A hétvégén folytatódik a kánikula és 37 Celsius-fok is lehet a legmelegebb órákban, majd pünkösdvasárnap záporral, zivatarral és erős, olykor viharos széllel hidegfront érkezik.
A plug-in hibridek egyre népszerűbbek Magyarországon. Egyre több gyártó rukkol elő kívülről tölthető akksis hibridekkel, amelyek ötvözik az elektromos és a hagyományos motoros autók előnyeit. Mutatjuk, kinek éri meg beruházni egy ilyen kocsiba, és milyen előnyei vannak ezeknek a modelleknek.
Rendre feltűnnek Facebook-posztok zöld rendszámos, drága BMW-kről, Mercikről, a posztoló szinte minden esetben azt vélelmezi, hogy számos előnyt (pl. ingyen parkolás) biztosító, különleges rendszámtábla lett az ügyeskedők "új rokkantkártyája". Pedig a hazai szabályok szerint joggal viselik ezek a kocsik is a zöld plakettet, hiszen azt nem csak tisztán elektromos autók kaphatják meg, hanem az úgynevezett plug-in-hibridek is, amelyeknek ugyan van hagyományos motorjuk, de az akku külsőleg is tölthető.
Ezek a típusú autók egyre elterjedtebbek Magyarországon: a villanyautosok.hu összegzése szerint márciusban tölthető hibrid kategóriában 169 autóra került zöld rendszám, ami 16,6%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. 2018 januárja óta pedig a portál adatai szerint 4512 PHEV kaphatta meg a zöld rendszámot.
Beülnél egy PHEV-be, de szűkös a keret? Válogass a finanszírozási ajánlatok között a Pénzcentrum kalkulátorában!
Sokan gondolják, hogy a PHEV-ként is rövidített tölthatő hibrideket csak a tehetősebbek vehetik meg, de használtan vannak már elérhetőbb árú modellek is. Például az egyik legnépszerűbb ilyen kocsiból, a Mitsubishi Outlander PHEV-ből jelenleg is több mint 200-at hirdetnek a legnagyobb használtautós oldalon, és 5 millió forint alatt is be lehet ülni egy zöld rendszámos terepjáróba.
Mivel Németországban is egyre népszerűbb a kategória, a német autóklub is készített egy összeállítást a tölthető hibridekről. Ebben előnyként tüntetik fel, hogy megfelelő felhasználás mellett gyakorlatilag nulla, vagy minimális az üzemanyagfogyasztás, hiszen jópár kilométeren át tisztán elektromos hajtással lehet közlekedni. Ugyanakkor, ha valaki sokat megy autópályán, az ADAC nem ajánlja a PHEV-eket, szerintük hosszab pályázásokon az autók még több üzemanyagot is fogyasztanak, mint a hagyományosak, hiszen az akksit is tölti közben a motor, ha az lemerül.
Ellenben, akik ingázásra, hosszabb-rövidebb városi utakra használják a PHEV-eket, azok rengeteget spórolhatnak a már említett, tisztán elektromos módban. Főképp, ha otthon is van lehetőség tölteni (márpedig egy konnektor azért mindenhol van), hiszen itthon kb. 35 forintba kerül egy kWh áram, úgyhogy akár párszáz forintból is meg lehet úszni a "tankolás", ha nemigen kapcsol be az elektromos motor.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Hátrányként az ADAC is a magas árat említi, újonnan valóban jócskán drágábban ugyanazon modell "hagyományos" verziójánál. Emellett a töltős hibridek nehezebbek is, hiszen a motor mellett cipelik az akupakkot, illetve az elektromos motort is. Emiatt is nő meg a benzinfogyasztás a belső égésű üzemmódban - no, meg azért, mert az akkut is ez tölti, ha út közben lemerül.
Az ADAC is kiemeli, hogy a PHEV az ingázóknak lehet jó választás, hiszen ha este feldugjuk a kocsit a konnektorra, akkor reggelre teljesen feltöltve indulhatunk útnak. A legtöbb ilyen modell tisztán elektromosan 40-60 kilométert is el tud menni, úgyhogy ha mondjuk az agglomerációból ingázol a melóba, akkor simán meg lehet úszni csak áramfelhasználással. A hagyományos motor pedig mindig rendelkezésre áll, úgyhogy attól sem kell parázni, hogy az út szélén maradsz, ha lemerül az akku - sokan ezért is félnek elektromos autóra váltani, nekik jó alternatíva lehet egy PHEV.

Gyengülnek az esztergomi Suzukik: közkedvelt motort vezet ki a gyártó, ennek sokan nem fognak örülni
Gyengébb új motort kapnak az esztergomi Suzukik: úgy tudni, az 1,5 literes változat kivezetésre kerül, az 1,4-es benzinmotor teljesítménye pedig 129 lóerőről 110-re csökken.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


