2025 munkaszüneti napok naptár: mikor lesznek a 2025 munkaszüneti napok, mit kell tudni a 2025-ös munkaszüneti napok kapcsán? Mikor lesznek munkaszüneti napok 2025 évében?
Órákon belül véget ér a győri Audi dolgozóinak sztrájkja, akik többek között azt sérelmezik, hogy a a cseh VW-dolgozók 25, a szlovák munkások 28, a lengyelek 39 százalékkal keresnek többet a magyaroknál. A vállalat ezt cáfolja, azaz szerinte ez nem ilyen egyszerű, hiszen ezek a számok alkalmatlanok a telephelyek bárminemű összehasonlítására. A Pénzcentrum utánajárt, mennyit lehet keresni Magyarországon kívül, ha valaki az autóiparban szeretne elhelyezkedni.{{KAPCSOLODO:1074383}}
Az egész ország Győrre figyel ezekben a napokban, de egyelőre még nincs megállapodás az Audi Hungária és a szakszervezetek között, miközben az egyhetesre hirdetett sztrájk finisbe fordult: már csak órák vannak hátra belőle (legalábbis a hivatalosan bejelentett akcióból).
Az Audi Hungária Független Szakszervezet elnökhelyettese, Csalogány György ismertetése szerint a cseh VW-dolgozók 25 százalékkal, a szlovák munkások 28 százalékkal, a lengyel VW-munkavállalók 39 százalékkal, míg a belga dolgozók 3,6-szor keresnek többet a magyar társaiknál.
A vállalat szerinte azonban ez nem ilyen egyszerű, hiszen ezek a számok alkalmatlanok a telephelyek bárminemű összehasonlítására - a Portfolio elemzése is hasonló eredményre jutott: a bérek végső soron az országban megtermelt érték osztozkodásán keresztül határozódnak meg.
Habár tényleg csalóka lehet az összehasonlítás, azért látványos az eltérés a bérek között. A nagyságrendi különbségeket jól bizonyítja, hogy az autóiparban Európa szinte minden országában jobban lehet keresni, mint Magyarországon. Korábban a Pénzcentrum is beszámolt róla, hogy az autógyárban nem csak Ausztriában és Németországban, de Hollandiában is könnyű elhelyezkedni magyar szakemberként: Ausztriában átlagosan 1000-1100 eurót lehet keresni (ehhez jön még 13. és egy év után a 14. havi fizetés), Hollandiában általában 350-475 eurót lehet keresni hetente, ami havi szinten 1500-2000 eurót jelent. Németországban nettóban egy betanított munkás átlagosan 1000-1300 eurót keres, egy szakmunkás 1400 eurót, az autóiparban azonban ennek akár a többszöröség is kifizetik.
Egy neve elhallgatását kérő, korábban külföldön az autóiparban, ma már munkaerőközvetítőként dolgozó férfi telefonon keresztül úgy nyilatkozott a Pénzcentrumnak, hogy Németországban az BMW gyáraiban betanított munkásként 2100-2200 eurót is meg lehet keresni. Ha valakinek az autóiparban használható szakmája is van (gépkezelő, hegesztő), akkor akár 2700 eurót (ez mai árfolyamon 855 900 forint) is megkereshet pár ott töltött év után. Ebben már benne vannak a műszakpótlékok és a 13., 14. havi fizetések is. Elmondása szerint az Audi gyáraiban ennél akár még 15-20 százalékkal is többet meg lehet keresni, a magyar bérek akár három-négyszeresét is.
Már Szlovákia is vonzó a magyar melósoknak
De nem csak Németország, hanem szlovák autóipar is vonzó alternatíva lehet a magyar munkavállalóknak, lassan mondhatjuk, hogy tömegével vándorolnak a határ túloldalára. Arról is írtunk korábban, hogy nagyszombati Peugeot-Citroën, a pozsonyi Volkswagen és a zsolnai Kia szipkázza el a magyar munkaerőt. A munkaerőhiány a határ mindkét oldalán nagy problémát jelent, a béremelési versenyben viszont a szlovákok vezetnek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Konkrét ajánlatok
A korábbi cikkeink után kíváncsiak voltunk, hog ymst mia helyzet ha a nemzetközi autóiparban szeretnénk elhelyezkedni- például A németországi Regensburgban autógyári betanított munkatársat keresnek azonnali kezdéssel, betanított munkásként a béralap nettó 1300 - 1400 euró, amihez jönnek még a műszakpótlékok, a 13. majd 14. havi fizetések és a családosokat megillet 150 eurós adókedvezmény, valamint gyermekek után német családi pótlék igényelhető 194 euró/gyerek.
Szlovákiában is könnyen találhat magának munkát az autóiparban, aki rászánja az időt és megkeresi a legjobb ajánlatot. A Járműipar.hu számolt be még tavaly, hogy átlagban 430 ezer forintot keresnek a szlovákiai autógyárak dolgozói. Hasonló ajánlatokat találtunk mi is, az egyik hirdetésben nettó 780 eurót ígérnek a leendő munkavállalóknak, de ehhez még hozzájönnek a műszakpótlékok, bónuszok. Egy másik hirdetésben 1300 eurót kínálnak. De északi szomszédunknál találtunk bruttó 450 ezer forintot kínáló autóipari állást is.
Ausztriában autógyárban dolgozó magyarként is többet lehet keresni, mint például a vendéglátásban: egy grazi gyárban 10,4 eurót lehet keresni óránként, ez 160 óra munkával 1664 eurót jelent, ez ugyan bruttó bér, ám nincsenek még benne a műszakpótlékok és az egyéb juttatások.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.