Lecserélnéd a verdát? Ezeket a 3 éves modelleket messzire kerüld el

2018. július 8. 13:01

14 ezer autótulajdonos visszajelzései alapján készült felmérésből derült ki, melyek a legmegbízhatatlanabb modellek a személyautó-piacon. Az értékelés az alapján készült, hogy milyen gyakran hibásodott meg a maximum három éves autó, mennyire voltak komolyak ezek a hibák, lehetett-e továbbra is közlekedni velük, illetve megjavították-e garanciálisan.


Ha súlyos milliókat fizetünk ki egy új autóra, vagy esetleg évekre eladósodunk miattuk, akkor az utolsó dolog amire számítunk az, hogy pár hónap, egy-két év után megáll alattunk. Szerencsére ma már rengeteg újautó tulajdonos véleményéhez, visszajelzéséhez hozzáférhetünk, mely alapján megtudhatjuk, mely modellek hajlamosak cserben hagyni minket. 

A WhatCar.com, a legnagyobb brit autós véleménygyűjtő portál 14 ezer olvasó válaszaiból állította össze a 10 legmegbízhatatlanabb modell listáját, amit a Daily Mail összeállításából ismerhettünk meg. A megbízhatósági felmérés az alapján készült, hogy mennyi gond volt az autó motorjával a múlt évben, és a javítás alatt milyen szintű szolgáltatást kaptak, az menyi ideig tartott. A válaszok alapján pontozták a modelleket, íme a 10 legkevésbé megbízható típus:

10. Mercedes-Benz B-osztály

Megbízhatóság: 46,2 százalék

A B-osztályos Mercedes tulajdonosainak több, mint harmada, 35 százaléka mondta, hogy hibát észlelt az autója működése közben a tavalyi év során. És nem csak jelentéktelen hibákat: sokan tapasztaltak motor-, elektronikus-, váltó- és kuplungproblémákat, melyek miatt nemtudták használni az autójukat, a javítás pedig több mint egy hetet vett igénybe.

9. Mercedes-Benz E-Class

Megbízhatóság: 46,1 százalék

Az Egyesül Királyság prémium szalonjainak egyik legkeresettebb típusa is felkerült a 10-es listára. A lejújabb E-osztályos Mercedes ára alapján könnyen gondolhatnánk, hogy tartós járgányról van szó, valójában azonban az új tulajdonosok csaknem negyede, 24 százaléka állította róla a tavalyi évben, hogy nem megbízható. Az egyik leggyakoribb problémaként a belső borítást említették, valamint egyéb elektronikai meghibásodások miatt panaszkodtak - igaz a problémákat garanciálisan megjavították.

8. Nissan Qashqai (dízel)

Megbízhatóság: 44,2 százalék

A modellek csaknem felével volt probléma újkorában a tulajdonosok szerint, főként az elektronikával: a navigációs, kommunikációs rendszerrel és a légkondival. Ötből egy esetben bizonyult hibásnak az akkumulátor. Ezektől persze még nem vált használhatatlanná az autó, és a Nissan meg is javította őket garanciálisan.

7. Land Rover Discovery Sport (dízel)

Megbízhatóság: 43,8 százalék

A Land Rovereket úgy hirdetik, mint erőtől duzzadó monstrumokat, amelyek számára nem létezik akadály. Ám a Discovery Sport nem teljesít olyan jól, mint azt elvárhatnánk tőle. A nyilatkozók szerint ötből két esetben észleltek hibát az elmúlt 12 hónapban, legtöbbször a karosszériára és a belső burkolatra panaszkodtak. A szervízben ezeket a hibákat azonban ingyen megjavították, és kevesebb mint egy hét múlva már újra lehetett velük közlekedni.

6. Jeep Renegade

Megbízhatóság: 42,1 százalék

A Jeep legutóbbi modelljét, a Renegade-ot úgy reklámozzák, mint a tökéletes off-road modellt. A WhatCar.com olvasóinak ehhez képest 100-ból 43 modellel problémájuk volt, és nagyészt nem apróságok miatt panaszkodtak: motor-, elektromos- és fékproblémáik is voltak, főleg nem motorikus, elektromos meghibásodásokat jelentettek. De panaszkodtak a karosszáriára, a benzinrendszerre, a kormányozhatóságra és felfüggesztési hibákra is. Igaz, a gyártó vállalta a felelősséget és garanciálisan kijavította a hibákat.

5. Jaguar XE (dízel)

Megbízhatóság: 36,7 százalék

Míg ennek a modellnek a benzines változata igazi robosztus, addig a dízelmotorosok már gyakrabban hagyták cserben a tulajdonosukat. A válaszadók 44 százaléka állította, hogy volt gond a kocsijával az elmúlt 12 hónapban.

