22 °C Budapest

Így úsztuk meg a 3 milliós utat a MOL Limón: besegített az ügyfélszolgálat

2018. augusztus 28. 16:50

Bár voltak baljós jelek, de mikor elindultam a mai szerkesztőségi ebédre, nem gondoltam, hogy visszatérésemet követően egy közel hárommillió forintos MOL Limo-útösszesítő zavar majd be a gépem előtti emésztés folyamatába. Mutatjuk, mit tegyél, ha te is így jársz és nem akarsz fizetni.

Sokaknak ismerős lehet az a hétköznapi érzés, amikor ebédből visszatérve, tele gyomorral egy félórás pihenőt még megszavaz magának, miközben csakúgy habzsolja a munkájához sehogy sem kapcsolódó, igénytelen tartalmat az interneten. Körülbelül ebben az állapotban kaptam a következő útösszesítőt a MOL Limótól:

forrás: MOL Limo

Az előzményekről annyit, hogy láthattam volna, hogy mavan valami a levegőben, mivel az az étterem, ahova először mentünk, annak ellenére volt még mindig átmenetileg zárva, hogy a múlt héten még az volt kiírva az ajtóra, hogy ma már nyitva lesz. Ekkor pattantunk be egy MOL Limóba, amivel elindultunk egy másik étterembe, ahol nem ízlett senkinek sem az ebéd, majd dolgunk végeztével ugyanazzal az autóval visszatértünk a szerkesztőségbe. Az ebéd alatt várakoztattuk az autót, mert nem bíztunk benne, hogy miután megebédeltünk, lesz másik autó a környéken, a szerkesztőségtől pedig meglehetősen messzire merészkedtünk el. Így egyfelől percenként 15 forinttal drágább lett az amúgy sem finom ebéd, másfelől pedig, ha akkor lerakjuk a kocsit, lehet, hogy az egész saga meg sem történik velünk.

De nem állítottuk le a bérlést, így pedig megtörtént a baj. A szerkesztőségbe visszatérve ugyanis hiába próbáltam végleg lezárni a bérlésemet, az applikációban egész egyszerűen nem jelent meg az a kis ikon, amivel ezt meg tudtam volna tenni. Ennek megfelelően felhívtam a MOL Limo ügyfélszolgálatát, ahol távolról lezárták a bérlést helyettem. Ekkor azt hittem, hogy ez az autóhasználat lezárult, de nem így lett.

Itt pedig be is értük magunkat, azaz azt az időpontot, ahol a cikk elején már jártunk egyszer. Miután megkaptam a közel hárommilliós összesítőt, az első reakcióm az volt, hogy megvárom, míg küldenek egy sztornó levelet, de aztán elkezdett zavarni a helyzet, hogy hamarosan megpróbálnak pár millió forintot leszedni a hitelkártyámról, úgyhogy újfent felhívtam a MOL Limo ügyfélszolgálatát. 

Ott kiderült, amit már előre sejtettem, hogy 

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

valóban nem használtam közel 45 ezer percen keresztül egy autót ma dél és negyed kettő között.

A probléma az volt, hogy amikor manuálisan lezárta a MOL Limo munkatársa a bérlésemet, azt nem augusztus 28-ra (azaz mára), hanem szeptember 28-ra (tehát egy hónap múlvára) tette meg, így kaptam meg a közel hárommilló forintos útösszesítőt. Adminisztrációs hiba történt tehát, ami bárhol előfordul, bár az a kérdés azért felmerült bennem, hogy miért nem illesztettek be egy sort a szolgáltatást kiszolgáló IT-rendszer kódjába, ami megakadályozta volna, hogy a folyó napot követő 31. napra zárjanak le manuálisan egy autóbérlést.

Az ügyfélszolgálat mindkét helyzetben gördülékenyen oldotta meg a problémámat, rossz érzésem csak amiatt maradt, hogy ilyen esetekben nem tudnak küldeni egy új útösszesítőt, ami jelezné, hogy a hárommilliós bérlés csak egy hiba miatt jött össze. A folyó napi utazásaink adatai csak másnap jelennek meg az applikációban, ezért 

holnapig kell várnom, hogy a saját szememmel is megbizonyosodjak arról, hogy ebédidőben nem találtam fel az időutazást.

Mindenesetre érdemes résen lenni, és minden autóhasználat után ellenőrizni, hogy az útösszesítő valós adatokat tartalmaz-e. Ha pedig kétségünk merül fel, fel kell hívni a cég ügyfélszolgálatát.

A borítókép illusztráció, forrása az MTVA/Bizományosi: Balaton József.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. május 21. szerda
Konstantin
21. hét
Május 21.
Szeged napja
EZT OLVASTAD MÁR?