Pénzcentrum • 2020. június 6. 09:01
Úgy megvágta a Nissan magyarországi importőre a Leaf árát, hogy járjon rá a teljes, 2,5 milliós állami támogatás - értesült a Pénzcentrum. Így a tisztán elektromos Nissan LEAF-hez már 8 190 000 forintért hozzá lehet jutni. A lépés még inkább megerősíti, hogy az új támogatási rendszer igazságosabb az olcsóbb autók intenzívebb támogatása miatt, így jóval szélesebb kör számára válnak elérhetővé a villanyautók. Különösen, hogy piaci szakértők szerint a Nissan lépése beindíthatja a versenyt, és hamar a többi importőrt is hasonló árvágásra késztetheti.
A Pénzcentrum értesülése szerint a 2,5 milliós állami támogatást további 1,8 millió forintos kedvezménnyel egészíti ki a Nissan magyarországi importőre, így a LEAF 4 300 000 forinttal alacsonyabb áron vásárolható meg, mint korábban. Az új kedvezményes ára a LEAF-nek 8 190 000 Ft lett. Az ilyen mértékű árvágásoknál persze mindig felmerül a kérdés, hogy csak egy költséges marketingfogásról van-e szó, vagy így is nyereséges a kereskedőnek a történet, azaz
"A bevezetett 1,8M forintos kedvezmény mutatja az egyértelmű elkötelezettségünket az elérhető árú tisztán elektromos autók iránt. Nagy várakozással tekintünk a jövőbe, és bízunk benne hogy az állami ösztönző az általunk kiegészített támogatással arra buzdítja majd az autóvásárlás előtt állókat, hogy váltsanak tisztán elektromos meghajtásra. Mindezzel nemcsak a környezetért tehetnek, hanem átélhetik az elektromos autók adta vezetési élményt is" - tájékoztatta a Pénzcentrumot Reizer Levente, a Nissan magyarországi Elektromosautó Termékmenedzsere.
- fűzte hozzá Reizer Levente.
A magyar autópiac jövője szempontjából kiemelkedő lépést jelent a villanyautókra vonatkozó új állami támogatási rendszer, amelynek elindítása időzítése is üdvözlendő, hiszen a koronavírus-járvány miatt az újautó-eladások Európa-szerte és Magyarországon is visszaestek - közölte nemrég a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) és az újautó-eladások finanszírozásában kulcsszerepet vállaló lízingcégeket tömörítő Magyar Lízingszövetség.
Az új állami támogatási rendszerben - amelyet a Klíma és Természetvédelmi Akcióterv keretében vezet be a kormány - a maximum 11 millió forintos új, tisztán elektromos autókra 2,5 millió forint támogatás kérhető, a maximum 15 millió forintba kerülő új villanyautókra pedig 0,5 millió forint vissza nem térítendő támogatás igényelhető. A támogatás mind pénzügyi, mind operatív lízing igénybe vétele mellett is pályázható.
Autót vennél, de nincs rá elég pénzed? Keress olcsó finanszírozást a Pénzcentrum kalkulátorával!
Pesti Tímea, a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagja kifejtette, hogy az alsó ársávban megnövelt állami támogatás miatt az elektromos autó használatának teljesköltség-mutatója versenyképes, sőt, kedvezőbb lehet a hagyományos motorral szerelt autókhoz képest. "Ez mind a magánszemélyek, mind a cégek, mind a flottaüzemeltetők számára vonzóbbá teszi a villanyautókat" - tette hozzá a Magyar lízingszövetség szakembere.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Gablini Gábor, a Gémosz elnöke pedig arról beszélt, hogy az új támogatási rendszer igazságosabb az olcsóbb autók intenzívebb támogatása miatt, így jóval szélesebb kör számára válnak elérhetővé a villanyautók. Kiemelte azt is, hogy a pályázati rendszer az eddiginél egyszerűbb lesz és a támogatást gyorsabban kapják meg az érintettek. Emellett az elektromos autók gyorsabb terjedése segíti a klímacélok megvalósítását is.
Magyarországon az idei első negyedévben összesen 517 új, tisztán elektromos autót helyeztek forgalomba az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adatai szerint, ez közel 36 százalékos emelkedést jelent éves összevetésben. Tehát a villanyautóknál növekedés történt, szemben a teljes újautó-piacon mért - a koronavírus-járvány miatti kereslet visszaesésből adódó - márciusig még csak 5, de áprilisig már majd 17 százalékos csökkenéssel. Persze az új villanyautók részesedése a teljes piacon még alacsony, de hosszabb távon, várhatóan egyre nagyobb szelet jut majd nekik.
Pesti Tímea, a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagja azt mondta: A villanyautókra vonatkozó új támogatási rendszer miatt a vállalati flottákban is növekedhet az elektromos autók részesedése, ahol a lízingfinanszírozás és a flottakezelés hagyományosan erős, így a lízingcégek számára is egyre fontosabb ez a trend.