Edinburgh, Scotland, UK - 21st March 2011: Front entrance sign of a Tesco Superstore supermarket at the Hermiston Gait Retail Park in Edinburgh. Tesco divide their UK stores into six categories, with superstores such as this one being classed as a large supermarket.

Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?

2024. április 23. 20:44

Komoly kihívásokkal néz szembe a Tesco közép-európai üzletága - írja a Trade magazin. A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Európa feltörekvő piacain - írják

Az Egyesült Királyságban a Tesco exkluzív hűségkedvezményeket kínáló stratégiája és a rivális Aldiéhoz igazított árak az alapvető termékek esetében lehetővé tette a kiskereskedő számára, hogy megvédje piaci részesedését. A Tesco tavaly 0,3 százalékponttal, 27,6%-ra növelte piaci részesedését az FMCG-piacon, az Aldi és a Lidl ugyanebben az időszakban elért együttes 0,4 százalékpontos részesedésének növekedése a banki elemzők szerint a rivális Asda és a Morrisons rovására történt - írja a lap. Ugyanakkor a kiskereskedő teljes kiskereskedelmi üzletágának előzetes korrigált üzemi eredménye a 2024 februárjáig tartó pénzügyi évben 2,76 milliárd brit fontra (GBP) emelkedett, ami 11%-os növekedést jelez és meghaladja a várakozások szerinti 2,6-2,7 milliárd fontot. A folyó pénzügyi évre vonatkozóan a Tesco optimista, és legalább 2,8 milliárd fontos korrigált üzemi nyereségre számít.

Azt írják, figyelemre méltó eredmény, hogy a Tesco növelte piaci részesedését, miközben több pénzt keresett a hazai piacon. A közép-európai régióban azonban a piaci részesedés és a nyereségesség csökken. Közép-Európában, amely a Tesco csehországi, szlovákiai és magyarországi tevékenységét foglalja magában, a kiigazított működési eredmény felére, 90 millió angol fontra csökkent állandó árfolyamon számolva. A Tesco pénzügyi igazgatója, Imran Nawaz egy eredménybeszámoló alkalmával elmondta, hogy a feltörekvő piacokon a jelenlegi környezet „továbbra is kihívást jelent”, de a kiskereskedő biztató volumenbeli fejlődést tapasztalt, többek között a kiskereskedő értékkínálatába való befektetésnek köszönhetően.

A Tesco 2022 nyarán vezette be exkluzív Clubcard árait és az alacsonyár-garanciát Közép-Európában, miután 2019 óta az Egyesült Királyságban is alkalmazza azokat. Ugyanezen stratégia, a Clubcard-árak és az alacsonyár-garancia segítségével tudott a Tesco a vizsgált időszakban Közép-Európában „nagyjából változatlan” forgalmat elérni az előző évhez képest.

Magyarországon 2017 óta a Lidl és a Spar is megelőzte a korábban piacvezető Tescót. A brit lánc számára segítséget jelent, hogy a 2018-ban módosított „plázastop” rendelet korlátozza más versenytársak, például a Lidl és az Aldi diszkontok belépését a Tesco meglévő vonzáskörzeteibe. Magyarországon a brit kiskereskedő meg tudta tartani nyereségességi szintjét: 2022-ben 19,6 milliárd forint (50 millió euró) nettó nyereséget ért el, szemben a 2017-es 17,5 milliárd forinttal (57 millió euró). A szabályozási intézkedések azonban 2023-ban masszívan csökkentették a nyereségességet, mint ahogy azt a Tesco eredményei is mutatják. A kiskereskedelmi különadó mértékének ez év elejétől történő emelésével az eredmények további csökkenő tendenciáját láthatjuk - írja a Trade magazin.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 3. péntek
Tímea, Irma
18. hét
Május 3.
Paranormal nap
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem