Több mint hetven éve nem tapasztalt májusi hőségre készülhet Spanyolország a következő napokban.
Elkezdődött: bár csak a március felét érintették a vírus miatt bevezetek korlátozások, és a válság is csak most kezd kerekedni, de már most csökkenést mutatnak az autó forgalomba helyezések Magyarországon. A Pénzcentrum gyorselemzése a Datahouse legfrissebb adatai alapján.
Behúzta a féket a magyar autópiac - derült ki a Datahouse legfrissebb adataiból, amit a Pénzcentrimnak küldtek meg. Bár márciusban csak a hónap felében érintette az autópiacot a koronavírus miatti vészhelyzet, és az amiatti korlátozások, de már így is majdnem kétezerrel kevesebb autó állt forgalomba, mint tavlay márciusban, százalékban kifejezve 14,3 százalékot csökkentek a személygépkocsi forgalomba helyezések.
Annyira még nem súlyos a helyzet, márciusban is beregisztráltak 11 478 verdát, de látható, hogy idén nemigen lesz rekordév a hazai piacon. Erre egyébként már korábban is lehetett számítani, hiszen januártól léptek életbe az EU-s szén-dioxid kvóták, amelyek hatására megdrágultak a modellek. A lenti csárton is elég látványos a törés a trendben (a fekete vonal jelzi az idei év havi számait):
A negyedéves adatokat összehasonlítva is látni, hogy 2020-ban 32 670 gépjárművet helyeztek forgalomba az első három hónapban, ehhez képest tavaly több mint 2300-zal több volt ilyenkorra. Viszont akkora bajt egyelőre nem mutatnak a számok, legalábbis a grafikonon is látni, hogy azért a Q1 2018-hoz képest még jobban áll.
A trenden látható, hogy egészen februárig még ha nem sokkal is, de pluszban voltak a forgalomba helyezések tavalyhoz képest, csak a koronavírus megjelenése után keletkezett a törés. Az egy hónap múlva kikerülő statisztikákból már látható lesz, hogy milyen hatással van a járvány és az abból kerekedő válság az autópiacra - sok jóra nem számíthatunk.
Éledezik a Suzuki?
Ami a márkákat illeti, kezd helyreállni a rend, legalábbis márciusban ismét a Suzuki vezette a forgalomba helyezések listáját 1282 darabba, de csak egy hajszállal maradt el tőle a Skoda (1273), és a Dacia is lőtávon belül van a maga 1164 gépjárművével. A Toyota is ezer fölött ment még márciusban.
A negyedév tekintetében még elég nagy a Suzuki hátránya, a háromhavi összegzést a Toyota vezeti, majd a VW és a Skoda jön a rangsorban. A "mi autónk" csak a hatodik helyen áll a darabszámok tekintetében.
A modellek tekintetében igencsak befolyásolta a negyedéves eladási toplistát a hétszemélyes autókra igényelhető 2,5 millió forintos nagycsaládos kedvezmény. Ennek köszönhetően 2020. első negyedévében Magyarországon a legnagyobb példányszámban forgalomba állított autó a Dacia Lodgy volt - ez az egyik olyan hétszemélyes, amelyiket konkrétan féláron, is meg lehet venni, és egy jól extrázott darabot is el lehet hozni 2,5 millióért.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Utána a Skoda Octavia és a Toyota Corolla áll, a tavalyi toronymagas győztes Suzuki Vitara pedig csak a negyedik a darabszámok tekintetében.
Jön a lassulás
Korábban Várkonyi Gábor nyilatkozott borúlátóan a hazai autópiac helyzetéről: a szakemben a Pénzcentrumnak azt mondta,
Hozzátette, szerinte az év második felére helyre fog állni a gazdaság rendje, és nem sokkal később az autópiaci kereslet is újra fel fog pörögni. Azt az autópiaci szakember is kifejtette, hogy már a hónap közepén is tapasztalhatóak voltaj visszamondott vásárlások, illetve kivárás az ügyfelek részéről.
- jelentette ki Várkonyi Gábor.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Többtucat termék árát csökkentette a Lidl: ezeknél a leglátványosabb a változás
Az árréstoppal érintett termékeken kívül is jelentős árcsökkentéssel találkozhatnak a vásárlóka a Lidl boltjaiban.
-
Mobilalkalmazásból, 10 perc alatt, teljesen online igényelhető a Munkáshitel elsőként a Gránit Banknál (x)
A Gránit Banknál egyedülálló módon május 26-tól már mobilalkalmazásból is, teljesen online, 10 perc alatt igényelhető a Munkáshitel a banknál már számlával rendelkező ügyfelek számára. Új számlanyitás esetén akár 90.000 forintot is jóváír az igénylők számláján a pénzintézet.


