Az építőiparban működő vállalkozások száma, valamint az új alapítások aránya 2023-ban és 2024-ben is csökkent
Látványosan megugrott a hazai vállalkozások beruházási hajlandósága, jelenleg a cégek több mint fele, 57 százaléka tervez valamilyen fejlesztést. Az iparban és a középvállalkozásoknál ennél is jobb az arány, ugyanis a cégek több mint 70 százaléka készül beruházni - derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból.
A KSH legfrissebb adata szerint a nemzetgazdasági beruházások volumene 2017 II. negyedévében 27 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakának eredményét, az év első felében pedig összességében 25 százalékkal nőtt a beruházási teljesítmény. A hazai vállalkozások egy évre előremutató várakozásait jelző K&H kkv bizalmi index felmérés eredménye szerint a folytatás is ígéretesnek tűnik, mivel látványosan megugrott a cégek beruházási hajlandósága az év elejéhez képest.
- mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.
Megújulhatnak a céges autók
A célokat tekintve kissé átrendeződött a toplista az év elejéhez képest. A gépek, berendezések korszerűsítése (26%) fél év elteltével újra az első helyre került, miközben a többnyire élen szereplő informatikai beruházások (23%) most a második helyre csúsztak vissza. A gépjárműpark korszerűsítése stabilan tartja harmadik helyét, fontos azonban, hogy több mint duplájára nőtt az ebben gondolkodó kkv-k aránya (22%). Úgy tűnik tehát, hogy örülhetnek az autókereskedők, mivel nagy megújulás várható a céges flottákban.
Az ipari cégek húzhatják a beruházásokat
A megnövekedett beruházási szándék minden szektorban tetten érhető, de az iparban és a kereskedelemben nőtt a leglátványosabban - előbbinél 50 százalékról 72 százalékra, utóbbinál 31 százalékról 54 százalékra. A szolgáltató szektorban is jelentősen, 43 százalékról 52 százalékra nőtt a beruházási szándék, míg a mezőgazdasági szektornál alig változott ez az arány (47 százalékról 48 százalékra). Míg az ipari és a mezőgazdasági cégek a gépek, berendezések korszerűsítésére koncentrálnak, addig a kereskedelemben a gépjárművek, a szolgáltató szektorban pedig az informatikai fejlesztések élveznek elsőbbséget.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


