32 °C Budapest

10-ből 8 magyar nem vásárol autót enélkül: pedig nem mindig tehetik meg

2019. május 30. 16:59

A magyarok nagy többsége a következő években is hagyományos kereskedőktől venne új autót, azonban egyre fontosabb szerepet tulajdonítanak az értékesítéshez kötődő szolgáltatásoknak. A jövőben akár komoly újdonságokkal is találkozhatnak majd a hazai vásárlók a kereskedésekben. A folyamatos termékinnováció, a változó közlekedési szokások, a technológiai fejlődés és az új versenytársak megjelenése mind-mind arra kényszeríti az eladókat, hogy átalakítsák működési és üzleti modelljeiket.

A magyar autóvezetők negyede ma már előbb venne használt autót online, mint hivatalos márkakereskedésben. Új autót azonban a hazai lakosok 90 százaléka a jövőben is hagyományos üzletekben vásárolna - derül ki az EY tanácsadó cég és az Ipsos Zrt. közös felmérésből. Az emberek egyre jobban igénylik az értékesítésnél felmerülő egyedi szolgáltatásokat. Nagy többségük elvárja a tesztvezetés lehetőségét (85 százalék), 70 százalékuk pedig szívesen egyeztetne független, helyben elérhető gépjárműszakértővel döntése előtt.

Autót vásárolnál? Használd a Pénzcentrum autóhitel-kalkulátorát!

A technológia fejlődése a vezetési igényeket is nagy mértékben befolyásolja. A magyar autósok több mint fele (55 százalék) extra díjat is hajlandó lenne fizetni bizonyos internet alapú szolgáltatásokért, 52 százalékuk ráadásul személyes adatok megosztásába is beleegyezne ilyen funkciókért. A legtöbben azt tartják fontosnak (81 százalék), hogy gépjárművük képes legyen azonnal fogadni a közlekedési értesítéseket, míg 68 százalék szeretné, hogy autója rendelkezzen automata elsősegélyhívóval. A vásárlást megelőzően elsősorban online pénzügyi tervezőt vennének igénybe a válaszadók (49 százalék). Demeter Ákos, az EY Tanácsadási Üzletágának Partnere elmondta:

A magyarok az autóvásárlás során is egyre tudatosabbak. Az interneten keresztül ma már könnyen tájékozódhatnak az elérhető gépjárművekről azelőtt, mielőtt személyesen is elmennének egy kereskedésbe. Az eladóknak ezért a megszokott gyakorlattal ellentétben mindenkit személyre szabott ajánlattal kell megszólítaniuk. Ehhez elengedhetetlen többek között olyan online megoldások alkalmazása, amivel a vásárlási élmény elejétől a végéig segíteni tudják a vevőket a helyes döntés meghozatalában
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. július 3. csütörtök
Kornél, Soma
27. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?