Negyedéves összeállításunkban ismét megnéztük, melyek a legolcsóbban elérhető új autók Magyarországon, és mennyit változtak az árak az elmúlt hónapokban.
Feketézők húzzák le a bajba került autósokat a hazai utakon: az embernek nincs elég baja, ha lerobban a kocsija, még arra is figyelnie kell, milyen autómentő szakit hív segítségül. A laza szabályozás miatt ugyanis sokan engedély nélkül, de ami még rosszabb: tisztességtelenül végzik ezt a tevékenységet. A simlis tréleresek kihasználják a szorult helyzetet, és komoly pénzeket húznak le a bajbajutottakról.
Ha útra kelünk, még a legnagyobb odafigyelés és karbantartás ellenére is előfordulhat, hogy egyszerűen beadja a kulcsot az autónk, vagy valamilyen balesetet szenvedünk. A nagy bosszúság közepedte azt sem tudjuk, hová kapjunk hirtelen. A baj felmérése után a következő lépés nyilván az, hogy hogyan jutunk ki a szorult helyztből. Legtöbben lázasan autómentőt keresnek, és ha mellényúlnak, akkor komoly összegekre vehetik le őket.
Lecserélnéd a régi kocsit? Válogass a hitelek között a Pénzcentrum kalkulátorában!
- mondta a Pénzcentrum megkeresésére egy autómentéssel foglalkozó vállalkozó. A plusz terhek között említette a többi mellett a kötelező karbantartásokat, a vizsgáztatást, és az útdíjakat is.
Ugye sok feketéző személyautót, vagy kisteherautót használ. Na most, ha én lejárt műszakival közlekedem az autómentőmmel, akkor akár 800 ezer forintra is megbüntethet a rendőr. Ők meg megússzák egy jóval kisebb összeggel, vagy kimagyarázzák magukat - mondjuk, ha csak nemrég járt le a vizsga.
Ráadásul - folytatta - sokan nem is tudják, hogy kell szakszerűen és biztonságosan kocsit menteni, amivel veszélybe sodorják magukat, és a bajba kerülteket is. Elmondása szerint, ha ez még nem elég, a nem teljesen tisztességes kollégák sok esetben rengeteg pénzzel le is húzzák a kimentendő autóst.
- vázolta a lehúzás módszerét a tréleres.
Nem lehet mit tenni
A vállalkozó elmondta, tisztességes kollégáival többször is sürgettek megoldást a hatóságoknál, ám ők a vonatkozó rendeletre hivatkozva közölték, hogy tehetetlenek a feketézőkkel szemben. Ebben ugyanis az áll, hogy sérült, vagy műszaki hibás jármű továbbításához nincs szükség semmilyen engedélyre. Az hivatásos autómentés pedig értelmezésük szerint díj ellenében végzett közúti árutovábbítási tevékenységnek minősül, így a vállalkozóknak - akik tehát legálisan akarják végezni a munkájukat - rendelkezniük kell a vonatkozó engedélyekkel.
Lecserélnéd a régi kocsit? Válogass a hitelek között a Pénzcentrum kalkulátorában!
Mint vállalkozó, nyilván számlát is kell adniuk a legális autómentőknek, a kormánynál pedig csak olyan ülhet, akinek van jogosítványa a tehergépjárműre, rendelkezik pályaalkalmassági minősítéssel.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- háborgott az autómentős. Ugyanis a díj ellenében közúti árutovábbítást végző teherjárművek - mint pl. a tréler - csak és kizárólag fuvarlevéllel vehetnek részt a forgalomban.
- tette hozzá.
Ezért ilyen drága
A vállalkozó elmondta, ő évek óta ugyanazon az áron dolgozik, ellenben a feketézőkkel, akik szinte mindig változtatnak a tarifán:
A tarifák egyébként nagyjából hasonlóak a tisztességes vállalkozóknál: a fővároson belüli szállításért általában 10-15 ezer forintot kérnek el, ám ha vidékről kell Pestre hozni a kocsit, akkor az alapdíjon (5-10 ezer forint) felül még a kilométerdíjat is meg kell fizetnie a bajba jutott autósnak - ez jellemzően 150-200 forint. Emellett várakozási díj is van: fél óra után 2-3 ezer forint óránként.
Így, ha valaki mondjuk Hatvannál lerobban az M3-ason, és a III. kerületbe kellene elhozni az autóját, akkor nagyjából 28-30 ezer forintot kell kifizetni a tréleresnek (a megtett út oda-vissza, plusz az alapdíj). Ez persze változhat a körülmények hatására: éjszaka, hétvégén, ünnepnapokon például jócskán magasabb tarifákkal szállítanak kocsikat a hivatásosok.
Lecserélnéd a régi kocsit? Válogass a hitelek között a Pénzcentrum kalkulátorában!
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozásod van? Így csökkentheted az áramköltségeket akár harmadával, beruházás nélkül
Szalai Sándort, az E.ON szakértőjét kérdeztük az energiaszolgáltató új tarifacsomagjáról.
-
Érdemes már most bevásárolni az iskolakezdésre: néhány trükkel tízezreket spórolhatunk
Kedvező áron juthatunk iskolaszerekhez a Penny kínálatában.


