Valter Attila hosszú évek óta először egyik háromhetesen sem kap lehetőséget, annak ellenére, hogy a Vueltára eddig mindig nevezte a csapata.
A magyarok nagy része reálisan látja a közlekedésben várható technológiai fejlődést. Az elektromos kerékpárok és hibrid autók pár éven belüli elterjedésére például a magyarok közel fele számít.
Folyamatosan hallani a közlekedésben várható változásokról, köztük a hibrid és villanyautókról, valamint az autonóm és robotok vezette járművekről. A K&H biztos jövő indexének harmadik negyedéves eredményei szerint a magyarok nagy része tisztában van a különböző technológiai megoldások fejlődésével.
A korábbi felméréshez képest fontos változás, hogy míg 2015-ben a hibridek elterjedését 41 százalék tartotta valószínűnek, 2016-ban már 46 százalékos volt az arányuk. A hibrid autók elterjedésében az átlagnál nagyobb arányban bíznak a férfiak, a budapestiek és a magasabb végzettségűek. A képzeletbeli dobogó harmadik helyére a magától beparkoló autók kerültek: a megkérdezettek 40 százaléka szerint ezek is mindennaposak lesznek a következő években.
A tisztán elektromos autók csak a válaszadók negyede szerint terjedhetnek el pár éven belül, 59 százalékuk úgy véli, ehhez évtizedekre van szükség. Még kevesebben, mindössze 16 százalék lát esélyt a sofőr nélkül közlekedő - önvezető - autók elterjedésére a következő években, igaz, arányuk 2015-ben még csak 10 százalék volt. A többség - a megkérdezettek 41 százaléka - évtizedes távlatban látja reálisnak azt, hogy az önvezető autók mindennapossá váljanak az utakon. Ugyanakkor jelentős, 31 százalékos volt azoknak az aránya, akik szerint az önvezető autókat kevesen fogják használni.
A technológiai fejlődésen alapuló új közlekedési megoldások (elektromos rásegítésű kerékpár, magától parkoló autó, hibrid és tisztán elektromos autó) kevesek szerint vallanak majd kudarcot, ugyanakkor az önvezető autókkal szemben szkeptikusak a legtöbben: 12 százalékuk szerint nem hoz majd áttörő sikert ez a fajta technológiai újítás.
Eltűnhetnek a hagyományos autóbiztosítások?
Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese, és a társaság nem-életbiztosítási vezetője szerint a felmérés azt mutatja, hogy a magyarok többsége reálisan látja a különböző megoldások várható elterjedését. A szakember szerint nehéz pontos prognózist adni a jövőre nézve, mert nagyon gyors a fejlődés.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel (és 100 ezer forint jóváírással) a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank 69 937 forintos törlesztőt (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- mondta Kaszab Attila.
A szakember szerint a közlekedésben várható változások a biztosítási piacot is kihívás elé állítják, egyben lehetőséget is nyújtanak a szektornak. A K&H arra számít, hogy következő évtizedekben a klasszikus gépjármű-biztosítások átalakulnak: helyüket teljes körű szolgáltatásokon alapuló konstrukciók vehetik át. A rendkívül gyors fejlődéssel a biztosítási piac szereplőinek lépést kell tartania, különben könnyen jelentős versenyhátrányba kerülhetnek.
Címlapkép: Shutterstock
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Ingyenes és könnyen elérhető: egyre többen használják a hulladékudvarokat
Aranykuka kampányt indított a MOHU.
-
Vállalkozásod van? Így csökkentheted az áramköltségeket akár harmadával, beruházás nélkül
Szalai Sándort, az E.ON szakértőjét kérdeztük az energiaszolgáltató új tarifacsomagjáról.


