokkal, ahol jóformán minden családtagra jut majd egy kocsi. A fővárosi közlekedés egyik állatorvosi lova a Budakeszi út, amelyen keresztül reggelente és késődélután a komplett Zsámbéki-medence akar be és kiközlekedni a városból. A 2x1 sávos út ráadásul annyira igénybe van véve, hogy viszonylag gyakran kell felújítani az egyes szakaszait, ami csak még jobban lebénítja a közlekedést.

A parkolók se tudják tartani az iramot az egyre növekvő autóállománnyal. Volt olyan rendőr, aki lapunknak elárulta: a fővárosban a szomszédok között rendre visszatérő konfliktus-forrást jelent a parkoló-helyek elfoglalása. A felállás a jövőben pedig minden bizonnyal csak romlani fog. Persze vannak tervbe vett fővárosi fejlesztések, amelyek igyekeznek kezelni a fennálló helyzetet, de ezek inkább tűnnek tűzoltásnak mint valódi átfogó probléma-kezelésnek. Ám amíg a nagyszabású tervek nem valósulnak meg addig minden bizonnyal évekig csak romlani fog a helyzet.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 3. kedd
Klotild
23. hét
EZT OLVASTAD MÁR?