4. Fiat 500X

Megbízhatóság:32,3 százalék

A Fiat 500-as sikerén felbuzdulva kezdték el gyártani az olasz cég is az utcai terepjárókat, ám a 14 ezer WhatCar olvasó körében nem ez a legnépszerűbb autó megbízhatóság szempontjából: harmaduknak volt problémája vele a közelmúltban. Főként a karosszériára és elektronikai hibákra panaszkodtak, és általában egy napnál többet vett igénybe a javításuk.

3. Nissan Qashqai (benzines)

Megbízhatóság: 28,9 százalék

Sem a dízeles, sem a benzines Qashqai nem teljesített jól ebben a felmérésben, hiszen mindketten felkerültek a 10-es listára. A válaszadók 56 százalékának akadt problémája vele: akkumulátor, karosszéria és nem motorikus elektronikai hibákat észleltek.

2. Volvo XC90

Megbízhatóság: 22,6 százalék

A második legrosszabbul teljesítő modellebben az összehasonlításban a Volvo XC90 lett: a nyilatkozók 53 százaléka panaszkodott rá. Főként szoftverproblémák voltak vele, melyeket nem is tudtak első alkalommal megjavítani a szervízben.

1. Land Rover Range Rover Sport (dízel)

Megbízhatóság: 14,5 százalék

Hatalmas különbséggel került a lista élére, azaz a legmegbízhatatlanabb autó a dízelmotoros Range Rover Sport lett. Ötből háromtulajdonos észlelt problémát a motorral, a karosszériával, a sebességváltóval, a meghajtással és a felfüggesztéssel is. De ami a legrosszabb, hogy ellentétben a fenti modellekkel, Land Rover szervíz nem javította meg ezeket a hibákat minden esetben garanciálisan - állították az olvasók.

Így vásárolnak a magyarok

Korábbi, "Lecserélnéd a családi verdát? Ezzel a módszerrel fillérekből sikerülhet" c. cikkünkben írtunk arról, hogy már egy középkategóriás gépkocsi megvásárlásához is legalább 4-5 évnyi teljes jövedelmünket kell felhasználnunk, ha átlagos bérből élünk, hiába növekednek a bérek. Éppen ez az oka annak, hogy jellemzően inkább külső forrás bevonásával, vagy egyéb konstrukció segítségével oldják meg a magyar családok az autóvásárlást - hívták fel a figyelmet a Pénzcentrum megkeresésére a Bank360 szakértői. Mint elárulták, ha nem elég a saját forrás, leginkább

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 
  • autólízing
  • de egyre többen érdeklődnek egy harmadik megoldás, az úgynevezett tartós bérlés iránt is.

Mivel mindhárom finanszírozási formának megvannak a maga előnyei és hátrányai, így érdemes alaposabban is górcső alá venni az egyes konstrukciók legfontosabb ismérveit. Így bárki könnyedén megtalálhatja a számára legmegfelelőbb megoldást.

Lízing

Akár használt, akár új autót szeretnél, a pénzügyi lízing működőképes megoldást nyújthat. Lízingelésénél az autó nem kerül egyből a tulajdonodba. A vállalt futamidő alatt rendszeresen fizeted a vételár kamattal terhelt törlesztőjét, majd a futamidő végén választhatsz, hogy kifizeted a vételár fennmaradó részét és a tulajdonodba kerül a már használt autó, vagy visszaadod a lízingcégnek és esetleg egy új autó lízingelésébe kezdesz, vagy más megoldás után nézel. Ez a nyílt végű pénzügyi lízing. A zárt végű pénzügyi lízing esetében a futamidő végén ki kell fizetned a maradványértéket és az autó a tulajdonod lesz.

Tartós bérlés

A tartós bérlés, vagy más néven operatív lízing magánszemélyek részére az utóbbi években vált egyre népszerűbbé a céges térnyerés után. Ebben az esetben tényleg csak havi díjat fizetsz egy új autó használatárét, majd visszaadod a flottakezelő cégnek, akitől bérelted. A bérleti díj alapja jellemzően az autó nettó vételára.

Szabad felhasználású személyi kölcsön

Amióta a hitelkamatok a padlón vannak és a havi törlesztő kifizetése is könnyebnek tűnik az emelkedő bérek miatt, úgy vesszük fel a személyi hiteleket, mint a cukrot. Nem is csoda: a legtöbb személyi kölcsön mára kiszámítható lett és szabad felhasználású, ami azt jelenti, hogy autót is vehetünk a megigényelt összegből.

A személyi kölcsön előnyei

  • nincs szükség önerőre
  • nincs szükség fedezetre
  • akár 10 millió forintot is igényelhetsz
  • mindössze jövedelemigazolásra van szükséged
  • használt vagy új autót is vehetsz
  • a kocsi a saját tulajdonod
  • ha marad a hitelből a vásárlás után, a fennmaradó összeget a forgalomba helyezésre költheted
  • nagyon olcsók lettek a személyi kölcsönök

A személyi kölcsön hátrányai

  • Meg kell felelned a hitelminősítésen
  • Az autóval kapcsolatos összes költség téged terhel, mint tulajdonost
  • Az autó eladása is a te feladatod

KATT!Autóhitel kalkulátor - Találd meg a legjobb kölcsönt vásárláshoz!

Mennyi az annyi?

Az előnyökből és a hátrányokból látszik, hogy a három finanszírozási forma között igazából az egyik legfontosabb eltérés a konstrukciók rugalmasságban van. Míg a tartós bérléssel gyakorlatilag szinte minden felelősség alól mentesülsz

a magyarok számára valamiért a biztonság egyet jelent a saját tulajdonnal, így inkább a lízing és a hitelből történő autóvásárlás terjedt el itthon.

Természetesen az árérzékenység is sokat számít, elsöprő többség keresi például a használt autókat nagyjából 3 millió forintig és ehhez mérten keresnek pénzügyi lehetőségeket. Nézzünk néhány példát ehhez az összeghez:

  • Lízing esetén a 3 millió forintos vételárnál például a Budapest Banknál 600 000 forintos önerőre is szükséged lesz. A futamidő 72 hónap, az autó gyártási éve 2010, a CASCO pedig beépített a konstrukcióba. A kalkuláció szerint így a havi törlesztőrészlet 57 304 forint lesz, a THM 21,93 százalék. Hasonló konstrukciót néztünk meg a CIB lízingkalkulátorával: az önerő 600 000 forint, a törlesztőrészlet pedig 47 624 forint havonta CASCO-val változó kamatozás mellett, ha 60 hónapra fixálsz, akkor már 54 455 forint. Érdemes körülnézni a különböző autómárkáknál is, hiszen időről időre belefuthatsz akcióba, és 0 százalékos THM mellett lízingelhetsz a gyártótól új autót. Korábban a Renault, most pedig a Nissan kínál ilyen lehetőséget, persze jelentősebb önerő mellett.
  • Tartós bérlés esetén magasabb díjakra számíthatsz, hiszen itt új autót kapsz és gyakorlatilag minden költség bele van építve a havi díjba. Az általunk megvizsgált néhány szolgáltatónál modelltől és futamidőtőé függően havi nettó 59 990 forinttól egészen a több százezer forintos bérleti díjig terjedt a skála, de átlagosan 100 000 forint körül tudsz bérelni alsó-közép kategóriás autót.
  • A legjobb személyi kölcsön felkutatásához érdemes a Pénzcentrum kalkulátoráthasználnod. A szintén 3 millió forintos hitelösszegre és 72 hónapos futamidőre leadott kalkuláció alapján látható a rangsoron, hogy a legjobb ajánlatot jelenleg a Cofidis nyújtja, itt a THM 8,90, a törlesztőrészlet havonta 53 418 forint. Érdemes lehet még megfontolni a CIB Bankajánlatát: Előrelépő személyi kölcsöne 11,73 százalékos THM és 57 322 forintos törlesztőrészlet mellet vehető igénybe. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, futamidő, stb.) keresd fel a Pénzcentrum autóhitel-kalkulátorát.

A Bank360 szakértői a Pénzcentrum megkeresésére azt is kiemelték, hogy a szabad felhasználású személyi kölcsön esetében a vételár száz százalékát rendezheted hitelből, ha nem lenne elegendő megtakarításod a vásárláshoz. A hiteligényléshez nem szükséges önerő, mindössze rendszeres jövedelmet kell igazolnod.

Az összehasonlításból látszik, hogy a legnagyobb szabadságot és kockázatmentességet a tartós bérlés adja, igaz, borsosan meg kell fizened az árát. Ráadásul, ha ragaszkodsz ahhoz, hogy a kocsi a tulajdonodban legyen és később el tudd adni, csak a lízing vagy a személyi kölcsön jöhet szóba. A két finanszírozási forma nagyjából megegyező költségek mentén vehető igénybe, azonban a személyi kölcsönök mellett szól, hogy jóval rugalmasabban felhasználható a hitelösszeg, hiszen nem csak az autóra költheted, illetve nincs szükség több százezer forintos önerőre.

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 21. csütörtök
Olivér
47. hét
November 21.
"Helló!" Világnap
November 21.
Halászati világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?